Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-07, 23:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Kul för dig dock. Men för oss som är lite äldre är det verkligen inte lätt även om man är lång och vältränad. Åldern är verkligen emot en och alla yngre tjejer under 30 swipar förmodligen vänster på en. Mess från singelmorsor är ju inte direkt roligt. Dock har man ju ingen oskuld att tänka på och flera relationer i bagaget så erfarenhet har man.
Ser du yngre ut kan du ju alltid skaffa plus-tjänsten och välj "visa inte min ålder"... visst en del kanske tänker "vad har han att dölja", medan en del ser en person som ser ung ut och får ingen siffra upptryckt i ansiktet och kan inte döma dig på förhand.
Citera
2017-12-07, 23:11
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ser du yngre ut kan du ju alltid skaffa plus-tjänsten och välj "visa inte min ålder"... visst en del kanske tänker "vad har han att dölja", medan en del ser en person som ser ung ut och får ingen siffra upptryckt i ansiktet och kan inte döma dig på förhand.

Jojo men då går man förmodligen miste om de lite äldre tjejerna i ens ålder som vill ha lite mer vuxnare killar
Citera
2017-12-08, 19:42
Medlem
anteri17s avatar
Det absolut bästa med Tinder Gold är att kunna se bekanta och ytligt bekanta som har swipat höger på en. Inte fan har de vågat visa något som helst intresse irl, men högerswipa funkar... Tindermatcha med bekanta är dock inget för mig direkt.
Citera
2017-12-08, 19:50
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Kul för dig dock. Men för oss som är lite äldre är det verkligen inte lätt även om man är lång och vältränad. Åldern är verkligen emot en och alla yngre tjejer under 30 swipar förmodligen vänster på en. Mess från singelmorsor är ju inte direkt roligt. Dock har man ju ingen oskuld att tänka på och flera relationer i bagaget så erfarenhet har man.

När jag var 28 så frågade jag en 18åring som matchat om hon ville ligga. Nä sa hon, du är för gammal! Men synd, du ser bra ut. Synd... verkligen synd. haha vafan.

Trösten var dock att jag senare raggade upp en 17åring på Badoo. (Ovetandes ska sägas, hon verkade världsvan).
Citera
2017-12-08, 19:54
Medlem
Märker ni någon skillnad på sommar och vinter matchningar, träffar m.m?

Under sommaren fram tills hösten matchade jag med ca 700 olika tjejer - skrev väl med hälften och hade några ganska bra konversationer. Träffade 4 st samt 1 som jag träffade flera gånger under hela sommaren. Det enda jag kunde klaga på då var att vissa tjejer inte hade en aning alls om hur man för en konversation, dvs motfrågor, utvecklade svar (fast det kan ju självfallet bero på intresse också)

Tog bort Tinder under hösten och installerade det igen några veckor senare. Nya bilder, annan text.
Nästan inga matchningar, och dom matchningarna jag får är helt döda inom 1-5 meddelanden. Bytte tillbaka till tidigare bilderna och fick snäppet flera matchningar per dag men fortfarande helt döda konversationer.

Är det för att det är vinter och folk letar mer efter pojk/flickväns material?

Är det någon mer än jag som saknar Tinder moments? Så enkelt det var ett skapa något att prata om, även om det var någon man matchade med månader tidigare.
Citera
2017-12-08, 20:04
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
När jag var 28 så frågade jag en 18åring som matchat om hon ville ligga. Nä sa hon, du är för gammal! Men synd, du ser bra ut. Synd... verkligen synd. haha vafan.

Trösten var dock att jag senare raggade upp en 17åring på Badoo. (Ovetandes ska sägas, hon verkade världsvan).

Jag raggade själv upp en sjuttonåring på HP och jag var några år äldre än dig. Det är en på miljonen.
Citera
2017-12-08, 21:22
Bannlyst
Hur tar man bort intressen? Står att jag är sverigedemokrat där
Citera
2017-12-08, 22:04
Medlem
R.Bloodworths avatar
Ett tag hade jag 3 "likes" som jag behövde gold för. Trodde alltid att det var Tinder som försökte lura mig till att köpa gold. Så det är alltså "riktiga" likes?
Citera
2017-12-09, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Hur tar man bort intressen? Står att jag är sverigedemokrat där

Men det kan väl bara ses om någon har gemensamt intresse?

Annars tar du väl bort det via Facebook. Dvs de sidor du gillar på Facebook räknas som dina intressen.
Citera
2017-12-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ett tag hade jag 3 "likes" som jag behövde gold för. Trodde alltid att det var Tinder som försökte lura mig till att köpa gold. Så det är alltså "riktiga" likes?
Nej
Citera
2017-12-10, 04:18
,
Senast redigerad av Hinku 2017-12-10 kl. 05:01.
Citera
2017-12-10, 05:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Im-in-the-dark
Tjejer som matchar med en men sen inte skriver till en när man skriver till dem, varför likade dem om dem ändå inte vill snacka?

Eller ännu värre. Tjejer som matchar med en, SKRIVER FÖRST, och sen slutar svara efter mitt första svar. Vet inte hur många gånger på sista tiden det sett ut så här:

Tjej: Hej, hur är läget?
Jag: Tja! Det är fint, hur är det själv?
...
Tystnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in