Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 12:57
Medlem
fabulas avatar
Kul iaktagelse. De tjejer med fin kropp som har någon form av lättklädd bild har sjukt ofta den bilden som sin förstabild. Min teori är att de har "smart photo" aktiverat och att det helt enkelt är den bild som genererar högst svep-%. Tror knappast det här till vanligheterna att tjejer väljer en sån bild som förstabild.

Kanske bara jag som är neandertalare, men har RIKTIGT svårt att svepa vänster på en tjej med välsvarvad kropp, även om tjejen bara ser halvdan ut i fejset eller döljer det med solbrillor.

Frågan är om det finns någon slags motsvarighet för oss killar, bilder som genererar sjukt hög svep-% oavsett hur fan man ser ut i fejjan? Tror inte det va?
Citera
2018-02-03, 13:09
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykisk
har kört i 2 veckor och fått 4 matchningar av kanske 2000 swipes. Så självkänslan är ju nere, samt att oddsen verkar ju vara väldigt dåliga..

Kan dela med mig att när jag använde Tinder så fick jag få matchningar på många swipes också. Då följde jag ändå onlinetips om hur man skulle ta bilder och liknande. Mina bilder var åtminstone above average, inte under åtminstone. Jag lyckas även rätt bra på krogen och utanför onlinedejting, så jag tycker inte du ska känna dig nedslagen över det.

Att folk får många matchningar kan bero på regionala skillnader eller ren tur skulle jag tänka mig. Läser man online så verkar personer som påstår sig vara fula få fler matchningar till och med så jag tror man ska ta det med en nypa salt.
Citera
2018-02-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kul iaktagelse. De tjejer med fin kropp som har någon form av lättklädd bild har sjukt ofta den bilden som sin förstabild. Min teori är att de har "smart photo" aktiverat och att det helt enkelt är den bild som genererar högst svep-%. Tror knappast det här till vanligheterna att tjejer väljer en sån bild som förstabild.

Kanske bara jag som är neandertalare, men har RIKTIGT svårt att svepa vänster på en tjej med välsvarvad kropp, även om tjejen bara ser halvdan ut i fejset eller döljer det med solbrillor.

Frågan är om det finns någon slags motsvarighet för oss killar, bilder som genererar sjukt hög svep-% oavsett hur fan man ser ut i fejjan? Tror inte det va?
Med rätt kläder, vinklar, posering osv kan även tjejer som inte är i bra form få det att se ut som att dom besitter en kropp av Guds nåde. Sedan finns det ju dom som "got it" men då ska det synas utan att dom poserar. Vilket inte lika många kan.
Citera
2018-02-04, 14:36
Medlem
Matchade med en tjej jag superlikeat för över 1 månad sen. Tar det så lång tid för tjejerna att få upp en i flödet eller just hon som varit inaktiv kanske?
Citera
2018-02-04, 14:38
Medlem
NirvanAs avatar
Känns som att perioden nu fram till 14 feb är rätt bra, många verkar desperata/på att ha en dejt till valentines day (eller snarare negativt förstärkt beteende, man vill undvika att vara ensam då).
Citera
2018-02-04, 15:59
Medlem
Vargfars avatar
Hmm. Har fått upp ett antal gånger dom senaste dagarna på Tinder en notfikation på händelser i mobilen att någon vissar intreseese. Sedan så står det något om att man ska dra höger för att vissa personen i fråga typ. Men det finns ju inget när man går in sedan. Vad menas egentligen?
Senast redigerad av Vargfar 2018-02-04 kl. 16:02.
Citera
2018-02-04, 17:28
Medlem
Samma tjejer kommer ju upp om o om igen. Även fast man redan swipat ja eller nej
Citera
2018-02-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Kan dela med mig att när jag använde Tinder så fick jag få matchningar på många swipes också. Då följde jag ändå onlinetips om hur man skulle ta bilder och liknande. Mina bilder var åtminstone above average, inte under åtminstone. Jag lyckas även rätt bra på krogen och utanför onlinedejting, så jag tycker inte du ska känna dig nedslagen över det.

Att folk får många matchningar kan bero på regionala skillnader eller ren tur skulle jag tänka mig. Läser man online så verkar personer som påstår sig vara fula få fler matchningar till och med så jag tror man ska ta det med en nypa salt.

Tinder får en att känna sig som typ ica-jerry. Alltså jag är normalvikt med vanliga drag, inte inavlad. Men ändå får jag bara mcdonalds stammisar eller någon tappad varelse.

Testade deras nya funktion "boosta mig" eller vad den kallas. Fick 1 gratis, resten kostade. Men av 30 swipes fick jag 5 matchningar. Dock så svarar fortfarande ingen när jag skriver, det är som dem bedömer en på första ordet. Går ju inte inleda en konversation..

Är det stalker varning ifall man addar deras snap utan att skriva med dem?

Tror förhållandet mellan män/kvinnor är för stort för att det ska fungera. En 3:a blir en 10:a typ.
Citera
2018-02-04, 19:40
Medlem
Honeyvoices avatar
Är det någon som har en ratio på antal matchningar och antal dejter?

Sicken mystråd detta har blivit nu…innan var det typ tre meningar i veckan.
Senast redigerad av Honeyvoice 2018-02-04 kl. 20:32.
Citera
2018-02-04, 19:46
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykisk
Tinder får en att känna sig som typ ica-jerry. Alltså jag är normalvikt med vanliga drag, inte inavlad. Men ändå får jag bara mcdonalds stammisar eller någon tappad varelse.

Testade deras nya funktion "boosta mig" eller vad den kallas. Fick 1 gratis, resten kostade. Men av 30 swipes fick jag 5 matchningar. Dock så svarar fortfarande ingen när jag skriver, det är som dem bedömer en på första ordet. Går ju inte inleda en konversation..

Är det stalker varning ifall man addar deras snap utan att skriva med dem?

Tror förhållandet mellan män/kvinnor är för stort för att det ska fungera. En 3:a blir en 10:a typ.

adda på bara så kan hon ju bestämma hur hon vill göra…du visar ju intresse
Citera
2018-02-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Är det någon som har en ratio på antal matchningar och antal dejter?

Sicken mysstråd detta har blivit nu…innan var det typ tre meningar i veckan.
Skaffade tinder någon gång tidigt 2016, och hade cirka 900 match i slutet av 2016 då jag hamnade i ett förhållande. Av dessa var inte alla snygga, swipade bara för egot och boosta ens självförtroende. Träffade cirka 10 av dessa, 11 med mitt ex. Nu haft tinder i 3 månader och varit mer selektiv då många av hennes vänner har denna app, och "råkat"matcha med ett par bekanta till na. Träffat 2 av nu cirka 100st(en del har man raderat och en del har raderat mig).

Tycker det är betydligt roligare och enklare att träffa människor utanför denna app.
Citera
2018-02-04, 20:43
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Skaffade tinder någon gång tidigt 2016, och hade cirka 900 match i slutet av 2016 då jag hamnade i ett förhållande. Av dessa var inte alla snygga, swipade bara för egot och boosta ens självförtroende. Träffade cirka 10 av dessa, 11 med mitt ex. Nu haft tinder i 3 månader och varit mer selektiv då många av hennes vänner har denna app, och "råkat"matcha med ett par bekanta till na. Träffat 2 av nu cirka 100st(en del har man raderat och en del har raderat mig).

Tycker det är betydligt roligare och enklare att träffa människor utanför denna app.

Tack för stats ..ja det känns som man ska nog ha denna appen som ett komplement till annat socialt eftersom det verkar vara en del som använder den till en massa annat än dejting

Kanske detta swipandet ställer in hjärnan på dissmode och att allt ska gå så snabbt

Jaha så har de blivit fulla och haft sex på första dejten…vad ska de prata om sen? Känns som att börja i fel ände typ att beställa in efterrätten först på restaurangen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in