Citat:
Precis, varför skulle KW ha fattat misstankar om Madsen när författaren och vännen Djursing inte anat något oråd? I intervju 14 aug lät det så här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vannen-om-madsen-hoppas-det-ar-ett-missforstand
"Han har sunt förnuft och det finns ingen anledning för mig att spekulera i om han har gjort dessa saker för han är en genomtänkt person med grundläggande kärnvärden".
Ja, dessa ord känns nu lite obehagliga. Om man tänker att Djursing kände Madsen ganska väl och beskriver honom på det här sättet även fast han anar vad som kan ha hänt, men hoppas på ett "missförstånd" - då är det ganska enkelt att förstå att en "ytlig bekantskap" som KW inte anade oråd.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vannen-om-madsen-hoppas-det-ar-ett-missforstand
"Han har sunt förnuft och det finns ingen anledning för mig att spekulera i om han har gjort dessa saker för han är en genomtänkt person med grundläggande kärnvärden".
Ja, dessa ord känns nu lite obehagliga. Om man tänker att Djursing kände Madsen ganska väl och beskriver honom på det här sättet även fast han anar vad som kan ha hänt, men hoppas på ett "missförstånd" - då är det ganska enkelt att förstå att en "ytlig bekantskap" som KW inte anade oråd.
Som kvinna ska man ALLTID ana oråd. Hur charmig och vältalig mannen än är. (Särskilt då...)
Citat:
Jag vill bara nämna att när detta ord "manipulativ" har nämnts i andra mordtrådar har jag varje gång blivit helt häpen när jag har läst FUP, eftersom jag inte ha sett något bevis på det. Det är därför jag är skeptisk till det även i detta fall.
Jag kan inte fantisera om hur en gammal gubbe som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna skulle lyckas övertala en ung, vacker, ovanligt begåvad och extremt välutbildad karriärkvinna att krypa in i en plåtburk tillsammans med honom - ensam. OM hon nu själv inte tyckte att det var en bra idé från början.
Och varför skulle hon tycka det?
Att påstå att det inte fanns plats ombord (i tornet) låter som ett svepskäl. Det har ju även innan funnits fler personer ombord.
Jag får inte ihop det.
Jag kan inte fantisera om hur en gammal gubbe som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna skulle lyckas övertala en ung, vacker, ovanligt begåvad och extremt välutbildad karriärkvinna att krypa in i en plåtburk tillsammans med honom - ensam. OM hon nu själv inte tyckte att det var en bra idé från början.
Och varför skulle hon tycka det?
Att påstå att det inte fanns plats ombord (i tornet) låter som ett svepskäl. Det har ju även innan funnits fler personer ombord.
Jag får inte ihop det.
Salamin och tänderna var ju Ottos påhitt... och jag uppfattar inte K som särskilt begåvad, sorry. M VAR manipulativ, du får kolla på hans reklam-videos på Youtube. Han har LÄRT sig hur han ska vara förtroendeingivande och charmig. På samma sätt som skådespelare, försäljare och predikanter ofta gör. När det är någon utomstående som har filmat honom, i vardagen, utan att han är inställd på att spela en roll, så är han annorlunda. Slappare i hållningen, konstigare i ansiktsuttrycken, ryckigare i rörelsemönstret, mer aspig. Gör olämpliga saker som att "ge fingret" och göra pruttljud (ja han gjorde det i filmen "Amateurs in Space"). Vi måste alla lära oss av det här - att bli mer försiktiga, skapa en större bild av en person innan vi lägger våra liv, eller våra barns, eller vår husförsäljning - i deras händer.
Citat:
Vad gäller den mycket känsliga frågan, som skapat trådkaos, varningar mm., är den om ett "skuldbeläggande" av offret, en ung kvinna, KW, vill jag också lägga ett par rader.
För min del, försöker jag skilja på det som hänt, det förfärligt tragiska, och en mer generell analys av beteenden och händelser som till slut landade i detta fatala utfall.
Jag tycker det är intressant att försöka förstå, hur detta kan hända, och då blir man tvungen att lyfta på stenar, naturligtvis blir det mer känslosamt att lyfta på stenar från den drabbade. Gör det mig till en känslokall typ, om jag försöker förstå helheten, genom att försöka genomlysa också offrets positioner i det som blev en fatal händelse?
Ingen kunskap och ev. lärdom får tillbaka KW i livet. Men, om vi kan lära oss något, kanske bara lite, om hur det kunde hända, kanske det kan leda till att liknande situationer inte uppstår mellan två människor. Det är min drivkraft, vad är din?
För min del anser jag att just den egenskapen, att reflektera och kunna lära sig, alltid har varit mänsklighetens framgångsrecept, och en orsak att vi är den totaldominanta arten på planeten jorden. Dock är vi fortfarande mindre än ett sandkorn i alla världshaven tillsammans, i ett större perspektiv, universum.
För min del, försöker jag skilja på det som hänt, det förfärligt tragiska, och en mer generell analys av beteenden och händelser som till slut landade i detta fatala utfall.
Jag tycker det är intressant att försöka förstå, hur detta kan hända, och då blir man tvungen att lyfta på stenar, naturligtvis blir det mer känslosamt att lyfta på stenar från den drabbade. Gör det mig till en känslokall typ, om jag försöker förstå helheten, genom att försöka genomlysa också offrets positioner i det som blev en fatal händelse?
Ingen kunskap och ev. lärdom får tillbaka KW i livet. Men, om vi kan lära oss något, kanske bara lite, om hur det kunde hända, kanske det kan leda till att liknande situationer inte uppstår mellan två människor. Det är min drivkraft, vad är din?
För min del anser jag att just den egenskapen, att reflektera och kunna lära sig, alltid har varit mänsklighetens framgångsrecept, och en orsak att vi är den totaldominanta arten på planeten jorden. Dock är vi fortfarande mindre än ett sandkorn i alla världshaven tillsammans, i ett större perspektiv, universum.
Håller med, men jag tror du talar för döva öron i det stora hela tyvärr.
Citat:
Och, ja, vi är i stort överens, men jag saknar pusselbitarna från eftermiddagen, pojkvännens och väninnornas versioner.
I det andra fetade, är jag mer trygg, en psykopat ( vilket är en trolig beskrivning av PM) är en mycket skicklig manipulatör, det konstiga är möjligtvis att inte den närmaste omgivningen formulerade det, inklusive Djursing. Men det är nog vanligt i samhället, de flesta som stöter på psykopater, väljer att "passa", att inte fronta, en galning!! Jag tycker det är mänskligt.
I det andra fetade, är jag mer trygg, en psykopat ( vilket är en trolig beskrivning av PM) är en mycket skicklig manipulatör, det konstiga är möjligtvis att inte den närmaste omgivningen formulerade det, inklusive Djursing. Men det är nog vanligt i samhället, de flesta som stöter på psykopater, väljer att "passa", att inte fronta, en galning!! Jag tycker det är mänskligt.
Djursing tjänade ju stora pengar på M - förutom boken så följde han ju honom genom tidskriften Ingeniören, där han arbetade som reporter, i många år. Han kunde inte göra sig hur osams som helst med M - det hade varit att döda guldkalven. Men jag gissar att den omarbetade versionen av boken som han arbetar med nu, och där han kan skriva vad som helst eftersom M sitter i fängelse och inte kan hämnas, kommer att ta upp mycket mer av "det mörka universum" som Djursing NU påstår att han såg hos M...
Citat:
Är du ironisk?
Om inte, vad är ett pervo enligt dig, och i vilken aspekt och utsträcknig utgör detta ett hot mot någon?
Alla som besöker de där klubbarna är där frivilligt och bestämmer själva hur långt de vill gå. Inga våldtäkter sker.
Madsens fru hade så vitt jag förstått gått med på att ha ett öppet förhållande, så även där fanns medgivande.
Och din slutsats idag är alltså att Kim Wall får skylla sig själv för att hon blev torterad till döds?
Om inte, vad är ett pervo enligt dig, och i vilken aspekt och utsträcknig utgör detta ett hot mot någon?
Alla som besöker de där klubbarna är där frivilligt och bestämmer själva hur långt de vill gå. Inga våldtäkter sker.
Madsens fru hade så vitt jag förstått gått med på att ha ett öppet förhållande, så även där fanns medgivande.
Och din slutsats idag är alltså att Kim Wall får skylla sig själv för att hon blev torterad till döds?
Men sluta nu. Att människor går utanför det normala ÄR ett varningstecken, och att de i en viss miljö är tvungna att hålla sig inom vissa ramar för att överhuvudtaget få vara där, där det för tillfället är deras enda möjlighet att få uppleva delar av vad de fantiserar om, betyder inte att de kommer att hålla sig inom samma ramar när de befinner sig ensamma med ett offer i sitt eget lilla Kungarike... Man måste TÄNKA lite, annars klarar man sig inte här i världen.
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-10 kl. 11:40.
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-10 kl. 11:40.