2017-12-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är bra om det stämmer. För om man åker ensam i ubåt med et pervo som henger på sånna platser, ja då får man helt enkelt skylla sig själv.
Det stämmer! Det är lätt för somliga att med facit i hand (polisutredning) döma KW.
Men det fanns inget alarmerande, mer än ett utsvävande sexliv.
Ett spännande sexliv med fester och strippor,kärlek,kramar och lite styggt sex (?) med konstnärskollektivet half maskine.
Det här med intresset för SM visste hans vänner och det kom också fram efter KWs död.
Citera
2017-12-10, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är fasiken inte ens en trådsanning, bara dumt påhitt av ett och annat troll som försöker skuldbelägga offret.

Det har inte synts till en enda länk till någonting om PM som publicerats före denna händelse, som skulle skulle påskina dessa mörka sidor. Det är först nu, när man har facit, som man kan börja lägga pusslet och se hur alla små bitar passar in med det som skett.

Vad ingen tycks ha reflekterat över, är det faktum, att om KW borde ha fattat misstanke om PM, med den förhållandevis lilla research som hon kan förväntas ha gjort, vad skulle då inte Djursing ha förstått om PM. Han borde ju då redan vara på det fullt klara med att PM var en fullblodspsykopat i stånd att mörda vem som helst. Men icke.
Ja. Det är ett evigt trollande i den här tråden och visst, det var kanske förhastat av mig att benämna de där stollerierna som trådsanning.

Man kan, däremot, misstänka att KW var personligen bekant med Madsen, om uppgiften att hon (och/eller pojkvännen) var bosatta i anslutning till den kajplats där ubåten var förtöjd.
Citera
2017-12-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi pratar fortfarande inte om att döda i första hand. (Den risken var väldigt liten.)
Kan du inte svara på frågan?
Citera
2017-12-10, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, jag skulle ju inte det. Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så borde K:s pojkvän ha varit alldeles tillräckligt orolig för att han skulle förföra henne, när han hade henne för sig själv på en brits med det gröna ljuset utanför fönsten, och känslan av avskildhet från den vanliga världen och dess normer. Och det är inte olagligt, särskilt inte i Danmark.
Tror du att pojkvännen har samma fantasi som du själv? Att han tillbringat timmar med att dagdrömma om att bli förförd på en brits med det gröna ljuset utanför fönstret och känslan av avskildhet från vanliga världen och dess normer?
Så att han såg precis den scenen framför sig?
Om Kims pojkvän tänkte någonting alls,så tänkte han nog tvärtom,- Det är ingen risk med den gamle gubben som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna. Själva ubåtsmiljön hade han nog ingen alls uppfattning om.
Var någonstans är det olagligt att bedra sin sambo? (De länder du eventuellt tänker på,är det inte ens tillåtet att ha en sambo.)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-10 kl. 04:57.
Citera
2017-12-10, 05:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är fasiken inte ens en trådsanning, bara dumt påhitt av ett och annat troll som försöker skuldbelägga offret.

Det har inte synts till en enda länk till någonting om PM som publicerats före denna händelse, som skulle skulle påskina dessa mörka sidor. Det är först nu, när man har facit, som man kan börja lägga pusslet och se hur alla små bitar passar in med det som skett.

Vad ingen tycks ha reflekterat över, är det faktum, att om KW borde ha fattat misstanke om PM, med den förhållandevis lilla research som hon kan förväntas ha gjort, vad skulle då inte Djursing ha förstått om PM. Han borde ju då redan vara på det fullt klara med att PM var en fullblodspsykopat i stånd att mörda vem som helst. Men icke.
Precis, varför skulle KW ha fattat misstankar om Madsen när författaren och vännen Djursing inte anat något oråd? I intervju 14 aug lät det så här:
Citat:
– Jag är ganska chockad och det tror jag att de flesta är. Man tänker ”vad är det som sker” och hoppas allt beror på ett missförstånd, säger Thomas Djursing, författare till en bok om Peter Madsen.
Thomas Djursing är även utgivare av det danska magasinet ”Ingeniøren” och har träffat Peter Madsen många gånger.
Jag hoppas hela tiden att allt beror på ett missförstånd som plötsligt kommer att klaras upp. Men när tiden går blir man mer och mer orolig, säger Thomas Djursing, i en intervju med dr.dk.
Thomas Djursing svarar på frågan från dr.dk hur han uppfattar vännen och uppfinnaren Peter Madsen:
– Han är en karismatisk person som är lika mycket konstnär som ingenjör. En eldsjäl inom sitt område.
Har du sett honom tappa fattningen?
Ja, absolut men inte på ett sätt som gör att man blir rädd för honom. Han har sunt förnuft och det finns ingen anledning för mig att spekulera i om han har gjort dessa saker för han är en genomtänkt person med grundläggande kärnvärden, säger Thomas Djursing.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vannen-om-madsen-hoppas-det-ar-ett-missforstand
"Han har sunt förnuft och det finns ingen anledning för mig att spekulera i om han har gjort dessa saker för han är en genomtänkt person med grundläggande kärnvärden".
Ja, dessa ord känns nu lite obehagliga. Om man tänker att Djursing kände Madsen ganska väl och beskriver honom på det här sättet även fast han anar vad som kan ha hänt, men hoppas på ett "missförstånd" - då är det ganska enkelt att förstå att en "ytlig bekantskap" som KW inte anade oråd.
Citera
2017-12-10, 07:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Precis, varför skulle KW ha fattat misstankar om Madsen när författaren och vännen Djursing inte anat något oråd? I intervju 14 aug lät det så här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vannen-om-madsen-hoppas-det-ar-ett-missforstand
"Han har sunt förnuft och det finns ingen anledning för mig att spekulera i om han har gjort dessa saker för han är en genomtänkt person med grundläggande kärnvärden".
Ja, dessa ord känns nu lite obehagliga. Om man tänker att Djursing kände Madsen ganska väl och beskriver honom på det här sättet även fast han anar vad som kan ha hänt, men hoppas på ett "missförstånd" - då är det ganska enkelt att förstå att en "ytlig bekantskap" som KW inte anade oråd.
Om man till denne "karismatiske person" lägger till manipulativ, psykopatisk sexualsadist som fått vittring på ett möjligt byte så är det kanske enklare att förstå. Att tanken om att få iscensätta den sexualsadistiska fantasin funnits där ett tag och börjar bli outhärdligt svår att stå emot - då inväntar han möjlighet, tillfälle och offer. Många kvinnor som varit betydligt mer livserfarna än Kim har ändå fallit offer för en sexualsadistisk mördare för de är så otroligt manipulativa när de ska få sitt offer i en fälla.
Citera
2017-12-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Om man till denne "karismatiske person" lägger till manipulativ, psykopatisk sexualsadist som fått vittring på ett möjligt byte så är det kanske enklare att förstå. Att tanken om att få iscensätta den sexualsadistiska fantasin funnits där ett tag och börjar bli outhärdligt svår att stå emot - då inväntar han möjlighet, tillfälle och offer. Många kvinnor som varit betydligt mer livserfarna än Kim har ändå fallit offer för en sexualsadistisk mördare för de är så otroligt manipulativa när de ska få sitt offer i en fälla.

Jag vill bara nämna att när detta ord "manipulativ" har nämnts i andra mordtrådar har jag varje gång blivit helt häpen när jag har läst FUP, eftersom jag inte ha sett något bevis på det. Det är därför jag är skeptisk till det även i detta fall.

Jag kan inte fantisera om hur en gammal gubbe som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna skulle lyckas övertala en ung, vacker, ovanligt begåvad och extremt välutbildad karriärkvinna att krypa in i en plåtburk tillsammans med honom - ensam. OM hon nu själv inte tyckte att det var en bra idé från början.

Och varför skulle hon tycka det?

Att påstå att det inte fanns plats ombord (i tornet) låter som ett svepskäl. Det har ju även innan funnits fler personer ombord.

Jag får inte ihop det.
Citera
2017-12-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du att pojkvännen har samma fantasi som du själv? Att han tillbringat timmar med att dagdrömma om att bli förförd på en brits med det gröna ljuset utanför fönstret och känslan av avskildhet från vanliga världen och dess normer?
Så att han såg precis den scenen framför sig?
Om Kims pojkvän tänkte någonting alls,så tänkte han nog tvärtom,- Det är ingen risk med den gamle gubben som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna. Själva ubåtsmiljön hade han nog ingen alls uppfattning om.
Var någonstans är det olagligt att bedra sin sambo? (De länder du eventuellt tänker på,är det inte ens tillåtet att ha en sambo.)

Det är inte olagligt att bedra sin fru/äkta man heller. Ändå tycks väldigt många vara rädda för just det.

Allt som är obehagligt och smärtsamt är inte olagligt. Bara motbjudande.
Citera
2017-12-10, 08:13
Medlem
Jag vill lägga till lite fakta, för alla som tjatar om hur viktigt det är att hitta mobilerna:

Alla samtal och sms är lagrade hos operatörerna. Så om både PM's och KW's mobilnummer är kända, finns den trafiken registrerad, och polisen har såklart för länge sedan begärt ut den.

Det mest intressanta för fallet är vilken kommunikation KW hade under turen och om PM skickat bildmaterial, tänker jag.

KW's kommunikation lär vara mest med pojkvän och vänner, kanske syskon eller föräldrar. Så den borde vara möjlig att komma åt i sin helhet, vilket säkert skett för länge sedan.

PM's ev. dokumentation av sin slakt, är jag inte riktigt säker på, om den är spårbar, om den skickats till något lagringsställe, "moln".

Min spekulation är att om PM dokumenterat, så har han inte skickat materialet, så då finns enda chansen att hitta mobilen, för att komma åt materialet. Om det materialet behövs för att fälla PM, då är det viktigt med hans mobil, inte annars. Det styr polisens ambitioner att leta....
Citera
2017-12-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag kan inte fantisera om hur en gammal gubbe som ätit dansk vitlökssalami till lunch och glömt borsta tänderna skulle lyckas övertala en ung, vacker, ovanligt begåvad och extremt välutbildad karriärkvinna att krypa in i en plåtburk tillsammans med honom - ensam. OM hon nu själv inte tyckte att det var en bra idé från början.

Och varför skulle hon tycka det?

Att påstå att det inte fanns plats ombord (i tornet) låter som ett svepskäl. Det har ju även innan funnits fler personer ombord.

Jag får inte ihop det.
Men Kim kanske inte kröp in i en plåtburk frivilligt. De hade kanske inte bestämt något dyk.
Kanske att hon blev nedlurad under någon förevändning.Eller tvingad med våld.Vi vet ju inte?
Och det hade säkert inte hjälpt att hennes pojkvän var med om PM hade mord i sinnet.
Tvärtom hade det nog underlättat. Om pojkvännen var död vem skulle då saknat Kim?
Vem skulle ringt polis. Och när skulle de anhöriga saknat paret. Om bådas mobil är avstängd så tror man ju att paret vill vara ifred och ringer nästa dag istället.Om inte något annat kommer i mellan förstås.
EDITet där med PMs lunch är inte fakta. Polisen har inte kollat varken hans lunch eller tandborste.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-10 kl. 08:28.
Citera
2017-12-10, 08:26
Medlem
Vad gäller den mycket känsliga frågan, som skapat trådkaos, varningar mm., är den om ett "skuldbeläggande" av offret, en ung kvinna, KW, vill jag också lägga ett par rader.

För min del, försöker jag skilja på det som hänt, det förfärligt tragiska, och en mer generell analys av beteenden och händelser som till slut landade i detta fatala utfall.

Jag tycker det är intressant att försöka förstå, hur detta kan hända, och då blir man tvungen att lyfta på stenar, naturligtvis blir det mer känslosamt att lyfta på stenar från den drabbade. Gör det mig till en känslokall typ, om jag försöker förstå helheten, genom att försöka genomlysa också offrets positioner i det som blev en fatal händelse?

Ingen kunskap och ev. lärdom får tillbaka KW i livet. Men, om vi kan lära oss något, kanske bara lite, om hur det kunde hända, kanske det kan leda till att liknande situationer inte uppstår mellan två människor. Det är min drivkraft, vad är din?

För min del anser jag att just den egenskapen, att reflektera och kunna lära sig, alltid har varit mänsklighetens framgångsrecept, och en orsak att vi är den totaldominanta arten på planeten jorden. Dock är vi fortfarande mindre än ett sandkorn i alla världshaven tillsammans, i ett större perspektiv, universum.
Senast redigerad av Whyback 2017-12-10 kl. 08:32.
Citera
2017-12-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vad gäller den mycket känsliga frågan, som skapat trådkaos, varningar mm., är den om ett "skuldbeläggande" av offret, en ung kvinna, KW, vill jag också lägga ett par rader.

För min del, försöker jag skilja på det som hänt, det förfärligt tragiska, och en mer generell analys av beteenden och händelser som till slut landade i detta fatala utfall.

Jag tycker det är intressant att försöka förstå, hur detta kan hända, och då blir man tvungen att lyfta på stenar, naturligtvis blir det mer känslosamt att lyfta på stenar från den drabbade. Gör det mig till en känslokall typ, om jag försöker förstå helheten, genom att försöka genomlysa också offrets positioner i det som blev en fatal händelse?

Ingen kunskap och ev. lärdom får tillbaka KW i livet. Men, om vi kan lära oss något, kanske bara lite, om hur det kunde hända, kanske det kan leda till att liknande situationer uppstår mellan två människor. Det är min drivkraft, vad är din?
Det gör dig inte till en känslokall person. Men det finns inga stenar just nu att vända på med den lilla info som finns.
Kanske man kan lära av mördaren om man får veta vad han lider av.
Tycker fortfarande det är svårt att ta in att han gjort sig skyldig till detta väldigt grova brott.
När jag läste vad Djursing skrev om PM tidigt i ubåtsdramat så kom jag ihåg vad alla andra vänner och medarbetare sa då om PM. Och då undrar man hur det är möjligt att så många som känt honom så väl kunde ha så fel?
Kanske man kan lära sig något av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in