Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 11:32
  #25
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Amerikansk lagstiftning ger dig per automatik 50% av alla hans tillgångar, äktenskapsförord är således vanliga så att hans egendom inte styckas upp vid skilsmässa.

Är ni gifta och äktenskapsförord inte är skrivet än sitter du på en guldgruva, kontakta en advokat direkt och förbered skilsmässa, ta pengarna och spring, it's the american way!

Would I get 50% normally and he wants me to only get 250 000 dollars if we break up. Now I get sad, feels like he don’t trust me. We are in love, truly. That he happened to have wealthy parents was nothing I knew about first, not even until I went with him to visit his family. Should I be worried about this prenuptial agreement? My parents refuses to contact a lawyer!
Citera
2017-12-10, 12:09
  #26
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
TS är ett troll som ljuger. Genomskådas lätt av sin posthistorik.

Så är det sannolikt. Icke desto mindre är det intressant att se hur andra kvinnor tänker och svarar.



Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att du inte ska skriva på i efterhand..?! Om han var så dum att han gifte sig med dig utan att förmå dig att skriva på förordet innan, så får han skylla sig själv!

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Skriv inte på något. Du tjänar absolut ingenting på det. Och så länge ni är gifta förlorar ingen på det heller.

Så här tänker kvinnor. Om det är liknande som i Sverige så får hon inte en cent vid ett kortvarigt äktenskap. Kanske har mannen ifråga tagit med detta i sin utvärdering av om "kärleken" från hans nya hustru är äkta. Skriver hon inte på så skiljer han sig.

Vid mina två senaste relationer har kvinnor inom loppet av ett par månader talat om att de vill gifta sig. När jag lyft frågan om äktenskapsförord har båda sagt att då får de ju inte något? En av dem hade också i smyg kollat upp vilka regler och tidsgränser som gäller vid samboförhållanden. Gissa om jag har en relation idag. Jag har insett att en kvinna som vill åt en mans pengar kan göra nästan vad som helst.




Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
J n

Yes I know! He says he just wants to get it over with so I can’t claim his possessions in case we break up. The prenuptial agreement only grants me 25000 dollars if he leaves me. Which is still a lot of money, but not if we have kids and live in the US.

Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Would I get 50% normally and he wants me to only get 250 000 dollars if we break up. Now I get sad, feels like he don’t trust me. We are in love, truly. That he happened to have wealthy parents was nothing I knew about first, not even until I went with him to visit his family. Should I be worried about this prenuptial agreement? My parents refuses to contact a lawyer!

Hur tänker du nu? Har du inte ett eget försörjningsansvar? Du är väl vuxen och myndig? Varför ska din "exmakes" tidigare förmögenhet eller dennes föräldrars förmögenhet komma dig till godo? Du får väl arbeta som alla andra för att klara ditt uppehälle. Med tanke på att dina föräldrar inte vill hjälpa dig så säger det en hel del. Alla föraktar en gold digger.
Citera
2017-12-10, 13:10
  #27
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så är det sannolikt. Icke desto mindre är det intressant att se hur andra kvinnor tänker och svarar.





Så här tänker kvinnor. Om det är liknande som i Sverige så får hon inte en cent vid ett kortvarigt äktenskap. Kanske har mannen ifråga tagit med detta i sin utvärdering av om "kärleken" från hans nya hustru är äkta. Skriver hon inte på så skiljer han sig.

Hur tänker du nu? Har du inte ett eget försörjningsansvar? Du är väl vuxen och myndig? Varför ska din "exmakes" tidigare förmögenhet eller dennes föräldrars förmögenhet komma dig till godo? Du får väl arbeta som alla andra för att klara ditt uppehälle. Med tanke på att dina föräldrar inte vill hjälpa dig så säger det en hel del. Alla föraktar en gold digger.

Yes I hate gold diggers to. And I swear to God I’m not trolling. The thing is that him and his family lives in Milwaukee, and he is planning to work for his parents. I have to leave everything in Sweden behind, like healthcare and so on. I’d have nothing to go back to if he leaves me. That’s also why I’m worried about this prenuptial agreement. Imagine if he dumps me for someone else and I only get 250 000. That is not much in the US.
Citera
2017-12-10, 13:41
  #28
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Yes I hate gold diggers to. And I swear to God I’m not trolling. The thing is that him and his family lives in Milwaukee, and he is planning to work for his parents. I have to leave everything in Sweden behind, like healthcare and so on. I’d have nothing to go back to if he leaves me. That’s also why I’m worried about this prenuptial agreement. Imagine if he dumps me for someone else and I only get 250 000. That is not much in the US.


Varför skriver du på engelska när din engelska uppenbarligen inte är ditt främsta språk?

Här är lite statistik om löneläget i USA. Om snittlönen är ca $35.000 så erbjuder han dig alltså mer än 7 årslöner. Det tycker du är snålt? Han kan ju dra ner det till SKr 5000,- för enkelbiljett tillbaka till Sverige och ytterligare SKr 50000,- som startkapital till ny lägenhet så kommer han undan med väldigt mycket mer. Du är jävligt fräck.

https://www.usatoday.com/story/money...come/93002252/

http://www.foxbusiness.com/features/...mmon-jobs.html
Citera
2017-12-10, 13:43
  #29
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Troligtvis lider TS av svåra vanföreställningar och kanske faktiskt tror sig vara både rik och gift? Historiken talar sitt tydliga språk.

You can be happy and successful even if you do drugs How many people at stureplan does coke for example. To expensive for poor unsuccessful people in my opinion.

I had no idea he had money, he has had money his whole life and doesn’t show off like new money do.
Citera
2017-12-10, 13:47
  #30
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Skaffa egen advokat!
Du är troligtvis körd vid skillsmässa
Ja, jag kommer också att skriva ett äktenskapsförord när jag gifter mig med min 22 åriga tjej från Filipinerna.

Det betyder att allt som införskaffats före äktenskapet betraktas såsom enskild egendom och ingår inte i en skilsmässa. Men allt som man gemensamt erhållit från inkomster och egendom efter giftermålet kommer att ingå i en bodelning när man haft ett äktenskap och man senare skiljer sig.
Citera
2017-12-10, 13:47
  #31
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Tack! Jag har ett flertal gåner kontaktat mina föräldrar (bor utomlamds sen flera år) men de vägrar sammarbeta. Mim man insisterat att de ska skaffa en advokat till oss (har själv imte mycket pengar för att betala en advokat) men de ignorerar oss och vägrat. Kan jag lita på mim man? Skriva på själv? Vi älskar varandra och har varit tillsammans flera år.

Det är sant, vet att det är en konstig fråga. Lovar att jag imte försöker skryta eller nåt, det hade bara varit slöseri på tid i min mening.

Du är en idiot om du skriver på ett äktenskaps förord. En jurist behöver inte kosta så mycket så skaffa en som förklarar avtalet i sin helhet för dig. Begär ändringar som ger dig en tryggad tillvaro efter hans död eller en skilsmässa.
Citera
2017-12-10, 13:55
  #32
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför skriver du på engelska när din engelska uppenbarligen inte är ditt främsta språk?

Här är lite statistik om löneläget i USA. Om snittlönen är ca $35.000 så erbjuder han dig alltså mer än 7 årslöner. Det tycker du är snålt? Han kan ju dra ner det till SKr 5000,- för enkelbiljett tillbaka till Sverige och ytterligare SKr 50000,- som startkapital till ny lägenhet så kommer han undan med väldigt mycket mer. Du är jävligt fräck.

https://www.usatoday.com/story/money...come/93002252/

http://www.foxbusiness.com/features/...mmon-jobs.html

Thank you for info! I really appreciate that you looked up those things for me. I had no idea that the average salary in the US was that low. I don’t want to start upsetting people again... but like I said before is that his family fortune is among the 1% in the US and my husband owns 20% of their main company and have a trust fund of well over 10 million dollars. So 7 years of “normal salary” would not give me the opportunity to even take care of our kids when we have them. We are of course not planning to get divorced since we married because we LOVE each other. He says this is a standard procedure with all families with money. Do we even do this in Sweden?

Why I write in English? My keyboard is in English and has autocorrect. Since I have been away from Sweden travelling the world with my English speaking husband I have come to feel more comfortable in writing in English.
Citera
2017-12-10, 13:55
  #33
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du är en idiot om du skriver på ett äktenskaps förord. En jurist behöver inte kosta så mycket så skaffa en som förklarar avtalet i sin helhet för dig. Begär ändringar som ger dig en tryggad tillvaro efter hans död eller en skilsmässa.
Det finns gratis standardformulär och är inte så komplicerat att en jurist behöver tillkallas för minimum 1 780 kr i timmen.

Däremot är det viktigt att ett testamente upprättas så att du inte förlorar ditt hem eller egendom som ingår i äktenskapsförordet. Oftast vill man (jag) i och med äktenskapsförordet att inte tjejen gifter sig med mig och tar hälften av allt jag äger om hon skiljer sig från mig.

PS! Min son är miljonär och han behöver inga pengar från mig när jag dör, men jag kan skriva ett testamente så att min kommande, unga, siktsnygga och smala fru får det mesta (förutom ev. laglott) när jag dör
(hon är ju 33 år yngre än mig så hon kommer ju troligen att överleva mig ).
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2017-12-10 kl. 14:10.
Citera
2017-12-10, 14:06
  #34
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Thank you for info! I really appreciate that you looked up those things for me. I had no idea that the average salary in the US was that low. I don’t want to start upsetting people again... but like I said before is that his family fortune is among the 1% in the US and my husband owns 20% of their main company and have a trust fund of well over 10 million dollars. So 7 years of “normal salary” would not give me the opportunity to even take care of our kids when we have them. We are of course not planning to get divorced since we married because we LOVE each other. He says this is a standard procedure with all families with money. Do we even do this in Sweden?

Why I write in English? My keyboard is in English and has autocorrect. Since I have been away from Sweden travelling the world with my English speaking husband I have come to feel more comfortable in writing in English.


Ja.
Citera
2017-12-10, 14:13
  #35
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Ja, jag kommer också att skriva ett äktenskapsförord när jag gifter mig med min 22 åriga tjej från Filipinerna.

Det betyder att allt som införskaffats före äktenskapet betraktas såsom enskild egendom och ingår inte i en skilsmässa. Men allt som man gemensamt erhållit från inkomster och egendom efter giftermålet kommer att ingå i en bodelning när man haft ett äktenskap och man senare skiljer sig.

Tack! That explains things really neatly. I wonder, if my husband uses money from his trust fund and buys us a house, am I going to be the owner as well or be kicked out on the street if he finds someone else?
Citera
2017-12-10, 14:25
  #36
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Tack! That explains things really neatly. I wonder, if my husband uses money from his trust fund and buys us a house, am I going to be the owner as well or be kicked out on the street if he finds someone else?
Det beror på hur äktenskapsförordet är formulerat. Då kanske det krävs en jurist som hjälper dig gällande användandet av hans förmögenhet och tillgångar som först har exkluderats i äktenskapsförordet ska gälla vid gemensamt köpt egendom efter äktenskapet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback