2017-12-10, 01:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=zilvereko|62564901][quote=kejsarinnakanel|62564672]
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
När PM och u-båten som man sökte efter slutligen lokaliserades av annan båt framgick att han var ensam ombord. Han skulle ner och "fixa" en sak i u-båten och bad dem vänta "eftersom det kunde vara riskabelt". Inom kort sjönk den och PM simmade till räddningsbåten. Personer på den båt som räddade PM uppgav att han sa att endast han själv var ombord.

Det är naturligtvis spännande att ta en båttur och kanske dyka ner på botten i Öresund, alldeles särskilt i väldens största hemmabyggda u-båt, gjord av ett fundament till ett kasserat vindkraftverk. Nog tror man det ska gå bra, speciellt som konstruktören själv är ombord.
Men det var inte en säker farkost och PM var en känd lynnig grälsjuk lättstött person som råkat i luven på alla journalister som försökt intervjua honom.
Det gör hela utflykten onekligen lite riskabel.

Att hon gav sig ut på en riskabel båttur borde på inget sätt leda till att hon blir styckmördad, möjligen skeppsbruten eller drunknad.

Hmmm. Vet man vilka som plockade upp honom? Antar det, allt annat hade ju varit ytterst märkligt. När han klev iland, leende och till synes lite upprymd, såg han inte ut att ha legat i havet direkt. men på bilder ser man ju honom i vattnet intill räddningsbåten. det är något som har förbryllat mig.
Ja, jag tycker också att han borde varit mer blöt. Undrar om det inte t om fanns en intervju med de som plockade upp honom?
Citera
2017-12-10, 01:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=sno|62564959][quote=kejsarinnakanel|62564848]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Kanske skulle man leta efter mobilerna också någonstans på den platsen? Jag menar om Madsen först då vid det läget insåg att han inte skulle kunna ha sin mobil kvar - med alla trevliga bilderna och filmsnuttarna - utan var tvungen att göra sig av med den då och där.
Tror nog att polisen har tänkt på det.
Citera
2017-12-10, 01:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Boken kom ut 2014, och det finns flera recensioner (på danska) på nätet som publicerades i samma veva, och som nämner M:s utsvävande sexualliv. Så detta hade K kunnat hitta, om hon varit en grävande reporter värd sitt salt. (Krävde trots allt bara att knappa in "Peter Madsen" på Google...)

Hur var hans sexualliv utsvävande? Och hur påverkade detta hans liv utanför sängen? Dödade dansken många och om han dödade många, nämndes detta i boken?
Citera
2017-12-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Boken kom ut 2014, och det finns flera recensioner (på danska) på nätet som publicerades i samma veva, och som nämner M:s utsvävande sexualliv. Så detta hade K kunnat hitta, om hon varit en grävande reporter värd sitt salt. (Krävde trots allt bara att knappa in "Peter Madsen" på Google...)
Men ett utsvävande sexliv säger väl ingenting mer än att personen har ett...utsvävande sexliv.
Enligt journalister, programvärdar,kollegor,personal fanns det ingen mer älskvärd,ödmjuk,humoristisk,sympatisk samt trevlig person än David Bowie. Bowie själv berättade ofta i TV-soffor om sitt promiskuösa leverne.
Tex den gången han tom blev erbjuden ett färskt lik pga att det var känt att han hade ett utsvävande sexliv.
(Vilket han självklart tackade nej till.) Han var dessutom känd som en väldigt omtänksam och generös person.

Eftersom KW var ambitiös samt intresserad av att göra ett porträtt av PM så har hon självklart läst Djursings bok.
För att förbereda sig och kanske även för att komma på frågor som ej varit ställda tidigare.
Men vad skulle fått henne, en ung kvinna 30 år att reagera på PMs sexliv? Jag hade inte reagerat iallafall.
Möjligtvis om det stod om klubben Manifest och vad som pågick där med faketortyr och fakemord.
Men det stod ju inte. Lite styggt sex med Half Maskin,fester och strippor,SM-sex som värst.
Tror du någon enda journalist "värt sitt salt" hade reagerat på det?
Hade de varit så inskränkta hade de nog inte kunnat försörja sig på sitt yrke.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-10 kl. 02:03.
Citera
2017-12-10, 01:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur var hans sexualliv utsvävande? Och hur påverkade detta hans liv utanför sängen? Dödade dansken många och om han dödade många, nämndes detta i boken?

Vi pratar fortfarande inte om att döda i första hand. (Den risken var väldigt liten.)
Citera
2017-12-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tror nog att polisen har tänkt på det.

Det har jag aldrig skrivit.
Förhandsgranska dina inlägg, innan du postar!
Citera
2017-12-10, 01:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag aldrig skrivit.
Förhandsgranska dina inlägg, innan du postar!
??? Vet inte vad du menar. Du skrev att man borde leta efter mobilerna i närheten...jag svarade att polisen har nog tänkt på det...
Vad ska jag granska?
Citera
2017-12-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack! Då är som jag förstår det lägesbestämning av mobiltelefonen hänvisad till långväga landmaster som kanske täcker en större solfjäder av vattnet. Svårt med platsbestämning.
Går det att få ut några samtalsuppgifter från ett masterna/molnet på ett angivet nummer utan tillgång till själva telefonen?

Om danska polisen mot alla odds verkligen lyckades hitta PMs telefon - skulle det gå att få ut några faktauppgifter eller bilder ur denna efter så här lång tid i saltvattnet??
De letar ju tydligen fortfarande så något måste de hoppas på?
Som sagt, jag är inte expert i något för frågeställningen relevant ämne. Mitt enda försvar som sporrar mig att delta är ett rimligt förnuft.

En basstationstömning ska väl ge trafikdata. Den temporala resolutionen (upplösningen i tiden) lär vara utmärkt, eller en icke-fråga i sammanhanget, medan den spatiala resolutionen är den stora frågan. Lägg till detta följdfrågan om KW:s mobiltelefon tystnat samtidigt med avyttrandet (t ex kastats i havet) eller avyttrats med fördröjning (stängts av eller batteriet dött ut, och därefter t ex kastats i havet). Och en ytterligare fråga är om PM eller ubåten haft uppkoppling hela tiden eller om det finns döda passager.
Citera
2017-12-10, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
??? Vet inte vad du menar. Du skrev att man borde leta efter mobilerna i närheten...jag svarade att polisen har nog tänkt på det...
Vad ska jag granska?

Det har jag inte skrivit.

Du har haft en "massa QUOTE" i toppen av dina inlägg.
Citera
2017-12-10, 02:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men ett utsvävande sexliv säger väl ingenting mer än att personen har ett...utsvävande sexliv.
Enligt journalister, programvärdar,kollegor,personal fanns det ingen mer älskvärd,ödmjuk,humoristisk,sympatisk samt trevlig person än David Bowie. Bowie själv berättade ofta i TV-soffor om sitt promiskuösa leverne.
Tex den gången han tom blev erbjuden ett färskt lik pga att det var känt att han hade ett utsvävande sexliv.
(Vilket han självklart tackade nej till.) Han var dessutom känd som en väldigt omtänksam och generös person.

Eftersom KW var ambitiös samt intresserad av att göra ett porträtt av PM så har hon självklart läst Djursings bok.
För att förbereda sig och kanske även för att komma på frågor som ej varit ställda tidigare.
Men vad skulle fått henne, en ung kvinna 30 år att reagera på PMs sexliv? Jag hade inte reagerat iallafall.
Möjligtvis om det stod om klubben Manifest och vad som pågick där med faketortyr och fakemord.
Men det stod ju inte. Lite styggt sex med Half Maskin,fester och strippor,SM-sex som värst.
Tror du någon enda journalist "värt sitt salt" hade reagerat på det?
Hade de varit så inskränkta hade de nog inte kunnat försörja sig på sitt yrke.

Nei man får inte låta lite faketortyr och fakemord komma ivägen för en ubåtsresa...
Citera
2017-12-10, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nei man får inte låta lite faketortyr och fakemord komma ivägen för en ubåtsresa...
Du har nog missförstått. Klubben Manifest,fakemord och tortyr kom fram först efter KWs död.
När polis började utreda PMs sexliv.

Det som fanns på google och i Djursings bok var mer oskyldigt. Typ,-kärlek,kramar men också lite styggt sex.
Fester med strippor. Eventuellt SM-sex också men det är jag osäker på.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-10 kl. 02:20.
Citera
2017-12-10, 02:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du har nog missförstått. Klubben Manifest,fakemord och tortyr kom fram först efter KWs död.
När polis började utreda PMs sexliv.

Det är bra om det stämmer. För om man åker ensam i ubåt med et pervo som henger på sånna platser, ja då får man helt enkelt skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in