Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag vet inte ens om de har fått in filmen för analys.
Fått in? Menar du att det i NIST’s uppdrag inte ingick att dammsuga internet på relevant videomaterial, att NIST istället förväntades att sitta och vänta på att sådant skickades in?
Citat:
Om de har det så tar jag för givet att de varit i kontakt med filmaren - Lucia Davis som bör ha förklarat att filmen togs på förmiddagen i nära anslutning, eller direkt under, tvillingtornens ras.
Du tar det för givet utan att istället förvånas över att någon sådan information i så fall inte finns presenterad i NIST’s rapport? Och, har du ändrat dig nu, att ljudet istället ”gissningsvis” härstammar från tvillingtornen under eller i nära anslutning till deras ras? Inte från WTC 7’s exploderande transformatorstationer?
Citat:
Om filmen är omanipulerad
Är inte också det något som NIST borde ha undersökt och rapporterat i sin rapport?
Citat:
så skulle givetvis mängder med vittnen trätt fram och berättat om en sådan smäll härrört inifrån WTC7..
Trätt fram inför vem då? Och, vad sägs om de vittnen som trots allt säger det, bland annat i videor publicerade på YouTube?
Och hur många potentiella vittnen fanns det om hela stadsdelen runt WTC 7 var evakuerad långt innan byggnaden totalkollapsade i fritt fall?
Citat:
NIST concluded that blast event inside the building did not occur and found no evidence supporting the existence of a blast event.
In addition, no blast sounds were heard on the audio tracks of video recordings during the collapse of WTC 7 or reported by witnesses.
Concluded? Mot bakgrund av vilken information och studier då? Vad säger NIST om de ljud som filtrerats fram och som påminner om dova lågfrekventa muller från just explosioner på långt avstånd med ett antal kvarter med höghus mellan ljudkälla och respektive mikrofon?
Hur ska allmänheten kunna veta om ”concluded” grundar sig på sunda vetenskapliga forensiska studier om NIST inte publicerar dessa så att var och en kan försäkra sig om att NIST’s ”concluded” är väl underbyggt?
Citat:
Som alla dina frågor har jag redan svarat ett antal gånger men vi tar det väl en gång till, varför tror du den hålls hemlig?
Därför att den annars borde ha publicerats givet alla de misstankar/vittnesmål om just kraftiga explosioner från vad som misstänks vara en CD både på plats och efteråt när olika videor visar vad som ser ut som en klassisk CD när WTC handlöst faller till marken.
To set the records straight?
Citat:
Har du ens frågat? Att de inte publicerat slasken, dvs varenda fråga, varenda papper, varenda källa, varenda avfärdade tanke, varenda diskussion som de tusentals utredarna gick igenom är naturligtvis eftersom de då skulle fått publicera en NIST-rapport på minst hundratusentals sidor som till 99,99% var fullständigt meningslös läsning..
Jisses ... menar du på fullt allvar att det vetenskapliga underlaget till NIST’s ”concluded” hör hemma i ”slasken”? Att det är trivialt i en utredning vars mandat är att ta reda på vad som orsakade världshistoriens första totalkollaps av en skyskrapa i stål med i så fall brand som enda orsak?
Till vem riktar sig utredningen? Bush & co? Är det inte till de som betalar den, de amerikanska skattebetalarna?
Hur vet du det?
Citat:
Nej verkligen inte.
Min tydligt markerade gissning föregicks av ordet "Gissningsvis" för att undanröja varje tillstymmelse av risk för missförstånd.
Din gissning föregicks av ett "Jag VET" vilket naturligtvis nästan garanterar missförstånd. Självklart tror jag fortfarande inte på din usla förklaring att det skulle rört sig om en gissning, jag är övertygad kom att du helt enkelt snackade skit.
Bra, då är vi överens om att det finns gissningar och att det även finns gissningar.
1. Att gissa att solen går upp i morgon är förvisso en gissning.
2. Att gissa för att underlåtenhet från ansvariga utredare tvingar dig till det är också det en gissning.
Frågan är alltså om gissningen grundar sig på vad som är känt och i ditt fall, om du är helt tillfreds med det, eller om du som jag tycker att det är minst sagt otillfredsställande givet det demokratiska uppdrag NIST hade.
Så, jag frågar igen. Hur kan du vara helt tillfreds med NIST’s så kallade undersökning/utredning av hur tornen föll om du fortfarande, 16 år senare, tvingas gissa vad som är källan till ljudet i videon ifråga?
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att kraftiga explosioner inne i WTC7 skulle blåst ut fönster åt alla håll, inte bara stilla och försiktigt med en sjuhelvetes smäll kapat en stolpe eller femtio inne i huset....
Trots att ingen video visar byggnadens undre delar i samband med kollapsen? Har du röntgensyn?
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att det förekom mängder av liknande smällar i närtiden för WTC1 och WTC2's kollaps (då filmen spelades in). Ljudet är snarast förväntat...
Fast är det vad en utredning förväntas göra, menar du? Att säga att alla ljud och rapporter av explosioner
kan ha kommit från annat än sprängmedel?
Citat:
Eftersom jag är helt övertygad om att vi hade hört mängder av vittnen berätta om sådana explosioner inifrån WTC 7 om de förekommit.
Även om hela stadsdelen runt WTC 7 var evakuerad vid tiden för kollapsen? Att det trots det finns ett antal vittnen som detaljerat vittnar om mycket kraftiga explosioner i anslutning till kollapsen? Trots att det finns videor med ljud från en mycket kraftig explosion och med människor som reagerar skrämt sekunden INNAN byggnaden kollapsar? Att det nu finns videor som enkelt filtrerar fram mycket lågfrekventa ljud som mycket väl kan utgöra avlägsna explosioner precis innan kollapsen och som i så fall är det förväntade vid en CD?
Citat:
Fem frågor.
Fem svar.
Har du lust att börja svara på alla utestående frågor du hoppat över snart?
Ni är många, jag är en. Svar kommer i mån av tid.
Jag reder dessutom gärna ut det här innan jag hoppar vidare.