Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Fats nu var det var just torterad och mördad Wall blev, så det är väl den riskbedömningen som är den väsentliga här?
Nu utgår du från dina egna fördomar. Att leva i öppet förhållande med - återigen - någon som gett sitt medgivande, säger inget om risken att vederbörande ska våldföra sig på en.
Nu glömde du sexklubbarna...
Har du någon statistik på det? Jag tror nämligen inte på det, det stämmer inte med mina erfarenheter. Folk som har många sexuella kontakter har ett kortare steg till att initiera sexuella kontakter - även med främmande som de bara tillfälligt har för sig själva - än någon som tycker att man ska ha kommit långt i ett förhållande innan man går till sängs. Eller rentav att sådant hör hemma inom äktenskapet. Det säger sig självt.
Närmanden kan leda vidare, även till en våldtäkt. Och DET måste man som kvinna helt enkelt ha i tankarna, innan man går någonstans ensam med en man. Vettiga män respekterar att man efter en första dejt säger "det var trevligt att träffa dig, men jag kan helt enkelt inte ta emot skjuts av dig - vi känner ju inte varann. Men du får gärna följa mig till busshållplatsen".