Citat:
Ursprungligen postat av
Grejhujta
Varför skulle systemet skadas? Och hur etc.
AEGIS kan följa tusentals mål snarare än hundratals. Visst kan du försöka dränka det men att skicka tusentals stora roboter/drönare (ja det krävs, glöm allt smått) utan att det märks som en buildup kan bli knepigt.
Visst, USA kan detektera många saker. Men är din beskrivning talande för ”strider” i verkligheten? Nej
Jag vet inte om många av er säger emot för att ni inte vet om detta eller om ni låtsats inte veta. Lika mycket som du försöker detektera saker och förhålla dig till data och bedöma ett reellt hot, kan du hamna i en oönskad situation ju mercdu sysselsätter dina enheter. Det du möjligen tror på låter för mig som en godnatt saga. Du kan inte bekämpa mål som inte tar sig förbi din effektiva räckvidd för targeting.
Om du börjar äventyra hela kalaset med att bege dig ut, när du sitter 2000km längre ifrån en kust, måste du använda dina flygplan. Om du använder dina flygplan finns det en stor sannolikhet att dessa gått på decoys.
I fallet LV och UAV är det inte alls på det sättet (om du nu tror så) att man kan bekämpa 100 mål samtidigt. Sådana beräkningar är gjorda efter den totala kapaciteten inklusive jaktplanens förmåga att i tid upptäcka och neutralisera ett hot och det i best practice.
Sedan var det , det här med sista cirkeln Phalanx, där ska du veta att en kowsar tar sig genom och flera av typen kowsar innebär att flera plan på hangarfartyget skulle kunna skadas. För landningen av dina jaktplan finns en stor chans att det kommer saknas banor för tillfället. Detta medför en situation där länkade enheterna får stora problem om dessa ska fortsätta med länken. Därför splittras dessa väldigt snabbt så fort något sånt inträffar för att ge den bästa möjliga försvaret. Vid detta tillfälle kan Iran få till en bra attack med sina 60tals plan men denna gång mha missiler av typen qader och noor och Ya Ali.
Så jag tror att USA måste ännu längre bort. 2500km och åskåda sina baser i eld.
På det sättet tror jag att hangarfartyget klarar sig fram till America.