2015-03-12, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hur svårt ska det vara att söka på Google? http://endokrinologforeningen.se/index.php/tillvaxthormonbrist

/ Leif

Tackar!
Citera
2015-03-13, 00:00
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hur svårt ska det vara att söka på Google? http://endokrinologforeningen.se/index.php/tillvaxthormonbrist

/ Leif

Det är resultatet av den sedermera efterblivna svenska skolmodellen som lär folk att bli skedmatade med information ist för att själv söka upp och lära sig.

Mvh
Citera
2015-03-13, 10:37
Avslutad
Om vi laborerar lite, hur svårt är det att få hgh på recept vid så kallad åldersrelaterad sjunkning av nivåer.

Nu växlar ja lite mellan trt tråden o denna tråd, men har man lågt testo kanske det finns en gnutta chans att tillväxten är låg oxå? antingen via tumör i hypofysen elr åldersrelaterat.

Det optimala elixiret vore ju givetvis testoviron i medicinskt syfte, mixat med Norditropin 2 iu ed.

Den cocktailen lär man må bra av.
Citera
2015-03-13, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Det är resultatet av den sedermera efterblivna svenska skolmodellen som lär folk att bli skedmatade med information ist för att själv söka upp och lära sig.

Mvh

Om du syftar på mig så visst, ja var lat. Till viss del bråttom.

Snabba svar
Snabba cash
Dessa stressiga tider
Citera
2015-03-13, 10:57
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Om vi laborerar lite, hur svårt är det att få hgh på recept vid så kallad åldersrelaterad sjunkning av nivåer.

Nu växlar ja lite mellan trt tråden o denna tråd, men har man lågt testo kanske det finns en gnutta chans att tillväxten är låg oxå? antingen via tumör i hypofysen elr åldersrelaterat.

Det optimala elixiret vore ju givetvis testoviron i medicinskt syfte, mixat med Norditropin 2 iu ed.

Den cocktailen lär man må bra av.

Att få GH utskrivet utan ett faktiskt behov är inte det lättaste. Har du rätt kontakter så absolut, men sannolikheten lämnar ju en del att önska

Att ha recept på test å GH är ju mallen helt klart.

Mvh
Citera
2015-03-16, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Att få GH utskrivet utan ett faktiskt behov är inte det lättaste. Har du rätt kontakter så absolut, men sannolikheten lämnar ju en del att önska

Att ha recept på test å GH är ju mallen helt klart.

Mvh

Tror du man kan smyga in det lite lätt när man utreds för nebido tillsättning? att dom gör ett tillväxt prov oxå, elr är det att bränna sina broar så att säga
Citera
2015-03-16, 18:41
Medlem
Citat:
Tror du man kan smyga in det lite lätt när man utreds för nebido tillsättning? att dom gör ett tillväxt prov oxå, elr är det att bränna sina broar så att säga

Bad min läkare kolla igf då jag har nebido sen några år tillbaka och det var inga problem.
Citera
2015-03-16, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Bad min läkare kolla igf då jag har nebido sen några år tillbaka och det var inga problem.

kanon! tack för svar hade du brist på tillväxt efter provtagningen?
Citera
2015-03-16, 19:37
Medlem
Nu har jag ingen aning om hur det funkar men låter osannolikt att dom skulle skriva ut hgh
Citera
2015-03-17, 06:38
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSMW
Nu har jag ingen aning om hur det funkar men låter osannolikt att dom skulle skriva ut hgh

Varför uttala dig om du inte har någon koll? Vill inte verka otrevlig men vad du tror är inte intressant för någon att veta.
Du har rätt i att HGH inte skrivs ut hur som helst, men om du lider av hämmad tillväxtutsöndring så är det oerhört viktigt att man får rätt behandling; dvs recept på tillväxt.

Mvh
Citera
2015-03-17, 09:20
Medlem
Citat:
kanon! tack för svar hade du brist på tillväxt efter provtagningen?

Neps, ligger i övre spannet för min ålder så helt ok.
Citera
2015-03-17, 09:59
Avslutad
Tillväxthormonbristen kan misstänkas via analys av ett enkelt blodprov, men måste fastställas via ett s k stimuleringstest, där man tillför en substans som stimulerar GH. Vidare kan mätningen av tillväxthormoninsöndringen ske med många blodprov under dygnet, s k 24-timmars profil. Den ev. bakomliggande hypofystumören undersökes med magnetkameraundersökning (MRT).

Det är alltså bara misstanke via blodprov, sen ett test till för att fastställa.
Nån som gått hela vägen med stimuleringstest och MRT?

//DD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in