2017-12-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Haha! Jag tror inte att det är nyttigt att vara så svartsjuk att man inte låter sin partner intervjua andra utan livvakt eller annan övervakare. Ett förhållande med så lite förtroende är dömt till döden såvida man inte använder sig av lite hedersvåld för att hålla den andra kvar.
Det är faktiskt vuxna skandinaver vi pratar om här.
Jösses.

Om du skulle fråga Kims pojkvän så är jag säker på att han hellre skulle se förhållandet dömt till döden - än Kim..
Citera
2017-12-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag skriver vad jag vill och reaktioner är ju de förväntade, några går totalt bananas och vänder alla taggar utåt och läser vad jag skriver som fan läser bibeln.

Klart det måste finnas något som triggade Madsen annars skulle han ju inte ha gjort vad han gjorde, att KW var på fel ställe och plats tror jag inte var det som utlöste gärningen, något annat sparkade igång den skeve Madsen.

Det var hans egna sjuka tankar, tror jag.
Citera
2017-12-09, 16:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om du skulle fråga Kims pojkvän så är jag säker på att han hellre skulle se förhållandet dömt till döden - än Kim..

Visst. Men det är ju inte hans fel ändå. Han betedde sig som vilken normal skandinavisk kille som helst och litade på henne så att hon kunde lita på honom.
If u love somebody set 'em free
Citera
2017-12-09, 16:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Eller så är den vanliga världen och dess skeenden inte så som den skildras i porrfilmer. Där kan det räcka med att en lönnfet dansk med kamouflagefärgad sparkdräkt lyfter lite snett på ögonbrynen för att det ska fnittras och viljas idkas älskog. I verkligheten, mindre ofta.

Går det till så i porrfilmer? Jag tittar inte på sådana, men förstår att du är en expert.

Citat:
Haha! Jag tror inte att det är nyttigt att vara så svartsjuk att man inte låter sin partner intervjua andra utan livvakt eller annan övervakare. Ett förhållande med så lite förtroende är dömt till döden såvida man inte använder sig av lite hedersvåld för att hålla den andra kvar.
Det är faktiskt vuxna skandinaver vi pratar om här.
Jösses.

...och vuxna skandinaver är i hela världen kända för att vara speciellt trogna, kyska, dygdiga..?

Citat:
Det failade inte alls. Madsen blev ganska snabbt misstänkt. Skulle tvärtom säga att Kim gjorde allt rätt och den efterblivne Madsen gjorde allt fel.

K gjorde allting rätt? Hon är ju bara död nu, men förutom det...

Citat:

Ungefär... Han förebrår sig antagligen alldeles förskräckligt för att han inte satte ner foten. Även om K:s feministvänner hade sett honom som ett exempel på en patriark, som utövar sin äganderätt över sin kvinna...
Citera
2017-12-09, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du har fel:

http://illvet.se/djur/parning/valdtar-djur-varandra-i-naturen

"Om man med våldtäkt menar en parning, som genomförs utan att honan frivilligt medverkar, råder det ingen tvekan om att det i betydande omfattning sker våldtäkter i djurriket."

Men hallå, sno bifogar en källa till ett påstående.

Kom igen och länka till stöd för att sexualmördare åtnjuter respekt på fängelset.

Till att 10 kvinnliga journalister dör i tjänsten i Sverige.

Samt, att ett antal kvinnliga svenska journalister gått ut med att de inte kommer vara ensamma med män i tjänsten mer.
Citera
2017-12-09, 17:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Går det till så i porrfilmer? Jag tittar inte på sådana, men förstår att du är en expert.

...och vuxna skandinaver är i hela världen kända för att vara speciellt trogna, kyska, dygdiga..?

K gjorde allting rätt? Hon är ju bara död nu, men förutom det...

Ungefär... Han förebrår sig antagligen alldeles förskräckligt för att han inte satte ner foten. Även om K:s feministvänner hade sett honom som ett exempel på en patriark, som utövar sin äganderätt över sin kvinna...

Jag förebrådde mig själv när en stuggranne brann inne. Hade jag varit ute den helgen så kanske... det betyder ju inte direkt att jag gjorde fel som stannade hemma den helgen.

Varken Kim eller hennes boyfriend gjorde fel. De mötte bara en efterbliven mördare som ingen misstänkte skulle vara en efterbliven mördare.
Livet, vilken knepig grej det är.
Citera
2017-12-09, 17:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Visst. Men det är ju inte hans fel ändå. Han betedde sig som vilken normal skandinavisk kille som helst och litade på henne så att hon kunde lita på honom.
If u love somebody set 'em free

Men allvarligt, hur vanligt är det att man gör så här?

KWs väninna låter henne dra iväg alldeles ensam med en karl hon aldrig träffat tidigare i en isolerad plåtburk långt bortom alla kontaktmöjligheter i många timmar när det såsmåningom blir mörkt??

Det brukar ju inte vänninor låta någon göra. Hur många gånger har man inte ställt upp för en tjejkompis och hängt med som tredje hjulet bara för att någon inte ville vara helt ensam med en karl? Och faktiskt fått motsvarande support. Tjejer/kvinnor/brudar gör så här för att stötta varandra.

På samma sätt varför hängde inte heller KWs karl med - han som delade sitt infödda språk med PM till skillnad från KW? Som kanske kunde tolka PM bättre genom språkbarriären. Och som - enligt våra fördomar - antagligen var mer teknikintresserad av en u-båt än sin flickvän. Som kunde snackat motorer och teknik killar emellan med PM. Som säkerligen var manligt starkare än KW och vars extra armar mycket väl kunde vara till hjälp ombord eller när man la till.

Det är två personer - vännnan och pojkvännen - som vinkade av KW vars berättelse om upplägget för KWs ensamfärd med PM är synnerligen intressanta att få ta del av.
Citera
2017-12-09, 17:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

KWs väninna låter henne dra iväg alldeles ensam med en karl hon aldrig träffat tidigare i en isolerad plåtburk långt bortom alla kontaktmöjligheter i många timmar när det såsmåningom blir mörkt??

Det brukar ju inte vänninor låta någon göra. Hur många gånger har man inte ställt upp för en tjejkompis och hängt med som tredje hjulet bara för att någon inte ville vara helt ensam med en karl? Och faktiskt fått motsvarande support. Tjejer/kvinnor/brudar gör så här för att stötta varandra.

På samma sätt varför hängde inte heller KWs karl med - han som delade sitt infödda språk med PM till skillnad från KW? Som kanske kunde tolka PM bättre genom språkbarriären. Och som - enligt våra fördomar - antagligen var mer teknikintresserad av en u-båt än sin flickvän. Som kunde snackat motorer och teknik killar emellan med PM. Som säkerligen var manligt starkare än KW och vars extra armar mycket väl kunde vara till hjälp ombord eller när man la till.

Det är två personer - vännnan och pojkvännen - som vinkade av KW vars berättelse om upplägget för KWs ensamfärd med PM är synnerligen intressanta att få ta del av.

Men förihelvete. Det var ju Walls jobb. Hon hade jobbat i betydligt mer komplicerade miljöer runt om i världen. Varför skulle hon ta med en kompis eller pojkvän på detta? Det var ju inte direkt något Wall kunde veta som hade gjort detta jobb mer riskabelt än vilken intervju som helst.
Citera
2017-12-09, 17:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Nu jobbade Kim, det var inte en nöjesfärd med okänd man genom djungeln. Eller ensam hemgång från krogen genom en skog.
Citera
2017-12-09, 17:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men förihelvete. Det var ju Walls jobb. Hon hade jobbat i betydligt mer komplicerade miljöer runt om i världen. Varför skulle hon ta med en kompis eller pojkvän på detta? Det var ju inte direkt något Wall kunde veta som hade gjort detta jobb mer riskabelt än vilken intervju som helst.

Varför vinkade de av henne då?
Citera
2017-12-09, 17:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hon skulle åka en sväng, de andra hade väl egna grejer att göra. I dunno.
Citera
2017-12-09, 17:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Rätt cool grej att åka ubåt, jag skulle kolla om nån vän till mig fick åka om jag hade möjlighet.

Har faktiskt vinkat av en kompis när han skulle åka luftskepp. Varför? För att det var rätt fräck grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in