2017-12-09, 22:40
Medlem
sebastian_s avatar
Sjukt jävla viktigt att Juventus inte vinner den här matchen.
Citera
2017-12-09, 22:43
Medlem
myskankans avatar
Meh... En match som borde vara en fantastisk fest slutar 0-0.

Suck...
Citera
2017-12-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Meh... En match som borde vara en fantastisk fest slutar 0-0.

Suck...

Il derby d'Italia. Juventus försökte mest, men det var en fin mactch som slutade 0-0. Juventus hade åtta avslut på mål, medan Inter hade två.

Om Napoli besegrar Fiorentina, så tar de tillbaka sin förstaplats. Jämnt som fan.

Serien är tokjämn och ett oavgjort resultat i en seriefinal borde vara ett högt betyg.
Citera
2017-12-09, 23:00
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Il derby d'Italia. Juventus försökte mest, men det var en fin mactch som slutade 0-0. Juventus hade åtta avslut på mål, medan Inter hade två.

Om Napoli besegrar Fiorentina, så tar de tillbaka sin förstaplats. Jämnt som fan.

Serien är tokjämn och ett oavgjort resultat i en seriefinal borde vara ett högt betyg.

Jag vill inte att serien ska vara tokjämn. Jag vill att Juve ska vinna.

Två mål innan halvtimmen har gått och sen spela av, kontrollera matchen. Det är mer min melodi.
Citera
2017-12-09, 23:04
Medlem
Citat:

Två mål innan halvtimmen har gått och sen spela av, kontrollera matchen. Det är mer min melodi.

Ha ha klassiskt italienskt. Och jag håller med eftersom det visar på mångsidighet. Offensivt som skapar fördelen,och defensivt som kan försvara fördelen.Stor press på tränare och spelare att kunna förstå spelet och anpassa sig. Vackert när det fungerar i all sin enkelhet.
Citera
2017-12-09, 23:24
Medlem
Citat:

Samtidigt är det vackert när motståndaren kan reagera. Tänk när Sampdoria tog ledningen på den vackra ön, men Lopez agerade och lyckades kvittera.

För på samma vis som jag högaktar de lag som kan skapa och sedan försvara en fördel, så gillar jag de lag som kan förändra sitt spel då de ligger under.
Citera
2017-12-09, 23:42
Medlem
snillet_1s avatar
Inter är alltså - sexton matcher in i serien - fortfarande obesegrade. Det är ett imponerande arbete av Spalletti med ett tidigare ultravolatilt Inter. Pioli hade ju ett liknande facit innan allt kollapsade förra våren. Men jag tror inte att Spalletti kommer att tappa laget på samma sätt, i alla fall inte redan den här säsongen. För "stor" tränare för det.
Citera
2017-12-09, 23:43
Medlem
Den mest mångsidiga och taktiska tränaren i världen är Allegri. Han tänker flera steg framåt hela tiden under alla omständigheter.

Han är enligt mig den skickligaste tränaren i världen. Samtidigt måste man ge Anceotti och andra beröm för hur de agerar. Ancelotti är skicklig att kunna hantera stjärnor. Kanske inte slocknande stjärnor eftersom han misslyckades i Bayern München?
Citera
2017-12-09, 23:48
Medlem
Citat:
Den mest mångsidiga och taktiska tränaren i världen är Allegri. Han tänker flera steg framåt hela tiden under alla omständigheter.

Han är enligt mig den skickligaste tränaren i världen. Samtidigt måste man ge Anceotti och andra beröm för hur de agerar. Ancelotti är skicklig att kunna hantera stjärnor. Kanske inte slocknande stjärnor eftersom han misslyckades i Bayern München?

Guardiola enligt mig, han pysslar med konst. Allegri tappade ju omklädningsrummet halvvägs in i senaste CL-finalen, minuspoäng.
Citera
2017-12-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Guardiola enligt mig, han pysslar med konst. Allegri tappade ju omklädningsrummet halvvägs in i senaste CL-finalen, minuspoäng.
Han är som sagt ingen tränare som hanterar personer på samma vis som Ancelotti (fram tom Bayern München som uppenbart är extraordinära primadonnor). Utan Allegri är ett proffs som tänker taktik och strategi. På kort och lång sikt. Skapa bästa möjliga förutsättningarna under rådande omständigheter.
Citera
2017-12-10, 00:03
Medlem
Citat:
Han är som sagt ingen tränare som hanterar personer på samma vis som Ancelotti (fram tom Bayern München som uppenbart är extraordinära primadonnor). Utan Allegri är ett proffs som tänker taktik och strategi. På kort och lång sikt. Skapa bästa möjliga förutsättningarna under rådande omständigheter.

Han är en pragmatiskt tänkande strateg, men världens skickligaste? Inte i min bok. Mitt bedömningsunderlag är från Milan tiderna framåt, även om hans år i Cagliari var riktigt imponerande, även om han blev sparkad i slutet av sitt andra år.
Citera
2017-12-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa

Jag gillar Pep, herregud han sökte sig till Brescia för att få spela med Baggio och bli tränad av Mazzone. Båda var legendariska men Baggio var fullständigt unik. Han sökte sig till Calcio för att få kunskap och erfarenhet, något han haft nytta av sedan. Inte minst hur man hanterar en spelare av yppersta världseliten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in