Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-09, 21:05
  #1
Medlem
BDnrjs avatar
Jag och min man gifte oss i Juli, och pratar nu om att skriva äktenskapsförordet i efterhand (vet inte vad det kallas). Vi har båda förmögna föräldrar, men hans familj är top 1 % i USA. Han är också Amerikan så jag har svårt att förstå den juridiska texten på engelska.

Han säger att han vill skydda sina tillgångar i den trust fund han äger, samt den andel han har i hans föräldrars företag. Vi älskar varandra djupt, så förhoppnomgsvis kommer vi aldrig använda detta avtal, som berör skiljsmässa och dödsfall.

Är det någon som vet vad jag ska kolla på i avtalet? Samt om jag borde skaffa en egen advokat?

Tacksam för svar!
Citera
2017-12-09, 21:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Jag och min man gifte oss i Juli, och pratar nu om att skriva äktenskapsförordet i efterhand (vet inte vad det kallas). Vi har båda förmögna föräldrar, men hans familj är top 1 % i USA. Han är också Amerikan så jag har svårt att förstå den juridiska texten på engelska.

Han säger att han vill skydda sina tillgångar i den trust fund han äger, samt den andel han har i hans föräldrars företag. Vi älskar varandra djupt, så förhoppnomgsvis kommer vi aldrig använda detta avtal, som berör skiljsmässa och dödsfall.

Är det någon som vet vad jag ska kolla på i avtalet? Samt om jag borde skaffa en egen advokat?

Tacksam för svar!

Skaffa egen advokat!
Du är troligtvis körd vid skillsmässa
Citera
2017-12-09, 21:18
  #3
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Jag och min man gifte oss i Juli, och pratar nu om att skriva äktenskapsförordet i efterhand (vet inte vad det kallas). Vi har båda förmögna föräldrar, men hans familj är top 1 % i USA. Han är också Amerikan så jag har svårt att förstå den juridiska texten på engelska.

Han säger att han vill skydda sina tillgångar i den trust fund han äger, samt den andel han har i hans föräldrars företag. Vi älskar varandra djupt, så förhoppnomgsvis kommer vi aldrig använda detta avtal, som berör skiljsmässa och dödsfall.

Är det någon som vet vad jag ska kolla på i avtalet? Samt om jag borde skaffa en egen advokat?

Tacksam för svar!

Hahahahaha!
Ni båda är förmögna, även du alltså och du lägger ut en tråd på Flashback för att fråga om en "skitsak" för din familjeadvokat såsom ett äktenskapsförord.
Jadjävlar! Då är man hyfsat snål!

Jag kan ge dig en "kortis", ett bra äktenskapsförord skyddar dina tillgångar som du hade vid äktenskapets början, dvs att han får inga av dina tillgångar och du får inget av honom vid en eventuell skilsmässa.
Det ni i förskaffar gemensamt under äktenskapet reglerar ni efterhand i förordet.

Förmögen och drar en tråd på FB angående denna juridiska sak rörande SIN förmögenhet istället för att använda sin advokat.
Tillåt mig att småle åt sanningshalten angående förmögenheterna här.
Citera
2017-12-09, 21:20
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Amerikansk lagstiftning ger dig per automatik 50% av alla hans tillgångar, äktenskapsförord är således vanliga så att hans egendom inte styckas upp vid skilsmässa.

Är ni gifta och äktenskapsförord inte är skrivet än sitter du på en guldgruva, kontakta en advokat direkt och förbered skilsmässa, ta pengarna och spring, it's the american way!
Citera
2017-12-09, 21:42
  #5
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Amerikansk lagstiftning ger dig per automatik 50% av alla hans tillgångar, äktenskapsförord är således vanliga så att hans egendom inte styckas upp vid skilsmässa.

Är ni gifta och äktenskapsförord inte är skrivet än sitter du på en guldgruva, kontakta en advokat direkt och förbered skilsmässa, ta pengarna och spring, it's the american way!

Hon lär inte få så mycket om hon skiljer sig nu, i USA precis som i Sverige så får du mycket mycket mycket mindre om det handlar om ett kort äktenskap.

Förhala det hela,, och sen förhalar du det hela. Tjatar han om förordet så får du ont i huvudet den kvällen (ingen penetrationskväll mao.). Du lär märka att han kommer tjata mindre och mindre , tills det ebbar ut. Du stänger musslan om han stänger valvet, enkelt.

En parantes, om han tillhör topp en procent så är han garanterat omskuren LOL LOL och lite LOL på slutet.
Citera
2017-12-09, 21:44
  #6
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Hahahahaha!
Ni båda är förmögna, även du alltså och du lägger ut en tråd på Flashback för att fråga om en "skitsak" för din familjeadvokat såsom ett äktenskapsförord.
Jadjävlar! Då är man hyfsat snål!

Jag kan ge dig en "kortis", ett bra äktenskapsförord skyddar dina tillgångar som du hade vid äktenskapets början, dvs att han får inga av dina tillgångar och du får inget av honom vid en eventuell skilsmässa.
Det ni i förskaffar gemensamt under äktenskapet reglerar ni efterhand i förordet.

Förmögen och drar en tråd på FB angående denna juridiska sak rörande SIN förmögenhet istället för att använda sin advokat.
Tillåt mig att småle åt sanningshalten angående förmögenheterna här.

Tack! Jag har ett flertal gåner kontaktat mina föräldrar (bor utomlamds sen flera år) men de vägrar sammarbeta. Mim man insisterat att de ska skaffa en advokat till oss (har själv imte mycket pengar för att betala en advokat) men de ignorerar oss och vägrat. Kan jag lita på mim man? Skriva på själv? Vi älskar varandra och har varit tillsammans flera år.

Det är sant, vet att det är en konstig fråga. Lovar att jag imte försöker skryta eller nåt, det hade bara varit slöseri på tid i min mening.
Citera
2017-12-09, 21:52
  #7
Medlem
Hur kan du vara förmögen men inte ha råd med en advokat? Vill du inte ha något av honom vid en skilsmässa kan du ju bara skriva på. Om du inte blivit helt förd bakom ljuset, vill han inte ha något från dej heller.

Man kan ju oxå skriva äktenskapsförord, i USA iaf, där du får en begränsad del.

I Sverige har du knappast rätt till det han hade innan ni gifte er, så det borde inte vara någon issue.
Citera
2017-12-09, 21:53
  #8
Medlem
Merwinnas avatar
Det är väl klart att du inte ska skriva på i efterhand..?! Om han var så dum att han gifte sig med dig utan att förmå dig att skriva på förordet innan, så får han skylla sig själv!
Citera
2017-12-09, 21:56
  #9
Medlem
Hamsterbolls avatar
Skriv inte på något. Du tjänar absolut ingenting på det. Och så länge ni är gifta förlorar ingen på det heller.
Citera
2017-12-09, 21:58
  #10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Jag och min man gifte oss i Juli, och pratar nu om att skriva äktenskapsförordet i efterhand (vet inte vad det kallas). Vi har båda förmögna föräldrar, men hans familj är top 1 % i USA. Han är också Amerikan så jag har svårt att förstå den juridiska texten på engelska.

Han säger att han vill skydda sina tillgångar i den trust fund han äger, samt den andel han har i hans föräldrars företag. Vi älskar varandra djupt, så förhoppnomgsvis kommer vi aldrig använda detta avtal, som berör skiljsmässa och dödsfall.

Är det någon som vet vad jag ska kolla på i avtalet? Samt om jag borde skaffa en egen advokat?

Tacksam för svar!

Kl 17:55 idag bodde du i Thailand enligt din posthistorik. Du tycks vara en narkoman med livlig fantasi.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2017-12-09 kl. 22:27.
Citera
2017-12-09, 22:01
  #11
Medlem
Äktenskapsord rivs upp av domstolar i familjerätten i USA på löpande band numera. De är knappt längre värda pappret som de är skrivna på.
Citera
2017-12-09, 22:45
  #12
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckad6354
Alltså fyfan du kommer in i min tråd och svammlar massa skit och så visar det sig att du är någon typ av golddigger hora? VAFAN!!! blir jävligt frustrerad på äckliga människor som ts.

TS är ett troll som ljuger. Genomskådas lätt av sin posthistorik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback