Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-10, 13:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eller ännu värre. Tjejer som matchar med en, SKRIVER FÖRST, och sen slutar svara efter mitt första svar. Vet inte hur många gånger på sista tiden det sett ut så här:

Tjej: Hej, hur är läget?
Jag: Tja! Det är fint, hur är det själv?
...
Tystnad

Finns ju tjejer som kör "player-mentaliteten" också och swipear och skriver till många för att ha alternativ. Lex länken nedan

https://www.youtube.com/watch?v=7n4BocqTQTU

Man får verkligen ta Tinder för vad det är och kanske undvika en alltför seriös inställning till fenomenet.
Citera
2017-12-10, 14:09
Medlem
Citat:
Eller ännu värre. Tjejer som matchar med en, SKRIVER FÖRST, och sen slutar svara efter mitt första svar. Vet inte hur många gånger på sista tiden det sett ut så här:

Tjej: Hej, hur är läget?
Jag: Tja! Det är fint, hur är det själv?
...
Tystnad
Bara köra vidare. Tjejer som i fråga ser bra ut matchar med mer eller mindre vem dom vill. Det där händer nog de flesta killar, om man inte är "Johnny Edlind snygg" dvs, vilket få är.

Se det ur det positiva, hon matchade, och förutsatt att hon inte bara swipar galet för hon har tråkigt, så har hon ju ändå ansett dig vara attraktiv.
Citera
2017-12-10, 15:15
Medlem
simonvps avatar
Skulle behöva lite tips. Tror en tjej jag träffat några gånger testar mig, och jag vet fan inte vad som är "rätt" att göra. Detta trots att vi båda sagt att vi inte tar Tinder seriöst.

Grejen är att jag tror att hon försöker se hur svartsjuk jag är, alternativt så saknar hon social touch helt. Hon har snapat bilder på sig själv med andra snubbar och droppar lite märkliga kommentarer om det med jämna mellanrum.Är det "meningen" att man ska "nappa" och bli irriterad för att visa att man bryr sig, eller "ska" man stå kall och likgiltig inför detta?

Vi har varit väldigt intima de gånger vi setts, och vi snackade om att ses snart igen sist vi sågs. Den här veckan har hon dock betett sig väldigt skumt och tillbakadraget. Mitt liv står såklart inte och faller med henne, men det skulle vara väldigt soft att kunna ta tillbaka makten i dejtandet. Annars är det bara att börja om på nytt blad med någon annan!
Citera
2017-12-10, 15:26
Medlem
Jag såg en alldaglig tjej igår på Badoo eller Tinder som skrev "Svarar jag inte på dina meddelanden så betyder det att du inte är tillräckligt intressant och jag har ca 1000 meddelanden att gå igenom".
Kan det vara så att de flesta skickar en jävla massa meddelanden för att kunna få napp, bara det att mottagaren som kan vara allt ifrån en 4a till en 10a tror att h*n kan välja och vraka och då tar den snyggaste och intressantaste? , Men eftersom personen själv inte är så snygg och intressant som h*n trodde så blir resultatet istället att ingen blir riktigt nöjd?
Citera
2017-12-10, 16:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skulle behöva lite tips. Tror en tjej jag träffat några gånger testar mig, och jag vet fan inte vad som är "rätt" att göra. Detta trots att vi båda sagt att vi inte tar Tinder seriöst.

Grejen är att jag tror att hon försöker se hur svartsjuk jag är, alternativt så saknar hon social touch helt. Hon har snapat bilder på sig själv med andra snubbar och droppar lite märkliga kommentarer om det med jämna mellanrum.Är det "meningen" att man ska "nappa" och bli irriterad för att visa att man bryr sig, eller "ska" man stå kall och likgiltig inför detta?

Vi har varit väldigt intima de gånger vi setts, och vi snackade om att ses snart igen sist vi sågs. Den här veckan har hon dock betett sig väldigt skumt och tillbakadraget. Mitt liv står såklart inte och faller med henne, men det skulle vara väldigt soft att kunna ta tillbaka makten i dejtandet. Annars är det bara att börja om på nytt blad med någon annan!

Jag har liknande problem om en ganska "kylig" tjej. Vi har setts tre gånger och hade inte sex förrän nu senast. Hon skrev efter gång två att det var det bästa hånglet hon haft, och nu efter tredje gången var hon mkt nöjd. Men likväl är det nästan bara jag som startar konversationen, om det inte går typ tre dagar av radioskugga.

Till saken hör är att hon är något äldre och jag vet att hon har sjukt mkt matchningar, och hon ser väldigt bra ut. Hon verkar till synes vara seriös som inte ville släppa till för tidigt, men hon visar inte ett intresse som andra tjejer visar. I dont know. Vi får se hur det går.
Citera
2017-12-10, 16:57
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har liknande problem om en ganska "kylig" tjej. Vi har setts tre gånger och hade inte sex förrän nu senast. Hon skrev efter gång två att det var det bästa hånglet hon haft, och nu efter tredje gången var hon mkt nöjd. Men likväl är det nästan bara jag som startar konversationen, om det inte går typ tre dagar av radioskugga.

Till saken hör är att hon är något äldre och jag vet att hon har sjukt mkt matchningar, och hon ser väldigt bra ut. Hon verkar till synes vara seriös som inte ville släppa till för tidigt, men hon visar inte ett intresse som andra tjejer visar. I dont know. Vi får se hur det går.

Låter onekligen som att hon ”bara” är ute efter sexet (vilket inte på något sätt måste vara negativt för dig, snarare tvärtom) Pröva pull back-metoden så kanske maktpendeln svänger över till dig.

Jävla svår balansgång asså, att visa att man är intresserad av tjejen utan att framstå som desperat och undergiven. Tjejen jag nämnde är rätt impulsiv och pendlar mycket i humör enligt egen utsago, så det varierande sättet att kommunicera på kan ju bero på det.
Citera
2017-12-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Har hållit på med tinder extremt mycket, flera år i olika omgångar. Skrivit med kanske hundratalet tjejer, dock inte så överdrivet matchningar och inte heller toppkvalitet-brudar. Dessutom blir flödet fulare och fulare (de snyggaste har vänsterswipat mig) ju längre tid det går.

Men i söndags då jag startade tinder igen och betalade för plus för typ 50e gången så var hon väldigt ivrig och på. Vi har snackat i telefon i typ totalt 4 timmar, smsat och sånt och kommer träffa henne på måndag. Kommer ta tåg till hennes stad (en timme bort) och gå runt lite sen köpa med lunch hem till henne och sen mysa.

Trodde väl egentligen aldrig att den dagen skulle komma då man liksom hållit på med sånt här i flera år utan att det lett till någonting. Har väl haft chanser med brudar i verkligheten med men inte så ofta då jag inte har någon vidare umgängeskrets. Har typ tänkt på oskulden i varje dag i typ minst ett års tid och som mest sedan i våras då jag hamnade i en lätt depression.

Varit deppig sedan i våras då jag känner mig mest oerfaren av hela världen trots att jag är vältränad och lång. Men kanske som mest deppad över att jag missat så många chanser med brudar. Skaffade därför tinder och plus i söndags och bara tog det som kom och hade inga vidare förväntningar heller, men lyckades ändå få napp.

Är ju knappast den snyggaste heller och fortfarande 21 år och oskuld. Förhoppningsvis blir jag av med den på måndag så jag kan återfå mitt självförtroende. För er som läst min tidigare tråd så tänkte jag bli av med den hos en prostituerad vid julhelgen men förhoppningsvis behöver jag inte göra det efter måndagens slut.
Suck

Och nu hände det igen. Efter att ha snackat intensivt söndag, måndag och tisdag i totalt 4 timmar i telefon och en massa mess så skrev hon ingenting på onsdagen, torsdagen, fredagen, lördagen. Idag skrev jag om det blir något imorgon och då säger hon att hon pratat med en ny kille som hon vill träffa

"Jättefin är du".

Hon har själv sagt "du pratar väl inte med andra tjejer va?".

Hon har själv tidigare blivit dissad av killar som bara knullat henne och sen gått vidare till andra som hon varit jävligt ledsen över. Här är jag som är oskuld och som inte snackade med en tjej jämte henne och fortfarande ska hon gå efter badboys.

Otroligt trött på det här. Verkligen inget funkar för mig. Jag misstänker att det är en kombination av att jag är average och att jag har en bedrövlig jävla textgame. Det här är typ 100e tjejen som jag snackar intensivt med som sen slutar med pladask på mållinjen.

Nu var jag ändå inte värst attraherad av henne då hon inte var så snygg och hade knappt kropp men ville bara bli av med oskulden.

Allt suger som fan....
Verkligen alla tjejer flakear med mig, varför?

Räcker det inte med att vara genuin? Måste allt handla om att göra henne våt i trosan och snacka dirty?
Senast redigerad av somaliskdelikatess 2017-12-10 kl. 17:08.
Citera
2017-12-10, 17:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Låter onekligen som att hon ”bara” är ute efter sexet (vilket inte på något sätt måste vara negativt för dig, snarare tvärtom) Pröva pull back-metoden så kanske maktpendeln svänger över till dig.

Jävla svår balansgång asså, att visa att man är intresserad av tjejen utan att framstå som desperat och undergiven. Tjejen jag nämnde är rätt impulsiv och pendlar mycket i humör enligt egen utsago, så det varierande sättet att kommunicera på kan ju bero på det.

Fast nja. Vi hånglade intensivt gång 1 och 2. Men hon avstyrde vidare aktivitet just då. Blev själv förvånad att hon nappade på att ses igen gång 3, men då gick vi hela vägen med ett sjukt bra sex. Aja. Hon verkar svår.
Citera
2017-12-10, 17:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Suck

Och nu hände det igen. Efter att ha snackat intensivt söndag, måndag och tisdag i totalt 4 timmar i telefon och en massa mess så skrev hon ingenting på onsdagen, torsdagen, fredagen, lördagen. Idag skrev jag om det blir något imorgon och då säger hon att hon pratat med en ny kille som hon vill träffa

"Jättefin är du".

Hon har själv sagt "du pratar väl inte med andra tjejer va?".

Hon har själv tidigare blivit dissad av killar som bara knullat henne och sen gått vidare till andra som hon varit jävligt ledsen över. Här är jag som är oskuld och som inte snackade med en tjej jämte henne och fortfarande ska hon gå efter badboys.

Otroligt trött på det här. Verkligen inget funkar för mig. Jag misstänker att det är en kombination av att jag är average och att jag har en bedrövlig jävla textgame. Det här är typ 100e tjejen som jag snackar intensivt med som sen slutar med pladask på mållinjen.

Nu var jag ändå inte värst attraherad av henne då hon inte var så snygg och hade knappt kropp men ville bara bli av med oskulden.

Allt suger som fan....
Verkligen alla tjejer flakear med mig, varför?

Räcker det inte med att vara genuin? Måste allt handla om att göra henne våt i trosan och snacka dirty?
Ge fan i att prata i telefon och chatta i all oändlighet. Skitjobbigt ju, och du avslöjar allt (inkluderat brister) om dig själv.
Citera
2017-12-10, 17:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Yep, så är det idag. Att vara trevlig och genuin kan man glömma. Det måste pirra till mellan benen annars "klickar" det inte.
Citera
2017-12-10, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ge fan i att prata i telefon och chatta i all oändlighet. Skitjobbigt ju, och du avslöjar allt (inkluderat brister) om dig själv.
Var ju fan hon som ringde hela tiden, skrev hjärtan och allt vad det innebar.
Citera
2017-12-10, 17:21
Bannlyst
Citat:
Yep, så är det idag. Att vara trevlig och genuin kan man glömma. Det måste pirra till mellan benen annars "klickar" det inte.
Ska man behöva leva i celibat tills kvinnorna blir mogna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in