Citat:
Första journalisten i väst som går och blir mördad av sitt intervjuobjekt skulle jag kunna tänka
mig att det kan vara. Tveklöst i vart fall att det är det första kända sexualsadistiska
mordet som utspelat sig ombord på en ubåt. Lär väl inte upprepas heller så det torde vara
både första och sista gången det händer i en sån miljö.
Kom förresten på Leif GW med att göra en blunder häromkvällen i sitt program.
Han påstod nämligen att Madsen skulle ha byggt Nautilus själv (cirka 4:49)
vilket ju verkligen inte är med sanningen överensstämmande.
https://www.svtplay.se/video/15509829/veckans-brott/veckans-brott-sasong-15-avsnitt-1
Det har ju ingenting med själva mordhistorien att göra på något vis men det är lite
olyckligt ändå för det riskerar att sprida uppfattningen bland mindre insatta kring dansken
och hans historia med raketer och ubåtar att han just gjort allt jobbet alldeles själv med
farkosten ifråga utan hjälp av några medarbetare. Vad hade han fått ihop utan dessa?
Inte så mycket som en konservburk antagligen.
Sedan undrar man förstås när dansken tycker att han har varit tyst och osamarbetsvillig
länge nog. Han kan ju inte fortsätta i evighet att trotsigt tiga. På något måste han ju
försöka bemöta det som nu föreligger: en styckad kropp utsatt för ett bestialiskt knivvåld
i underlivet.
Komma dragandes än en gång med att han absolut inte haft befattning med annat än en
hel kropp vilken han låtit sänka i havets djup har han ju ingenting för.
Nä, han måste åstadkomma något annat. Introducera en tredje person i storyn, det är nog
vad han funderar på att göra. Någon som lyckats gömma sig ombord utan hans vetskap
och plötsligt bara störtat fram under ubåtsturen, slagit ner honom och attackerat den
kvinnliga gästen. Tortyrmördat och styckat henne och när han vaknade upp till slut
till blodbadet med en död Kim Wall så hade den maskerade inkräktaren varnat honom
för att tjalla på honom. Gjorde han det så skulle Madsens fru också dödas.
Och alla hans andra anhöriga. Alla skulle tas död på om inte Madsen knep käft om
vad som hänt. Efter dessa hot lämnade mördaren farkosten. Hoppade i havet och simmade
mot Skåne till. I en svart gummidräkt och med en snorkel.
"Så det är därför jag inte vågat berätta hur det verkligen ligger till med allt".
"Men nu vet ni. Och nu när ni vet kan ni släppa mig fri så jag får fortsätta med mitt."
"Jag ska skjuta upp mig i rymden var det bestämt och så ska också ske".
Jo, en tredje person måste Madsen nödvändigtvis lansera.
Annars återstår honom bara en sak.
Att berätta sanningen. Men den skyr han nog som pesten.
mig att det kan vara. Tveklöst i vart fall att det är det första kända sexualsadistiska
mordet som utspelat sig ombord på en ubåt. Lär väl inte upprepas heller så det torde vara
både första och sista gången det händer i en sån miljö.
Kom förresten på Leif GW med att göra en blunder häromkvällen i sitt program.
Han påstod nämligen att Madsen skulle ha byggt Nautilus själv (cirka 4:49)
vilket ju verkligen inte är med sanningen överensstämmande.
https://www.svtplay.se/video/15509829/veckans-brott/veckans-brott-sasong-15-avsnitt-1
Det har ju ingenting med själva mordhistorien att göra på något vis men det är lite
olyckligt ändå för det riskerar att sprida uppfattningen bland mindre insatta kring dansken
och hans historia med raketer och ubåtar att han just gjort allt jobbet alldeles själv med
farkosten ifråga utan hjälp av några medarbetare. Vad hade han fått ihop utan dessa?
Inte så mycket som en konservburk antagligen.
Sedan undrar man förstås när dansken tycker att han har varit tyst och osamarbetsvillig
länge nog. Han kan ju inte fortsätta i evighet att trotsigt tiga. På något måste han ju
försöka bemöta det som nu föreligger: en styckad kropp utsatt för ett bestialiskt knivvåld
i underlivet.
Komma dragandes än en gång med att han absolut inte haft befattning med annat än en
hel kropp vilken han låtit sänka i havets djup har han ju ingenting för.
Nä, han måste åstadkomma något annat. Introducera en tredje person i storyn, det är nog
vad han funderar på att göra. Någon som lyckats gömma sig ombord utan hans vetskap
och plötsligt bara störtat fram under ubåtsturen, slagit ner honom och attackerat den
kvinnliga gästen. Tortyrmördat och styckat henne och när han vaknade upp till slut
till blodbadet med en död Kim Wall så hade den maskerade inkräktaren varnat honom
för att tjalla på honom. Gjorde han det så skulle Madsens fru också dödas.
Och alla hans andra anhöriga. Alla skulle tas död på om inte Madsen knep käft om
vad som hänt. Efter dessa hot lämnade mördaren farkosten. Hoppade i havet och simmade
mot Skåne till. I en svart gummidräkt och med en snorkel.
"Så det är därför jag inte vågat berätta hur det verkligen ligger till med allt".
"Men nu vet ni. Och nu när ni vet kan ni släppa mig fri så jag får fortsätta med mitt."
"Jag ska skjuta upp mig i rymden var det bestämt och så ska också ske".
Jo, en tredje person måste Madsen nödvändigtvis lansera.
Annars återstår honom bara en sak.
Att berätta sanningen. Men den skyr han nog som pesten.
Nja, det finns faktiskt ett annat alternativ, men det är att skära mer i KW.....
Han skulle kunna hävda (minst) två saker till, där han skyller på KW:
- KW fick spel, när de kom under vattenytan, försökte öppna lucka i tornet t.ex., han var tvingad att dra ner henne, annars skulle båten tagit in vatten, om både hade dött.
- KW "utmanade" honom sexuellt på något vis, och deras lekar gick över styr.
Båda förklaringarna är naturligtvis ganska osannolika, MEN så länge inte dödsorsaken är fastlagd, har PM spelutrymme för olika scenarier. Och, han får svårt att passa in en skada, som lett till döden. Alla knivstick kan dock hänföras till griftefrid, så även styckningen, i dessa fall.
...ja jag kommer också ihåg att han bara ville ha verktyg. Ja han sålde huset och köpte nog saker till raketer o annat. Konstigt att han inte blev stoppad tidigare, när han sprängde ute o nån kunnat blivit skadad.