2017-12-10, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och det är ju frivilligt att läsa här.

Men vad du tjatar om hans ekonomi. Han var ju inte fattig på det sättet som en socialbidragstagare eller sjukpensionär är fattig - han var fattig för att han la varje krona han kom över på sina projekt. Stor skillnad. Det första är oattraktivt, det senare behöver inte vara det.

Otrohet är väldigt vanligt i de sekulariserade länderna, och mig veterligen tillhörde K inte någon sekt eller kyrka heller.

Nej, naturligtvis inte. Men M verkar ju tyvärr ha haft böjningar utöver vanligt sex. Följer man med en sådan man, så kan man inte vara säker på att det slutar med vad man själv önskar. Vad som triggade igång att det gick så illa som det gjorde, vet vi ju inte. RPU:n kan ge en ledtråd, kanske..?

Har inte nämnt den galne danskens ekonomi alls tidigare.

Man ska inte låta sin egen nymoralism och syn på sex styra ens syn på omvärlden. Du har mött många män med böjningar utöver vanlig sex utan att det gått åt pipsvängen, de finns överallt och även de kvinnorna finns runt dig.

Tror inte ens att det är ett sexmord. Jag lutar åt att det är ett mord som utlöstes av att Kim på något sätt sa emot den galne dansken (om sex, nedstigning, längden på resan), något som han inte kunde tolerera och i vredesmod klappar till henne, sen blir det svart och den galne dansken får panik. Allt han byggt upp är raserat. Han har två val: erkänna och åka i buren eller satsa allt på ett kort, göra sig av med kroppen och hålla masken/tummarna.
Citera
2017-12-10, 15:27
Medlem
Citat:
Fast det vet vi ju inte. Pojkvännen och vännerna som vinkade av de båda är crucial här, de kan berätta hur K betedde sig inför M, och om det var något "spel" mellan de två eller om de bara talade rent professionellt med varandra. K kan även ha anförtrott andra vänner något, t.ex. över telefon eller SMS före avfärden. Hon verkade ju väldigt barnslig i sina väninnekontakter, så har hon blivit förtjust i M, så har det mycket troligt gått iväg några ljuva bikter om det till väninnorna...

Ja, jag har också hela tiden haft en känsla av att det fattas en pusselbit. Det vi fått veta, bara det vi fått veta, går ju inte att sätta ihop till ett möjligt scenario.

Exakt hur avfärden gick till, vad som var uppgjort samt ev ändringar mm får vi nog veta först vid rättegången i mars. Övertygad att åklagaren nog kommer att presentera ett troligt händelseförlopp som inte lämnar något rimligt tvivel. Exakt vad som hände i detalj kan bara förövaren veta. Madsen blir dömd för mordet på Kim, oavsett.

Det enda som kan komma är möjligen om åklagaren nämner om Madsen anses frisk/sjuk samt ofarlig/farlig. Det kan säga lite om Madsens mentala status. Vi får se.

Att ha kontakter med sina vänner/kollegor är väl för de flesta helt normalt. Att ha omfattande nätverk socialt och kollegialt är mer eller mindre ett måste idag, särskilt om du arbetar professionellt.
Senast redigerad av Remark 2017-12-10 kl. 15:36.
Citera
2017-12-10, 15:29
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har inte nämnt den galne danskens ekonomi alls tidigare.

Man ska inte låta sin egen nymoralism och syn på sex styra ens syn på omvärlden. Du har mött många män med böjningar utöver vanlig sex utan att det gått åt pipsvängen, de finns överallt och även de kvinnorna finns runt dig.

Tror inte ens att det är ett sexmord. Jag lutar åt att det är ett mord som utlöstes av att Kim på något sätt sa emot den galne dansken (om sex, nedstigning, längden på resan), något som han inte kunde tolerera och i vredesmod klappar till henne, sen blir det svart och den galne dansken får panik. Allt han byggt upp är raserat. Han har två val: erkänna och åka i buren eller satsa allt på ett kort, göra sig av med kroppen och hålla masken/tummarna.

Jo, men det förklarar ju inte sticken i underlivet.
Citera
2017-12-10, 15:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Vet jag ingenting om.
Citera
2017-12-10, 15:38
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Vet jag ingenting om.

Sådant grundläggande i fallet måste man ju ta reda på innan man kommer med teorier:

https://nordjyske.dk/nyheder/kim-wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/e0d98a03-03a2-4623-b953-2960ff217fde
Citera
2017-12-10, 15:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Sådant grundläggande i fallet måste man ju ta reda på innan man kommer med teorier:

https://nordjyske.dk/nyheder/kim-wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/e0d98a03-03a2-4623-b953-2960ff217fde

Alltså, jag känner till skadorna. Det jag menar när jag säger att det inte är ett sexmord är att jag inte tror att den galne danskens plan var att sexmörda henne.
Tänker inte spekulera i skadorna. Iaf inte just nu.
Citera
2017-12-10, 15:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vet jag ingenting om.

Jag håller med Merwinna här. De 14 knivhuggen i och kring könet tyder på sexuella motiv.
Citera
2017-12-10, 16:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag håller med Merwinna här. De 14 knivhuggen i och kring könet tyder på sexuella motiv.

Det jag tvivlar på är att den utlösande faktorn till mordet är sex. När hon väl är död däremot, då ska hon skändas pga nån upplevd oförrätt.
Har liksom svårt att tro att dansken trodde sig kunna räkna med ubåts-sex när hon tar med sig pojkvännen till hamnen...men vem faen vet? Jag är inte lika galen som dansken så jag kanske borde vara tyst.
Citera
2017-12-10, 16:01
Medlem
Citat:

Endast Madsen kan uttala sig om det. Och även om han mot förmodan skulle göra det finns det ingen som kan verifiera den utsagan. Så det som hände nere i ubåten kommer vi nog aldrig veta till 100 %. Vi vet att hon levde kl. 20.30 och vi vet att hon styckades, förpackades och dumpades ca 7 - 10 timmar senare.
Citera
2017-12-10, 16:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det jag tvivlar på är att den utlösande faktorn till mordet är sex. När hon väl är död däremot, då ska hon skändas pga nån upplevd oförrätt.
Har liksom svårt att tro att dansken trodde sig kunna räkna med ubåts-sex när hon tar med sig pojkvännen till hamnen...men vem faen vet? Jag är inte lika galen som dansken så jag kanske borde vara tyst.

Ja detta vet vi ju inte, men jag tillhör dem som tror att Madsen hade haft fantasier kring att döda och stycka länge, och ansåg av någon eller några anledningar att göra fantasierna till verklighet.

Leif Persson har ju pratat om det i Veckans brott, och han verkar ha mer insyn i utredningen än vad media har, och han har ju antytt ett utdraget och plågsamt dödande.

I vilket fall, 14 hugg i könet talar ett tydligt språk.
Citera
2017-12-10, 16:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja detta vet vi ju inte, men jag tillhör dem som tror att Madsen hade haft fantasier kring att döda och stycka länge, och ansåg av någon eller några anledningar att göra fantasierna till verklighet.

Leif Persson har ju pratat om det i Veckans brott, och han verkar ha mer insyn i utredningen än vad media har, och han har ju antytt ett utdraget och plågsamt dödande.

I vilket fall, 14 hugg i könet talar ett tydligt språk.

Visst, så kan det vara. Det är bara hans något dåliga planering som talar emot att det var planlagt. Finns ju liksom inget rimligt sätt han skulle ha kunnat komma undan med det här. Jag kan i vart fall inte komma på ett enda sätt där utgången skulle kunnat bli annan än att han grips av en eller annan anledning.

Om dansken skulle ha plockat upp en drängfull Dofterna på viften och vilsen i Köpenhamn vore det en annan sak. Nu är det en kvinna han mejlat med som dessutom blir avvinkad innan avfärd. Makes no sense.
Citera
2017-12-10, 16:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Visst, så kan det vara. Det är bara hans något dåliga planering som talar emot att det var planlagt. Finns ju liksom inget rimligt sätt han skulle ha kunnat komma undan med det här. Jag kan i vart fall inte komma på ett enda sätt där utgången skulle kunnat bli annan än att han grips av en eller annan anledning.

Om dansken skulle ha plockat upp en drängfull Dofterna på viften och vilsen i Köpenhamn vore det en annan sak. Nu är det en kvinna han mejlat med som dessutom blir avvinkad innan avfärd. Makes no sense.

Mm, tid och plats verkar ju synnerligen korkat. Men vissa anser ju att Madsen iom detta har ett alibi:

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, dom blev lurade. Ved at åka ut i full öppenhet, mörda henne, "setta av henne på land" och sen åka hem hadde ju Madsen et slags alibi. Kim Walls säkerhetstenk med att ta med sin pojkven til bryggan failade. Det gav i verkligheten Madsen alibi.

Jag är också rädd att vi aldrig kommer få veta sanningen. Madsen har ju gjort allt hittills för att verka först oskyldig, sen att allt berodde på någon olycka. Han kommer inte gå med på något uppsåt eller sex/våld-fantasier. Hoppas det finns tillräckligt med teknisk bevisning för att klargöra töloppet. Det vore ju bra om de hittade telefonerna, och att det gick att rädda innehållet. Främst Madsen då, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in