2017-12-10, 20:26
Medlem
Farmakologis avatar
OK har en fråga.

Finns det några kardiovaskulära/hjärt biverkningar i samband med HGH ?

Har opererat en hjärtklaff tidigare.

Står förövrigt på Nebido. 35år.
Citera
2017-12-10, 20:42
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
OK har en fråga.

Finns det några kardiovaskulära/hjärt biverkningar i samband med HGH ?

Har opererat en hjärtklaff tidigare.

Står förövrigt på Nebido. 35år.

Nej det finns det inte!
Citera
2017-12-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Nej det finns det inte!

nu är jag inte alls insatt i HGH men kan inte hjärtat växa på HGH?

det gör det ju med roids också men bara för att ändå nämna det.. borde väll ändå räknas som en cardiovaskulär biverkning?
Citera
2017-12-11, 21:31
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
nu är jag inte alls insatt i HGH men kan inte hjärtat växa på HGH?

det gör det ju med roids också men bara för att ändå nämna det.. borde väll ändå räknas som en cardiovaskulär biverkning?

Allt är ju möjligt men nej att hjärtat växer tillhör inte en bieffekt av gh. Vad som händer om man slänger i sig +36ie om dagen i flera år är ju rätt okänt men få om nån gör ju det. Så får ändå svara att gh är helt lugnt för hjärtat.
Citera
2017-12-11, 22:53
Medlem
Farmakologis avatar
Citat:
Nej det finns det inte!
Tack för svar!

Har börjat intressera mig för HGH dom senare månaderna, har läst rätt mycket om dess positiva egenskaper på inte enbart muskelbyggandet i sig utan andra områden utöver det.

Så en följdfråga, om det är tillåtet att fråga i den här tråden.
Vilket märke är att rekommendera som hos de svenska källorna till HGH som inte är något annat men inte kostar skjortan gärna ?

Hade ej tänkt gå på någon stor HGH kur utan mindre doser för att prova på och vill inte lägga tusentals med kronor på en provomgång. Därav min fråga, sen vill ju såklart ingen ha fake men man vet aldrig med dagens blackmarket.
Citera
2017-12-11, 23:34
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Tack för svar!

Har börjat intressera mig för HGH dom senare månaderna, har läst rätt mycket om dess positiva egenskaper på inte enbart muskelbyggandet i sig utan andra områden utöver det.

Så en följdfråga, om det är tillåtet att fråga i den här tråden.
Vilket märke är att rekommendera som hos de svenska källorna till HGH som inte är något annat men inte kostar skjortan gärna ?

Hade ej tänkt gå på någon stor HGH kur utan mindre doser för att prova på och vill inte lägga tusentals med kronor på en provomgång. Därav min fråga, sen vill ju såklart ingen ha fake men man vet aldrig med dagens blackmarket.

Märket spelar ingen roll om du håller dig till svensk apoteks gh.

Finns massor: Genotropin, Norditropin, Omnitrope, Humatrope.

Håll dig borta från importerad skit. Finns massor med kopior och fake på nämnda märken ovan så har du dålig koll på återförsäljaren så lägg inte en krona på gh det är mitt råd.

Som insatt i ämnet så vet jag att shopparna har svårt att själva veta vad de köper för kvalitet. De chansar lika mycket som du själv gör.

Vill du ändå chansa så gör ett igf-1 test innan, sen köp ett rör eller penna. Dra i den den i 6-7 dagar gör sen igf-1 test igen. Är dina värden inte kraftigt förhöjda då så är det fake.

Är det inte fake så be om samma batch och handla sedan endast på dig av den det är mitt råd!
Citera
2017-12-12, 11:23
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Bara ett litet förtydligande... ALLT växer av GH, rättare sagt; ALLT växer av IGF-1. GH triggar olika typer av vävnad i kroppen, i synnerhet lever, att utsöndra IGF-1 vilket i sin tur gör att allt växer.
Levern har en begränsad möjlighet att utsöndra IGF-1 vilken uppskattas ligga någonstans motsvarande runt 6iu GH om dagen.
Dallas McCarvers hjärta vid 26 års ålder vägde vid obduktion 850 gram. Ett vanligt hjärta uppskattas väga mellan 250-350 gram. Givetvis växer hjärtat vid ett extremt GH-bruk i synnerhet i samband med ett extremt AAS-bruk.

Detta betyder dock inte att alla som kör GH oavsett dos kommer få ett hjärta på 850 gram. Rich Pianas vägde in på 650 tror jag.
Vad jag vill ha sagt är att måttliga doser av allt fungerar. Visst saker kommer växa men det är ju lite det som är meningen. Hjärtat växer även utan preparat hos individer som tränar extremt hårt. Alltså är detta till viss grad ett naturligt skeende. Det gäller att ha uppsikt över händelseförloppet så att det inte börjar bli problematiskt inför kommande år.
Jag har ingen som helst oro för att mina GH-behandlingar kommer ge mig hjärt-problem i alla fall och so far efter ett hyfsat seriöst GH-bruk under ett antal år så är mitt hjärta fortfarande prima ballerina och inga problem eller storleksförändringar har synts av.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-12, 13:32
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Bara ett litet förtydligande... ALLT växer av GH, rättare sagt; ALLT växer av IGF-1. GH triggar olika typer av vävnad i kroppen, i synnerhet lever, att utsöndra IGF-1 vilket i sin tur gör att allt växer.
Levern har en begränsad möjlighet att utsöndra IGF-1 vilken uppskattas ligga någonstans motsvarande runt 6iu GH om dagen.
Dallas McCarvers hjärta vid 26 års ålder vägde vid obduktion 850 gram. Ett vanligt hjärta uppskattas väga mellan 250-350 gram. Givetvis växer hjärtat vid ett extremt GH-bruk i synnerhet i samband med ett extremt AAS-bruk.

Detta betyder dock inte att alla som kör GH oavsett dos kommer få ett hjärta på 850 gram. Rich Pianas vägde in på 650 tror jag.
Vad jag vill ha sagt är att måttliga doser av allt fungerar. Visst saker kommer växa men det är ju lite det som är meningen. Hjärtat växer även utan preparat hos individer som tränar extremt hårt. Alltså är detta till viss grad ett naturligt skeende. Det gäller att ha uppsikt över händelseförloppet så att det inte börjar bli problematiskt inför kommande år.
Jag har ingen som helst oro för att mina GH-behandlingar kommer ge mig hjärt-problem i alla fall och so far efter ett hyfsat seriöst GH-bruk under ett antal år så är mitt hjärta fortfarande prima ballerina och inga problem eller storleksförändringar har synts av.

Mvh,

-Alfred

Allt växer inte av gh eller igf-1 efter man genomgått puberten. Skelettet till exempel, du eller ingen kan bli längre oavsett hur mycket gh de stoppar i sig efter sin pubertet.

Gh som kroppsbyggarsyfte är främst för dess fettförbrännande egenskaper och ökad metabolism vilket gör att du som kroppsbyggare kan äta mer kcal (främst av kolhydrater) utan att lägga på dig mer fett än innan vilket i kombination med steroider gör att du lägger på dig mer muskler än utan gh. steroider tas även upp bättre med gh än utan så även där en fördel. Ett högt igf-1 som gh tillför gör såklart att du lägger på dig mer muskler också och även ger antikatabola egenskaper.

Men att förenkla och säga att allt växer av gh är fel.

Vill man veta de listade bieffekterna av gh så kan man titta i fass till exempel. Står det inget om växande hjärta där så är det inte pga gh som hjärtat växer. Sen är det extra svårt eftersom de flesta dopade är blandmissbrukare och det gör det svårare att skilja på orsak och verkan!

Hur vet du vad deras hjärta vägde Kalle? Har du sett deras journaler/obduktioner? Eller har du hört det bara? Förvårnar mig mycket om sån info är offentlig och inte kommer från rykten!

Dock vet vi fortfarande inte varför de vägde som de gjorde (Om vi antar att den infon är sann vilket vi inte vet utan att ha sett journalerna) Eftersom nämnda killar tagit alla preparat som finns i hela världen + lite till 😉
Citera
2017-12-12, 15:08
Medlem
thechosenoness avatar
edit: såg nu att nån lagt upp obduktionsrapporten på DM på nätet! Dock vet vi fortfarande inte nåt om orsaken till just hans förstorade hjärta.
Citera
2017-12-12, 17:13
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Allt växer inte av gh eller igf-1 efter man genomgått puberten. Skelettet till exempel, du eller ingen kan bli längre oavsett hur mycket gh de stoppar i sig efter sin pubertet.

Gh som kroppsbyggarsyfte är främst för dess fettförbrännande egenskaper och ökad metabolism vilket gör att du som kroppsbyggare kan äta mer kcal (främst av kolhydrater) utan att lägga på dig mer fett än innan vilket i kombination med steroider gör att du lägger på dig mer muskler än utan gh. steroider tas även upp bättre med gh än utan så även där en fördel. Ett högt igf-1 som gh tillför gör såklart att du lägger på dig mer muskler också och även ger antikatabola egenskaper.

Men att förenkla och säga att allt växer av gh är fel.

Vill man veta de listade bieffekterna av gh så kan man titta i fass till exempel. Står det inget om växande hjärta där så är det inte pga gh som hjärtat växer. Sen är det extra svårt eftersom de flesta dopade är blandmissbrukare och det gör det svårare att skilja på orsak och verkan!

Hur vet du vad deras hjärta vägde Kalle? Har du sett deras journaler/obduktioner? Eller har du hört det bara? Förvårnar mig mycket om sån info är offentlig och inte kommer från rykten!

Dock vet vi fortfarande inte varför de vägde som de gjorde (Om vi antar att den infon är sann vilket vi inte vet utan att ha sett journalerna) Eftersom nämnda killar tagit alla preparat som finns i hela världen + lite till 😉

Du har en poäng absolut men du blandar ihop begreppen.
First off; du har rätt - det går inte att lägga hela "skulden" till organförstoring till enbart GH då det förmodligen har passerat det mesta genom just DM's system.
Däremot är det ett förhållandevis odisputabelt faktum enligt allt jag lärt mig att allt växer av GH. Men nu är det också hög tid att poängtera att GH inte är ett (1) hormon utan en samling av hormoner. Skelett växer visst, men inte så som du tänker dig. Du har rätt i att längden i regel inte påvärkas av GH-bruk, men det beror på att de flesta som kör GH är gamla nog att ha fått tillväxtplattorna kalcifierade. Sätter man in en GH-behandling på en individ som fortfarande växer så kommer GH't med all sannolikhet att påvärka tillväxtplattorna och ge skelettdeformationer - med andra ord växer skelettet. Man behöver inte bli längre, men skelettet växer. Vidare kan man tydligt se hos individer som har en genmutation som reglerar tillväxten att pannor och käkben är tydligt förstorade, samma skådas hos individer som stått på GH väldigt länge. Återigen så är det ju som du säger ofta ett "blandmissbruk" i dessa fall så du har rätt i att man inte med 100% säkerhet kan tillskriva de förstorade partierna GH'ts effekter enbart.

Vidare kan man ju även poängtera uttrycket "GH gut" där någon ses med tydlig magmuskulatur och låg andel kroppsfett men trots det ser gravida ut. Detta beror enkom på organförstoring och om hjärtat inte är ett organ som inte i sig besitter några uppenbara egenskaper att lyda under andra regler än övriga organ så är det mer eller mindre givet att även hjärtat kan växa av GH-behandling. Att inte FASS.se tar upp organförstoring på sin bipacksedelsredovisning för de olika GH-preparaten tycker inte jag riktigt är något som bevisar att GH inte kan leda till organförstoring.

Som sista punkt vill jag bara nämna att GH (IGF-1 rättare sagt) inducerar hyperplasi, dvs celldelning, och de flesta AAS-preparat är kraftigt orienterade kring hypertrofi, dvs förstoring av celler, vilket också är en utav anledningarna till att det är så oerhört effektivt att stacka sina AAS med GH.

Alltså, GH gör att man växer. Om kroppen växer så måste hjärtat växa för att orka dra runt det hela. Alla organ måste växa. Det finns ingen filtrerande funktion i kroppen som tillser att enbart skelettmuskulatur påvärkas tyvärr utan det mesta påvärkas. I vilken grad verkar dock vara delvis individuellt men framförallt avhängigt doser och behandlings-tider, dvs hur länge man har stått på vilka doser.
Finns mycket att läsa för att förstå detta i forskningen kring myostatin och genmutationerna som resulterar i extremt storväxta människor eller extremt rippade/muskulösa individer.

Om jag har fått allt detta om bakfoten eller missuppfattat det hela så är jag inte sen med att kalibrera mig själv rejält och dyka ner i böckerna igen, men som jag ser det så kan jag inte förstå hur annat skulle kunna förhålla sig.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-12, 17:20
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Med allt detta sagt; förstorat hjärta är med största sannolikhet, dock ej garanterat, inget man som hobby-byggare eller hormontrimmare behöver oroa sig för. Det betyder dock inte att GH inte får det mesta på kroppen att växa.

Som kuriosa; ni får tro hur mycket eller hur lite ni vill på detta men jag hoppas ni förstår att jag inte har någon anledning att ljuga - storleken på kuken har ökat med ungefär 1 centimeter sedan jag inledde min GH-karriär. Det var många år mellan det att kuken slutade växa och jag tog min första GH-sticka.
Penisförstoring är ju inte heller något man talar om, men jag vet helt ärligt inte vad annars för anledningar jag skulle kunna tillskriva förstoringen.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-12, 17:32
Medlem
tobbenzs avatar
Nu planerar jag inte att ta något, men jag har alltid undrat vart ni får tag i det? Får man det från någon random snubbe på gymmet så vet man ju inte om det är legit och bra kvalité. Så hur får ni och alla elitidrottare tag på allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in