2017-12-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänkte själv vara på plats då, men vet ej om jag klarar det pga sjukdom. Har dock föresatt mig att göra det.

OBS! SKa vara 18/12
Hur tidigt måste man vara på plats för att komma in i huvudsalen, tror du ?
Citera
2017-12-08, 21:48
Medlem
Bland annat så här sa åklagare Wenna om JM i Hovrätten 7/11-17 :
Citat:

"- I det rättspsykiatriska utlåtandet, särskilt det som sägs under rubriken "Den rättspsykiatriska bedömningen" och "Diagnostiskt bedömning" åberopas till styrkande av Johanna Möllers sätt att använda sig av andra för sina egna syften, hennes sätt att besvara frågor som inte passar henne och att de känslor hon uppvisar ter sig grunda och snabbt övergående varefter de tjänat sina syften, säger åklagaren."
Citera
2017-12-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ta det varligt! Häruppe är det svinhalt! Vatten på snö=is. Undrar vad JM skall komma med? Själva överklagan var synnerligen mager.

Överklagan var på 17-18 sidor. Magert:-)? MR:s var på 2-3 sidor.
Citera
2017-12-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2

Vet ej. En halvtimme innan kan väl vara lämpligt, men man vet aldrig. I annat fall kan man ju komma efter lunch och hoppas på att komma in då.
Citera
2017-12-08, 21:59
Medlem
Från SVT Nyheter Västmanland läser jag följande:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/beskyllde-exet-for-inblandning-i-arbogamordet

Vet ej när det sändes, kan inte hitta datum.
Kvinnan blev anklagad för falsk tillvitelse...
Citera
2017-12-08, 22:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Bland annat så här sa åklagare Wenna om JM i Hovrätten 7/11-17 :
Citat:

"- I det rättspsykiatriska utlåtandet, särskilt det som sägs under rubriken "Den rättspsykiatriska bedömningen" och "Diagnostiskt bedömning" åberopas till styrkande av Johanna Möllers sätt att använda sig av andra för sina egna syften, hennes sätt att besvara frågor som inte passar henne och att de känslor hon uppvisar ter sig grunda och snabbt övergående varefter de tjänat sina syften, säger åklagaren."

Jag klipper ur "Möllers" och klistrar in "åklagarens" sätt att använda sig av andra för sina egna syften...
Det innebär då att Wenna, med all sin rätt, har att påstå.... att JM är skyldig till nåt... som Wenna inte har en susning om, men.... omvänt alltså - Wenna kan med all sin list och tandagnisslan påstå... ett och annat.....
Objektivitetsprincipen.............
Citera
2017-12-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag klipper ur "Möllers" och klistrar in "åklagarens" sätt att använda sig av andra för sina egna syften...
Det innebär då att Wenna, med all sin rätt, har att påstå.... att JM är skyldig till nåt... som Wenna inte har en susning om, men.... omvänt alltså - Wenna kan med all sin list och tandagnisslan påstå... ett och annat.....
Objektivitetsprincipen.............

Varför skulle Wenna ha någon anledning att leda en rättegång för sina egna syften, menar du? Hon är helt enkelt en väldigt skicklig yrkesmänniska.
Citera
2017-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Överklagan var på 17-18 sidor. Magert:-)? MR:s var på 2-3 sidor.

Nja, tänkte mera på innehållet då . JM skriver ordrikt och mycket.
Citera
2017-12-08, 22:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Varför skulle Wenna ha någon anledning att leda en rättegång för sina egna syften, menar du? Hon är helt enkelt en väldigt skicklig yrkesmänniska.

Jag tänkte (närmast) på det här.... det är visserligen en uppsats men....
"http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:688743/FULLTEXT03"

Det finns flera exempel - otaliga skulle jag vilja påstå. Kräftlåda eller ej...

Kuriosa: "https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/beskyllde-exet-for-inblandning-i-arbogamordet"
Citera
2017-12-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Svea hovrätt har ingen säkerhetskontroll.
En halvtimme kanske.
Tror det börjar kl 9.30 på dagarna, förhandlingen.
Citera
2017-12-10, 10:38
Medlem
Jag planerar att gå den 18/12. Mailade kontakten på Svea hovrätts sida ang platser. Hennes svar var att det inte varit problem någon av dagarna för åhörare att få plats. Skulle rättegångssalen bli full har de ett rum bredvid där man kan följa på länk. Vill självklart vara i själva salen och se spektaklet live. Men videolänk från åhörarrum får duga om det skulle bli så.
Citera
2017-12-10, 18:21
Medlem
Verkar som att hon snart är helt ensam:
Citat:
Familjen överger Johanna Möller

Mamman och systern har brutit kontakten med Johanna Möller och kan aldrig förlåta henne.
De vuxna barnen hindras att träffa Arbogakvinnan – ena dottern känner "bara hat".
Samtidigt förlorar Möller vårdnaden om ytterligare ett barn – och bedriver en kamp inifrån cellen för att få kontakta familjen.

Citat:
I veckan gav Johanna Möller upp vårdnaden om ett av sina minderåriga barn efter en ett år långt tvist. Arbogakvinnan går med på att barnets pappa ska få ensam vårdnad.
– Hon har inte uppfattningen att hon skulle vara olämplig. Det är bara för att det ska vara enklare och smidigare, eftersom hon fortfarande har restriktioner, säger Amanda Hikes om beslutet.
Samtidigt stoppar rätten Johanna Möller från att träffa två av sina vuxna barn. Det innebär att varje besök måste godkännas personligen av åklagaren Jessica Wenna.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/familjen-overger-johanna-moller/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in