2017-12-05, 22:44
Medlem
Är det någon som vet hur det går i Hovrätten?
Citera
2017-12-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Javisst, JM är dömd - men det ska man inte ta för nån stupsäker sanning, inte.....
Pengarna, om än några, har; väl knappast med nåt mord att göra. Inte vad gäller hennes (JM´s) pappa i alla fall....
Inte kan pengar / förtida arv / korrelera, med mord, ond bråd död eller annat. Det är bara i din önskade fantasi.....

I så fall, delar jag och Åklagaren samma fantasi.
Citera
2017-12-06, 09:15
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kan tänka mig att vissa kan tycka att det är skönt och tryggt med väldigt lättbegripliga miljöer. Vissa typer av brott (och sättet på vilket de utförs) innebär en form av grotesk förenkling av verkligheten, och antyder en motsvarande verklighetsuppfattning hos förövaren. Hos både JM och exv Billy bufa men också många andra så anger brottet i någon mån att de kommit till vägs ände, och inte klarar av mer komplexitet och osäkerhet.

De har då heller inte förmåga att hoppas på eller visualisera ett realistiskt liv bortom handlingen.

Och i paritet så vänjer de sig då snart vid många av de begränsningar som fängelset sätter.

Man avhändar sig gladeligen ansvaret för sitt liv.

Annars hade man klurat ut något annat sätt att lösa sitt problem på.

Kan det inte vara så?

Klart att tillvänjning i viss mån uppstår men om man som JM uppvisar, inte har ens förmågan än mindre viljan att ta på sig något ansvar så kommer hon alltid (tyvärr) att se hennes fars mord som en oförätt mot henne. Hon skulle ju inte åkt fast! Den där jäkla apan skulle skickats ut! Mamma A skulle ju inte levt!! Livet är orättvist!

Det som kommer hålla henne igång är hämnd begäret. Må de vara via utsidan eller kontakter innifrån. JM saknar ju spärrar och för oss som har det är det omöjligt att ens försöka förutspå vad hon kommer att göra.

Jag tror ändå att hon kommer ha restriktioner där inne och att barnen som är dömda får ju inte lov att komma in att hon slutligen se flammorna på andra sidan
Citera
2017-12-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Klart att tillvänjning i viss mån uppstår men om man som JM uppvisar, inte har ens förmågan än mindre viljan att ta på sig något ansvar så kommer hon alltid (tyvärr) att se hennes fars mord som en oförätt mot henne. Hon skulle ju inte åkt fast! Den där jäkla apan skulle skickats ut! Mamma A skulle ju inte levt!! Livet är orättvist!

Det som kommer hålla henne igång är hämnd begäret. Må de vara via utsidan eller kontakter innifrån. JM saknar ju spärrar och för oss som har det är det omöjligt att ens försöka förutspå vad hon kommer att göra.

Jag tror ändå att hon kommer ha restriktioner där inne och att barnen som är dömda får ju inte lov att komma in att hon slutligen se flammorna på andra sidan

Hon är förmodligen rosenrasande, för att det skulle kunna vara hennes eget fel att hon sitter i den sitsen hon gör, det kan det väl aldrig vara? Har man noll självinsikt så tar man heller inte på sig skulden. Det är alltid andras fel, men nu plötsligt fungerar det inte längre att skylla på andra. En person med den sortens psyke kan aldrig lära sig ansvar och konsekvenstänk. Det kommer aldrig ske och terapi är verkningslöst.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-06 kl. 12:54.
Citera
2017-12-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hoppas att polisen slutar att lägga resurser på att utreda Möllerskans lögner.

Ingen vill vara Johanna Möllers Coca-Cola-vittne

I tingsrätten kunde hon inte namnge personen hon träffat på macken. Däremot visste hon att personen var kompis med hennes ena svärson.
Lite senare fick Johanna Möller fram ett förnamn.
Utifrån dessa uppgifter lyckades polisen lokalisera två personer.
Båda har förhörts men ingen vill kännas vid att de träffat Johanna Möller vid macken den aktuella kvällen

http://www.vlt.se/vastmanland/vasteras/ingen-vill-vara-johanna-mollers-coca-cola-vittne

Men vad konstigt. Över 3000 sidor om hur "farlig" JM är. Det var hon tydligen inte. Plötsligt faller alla konspirationsteorier som ett korthus (och det låter som om knarkspanargruppen får ha kvar sina kontakter).
Senast redigerad av nopomil 2017-12-06 kl. 15:19.
Citera
2017-12-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men vad konstigt. Över 3000 sidor om hur "farlig" JM är. Det var hon tydligen inte. Plötsligt faller alla konspirationsteorier som ett korthus (och det låter som om knarkspanargruppen får ha kvar sina kontakter).

Det som är livsfarligt med JM är att hon manipulerar och tjatar sönder , PSYKAR om du så villandra att göra det hon själv inte klarar av (ofta rent fysiskt). Skrivbordsjobben, såsom t.ex bedrägerier och intrigerna, sånt sköter och "klarar" hon själv... Att hon dessutom lyckas med det. Att hon skaffar sig hållhakar på andra, personer som hon sen utnyttjar för att tvinga andra att utföra de smutsiga handlingar som hon själv inte vill eller klarar av att göra. Det är sånt en psykopat är suverän på och det är på det sättet en sån individ lever sitt liv och får sin vilja fram.

Det är inga konspirationsteorier. Det mesta har redan framkommit genom avlyssningar, förhör och vittnesmål. Även domen i Tingsrätten. Hon är avslöjad och överbevisad.

Vad skulle det vara som är konspirationsteorier, menar du?
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-06 kl. 21:02.
Citera
2017-12-06, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, man kan nog konstatera att hon såklart vet att hon är skyldig till allt hon anklagats för men eftersom hon inte känner någon SKULD så kommer hon för alltid att anse sig vara OSKYLDIG.
Som den narcissistiska psykopathäxa som hon är så anser hon sig bara DRABBAD av en massa elände.
Det är klart att hon försöker fortsätta sitt manipulerande med "alla som kommer i hennes väg". Och, som du skriver, så är det obegripligt för henne att inte få något gensvar. Den situationen är alldeles ny och ovan för henne, därav alla långa manipulationsbrev hit och dit.

Ja, sannerligen en svart själ, som matchas av hennes kraftiga, svarta kajalstreck.
Efter den långa tiden i häktet är det som att hennes ondskefulla inre liksom trängt igenom och numera även avspeglas i det yttre. Menar alltså att hon ser fruktansvärt ondskefull, elak och hatisk ut. Om man tänker på alla de i hennes närhet som hon manipulerat och utnyttjat så blir det som att hon därmed sugit i sig av deras energi. Hon har fått näring genom sitt manipulerande och utnyttjande. Kanske därför som hon "bara" ser ondskefull och hatiskt ut nu, när hon inte kan utnyttja andra som förr, när ingen längre är tvungen att lyssna och lyda.
Psykopatens "närings"-brist
På grund av näringsbrist finns bara ett ondskefullt utseende kvar. Jag köper din teori. På de senaste bilderna vi sett på JM finns inget av hennes forna mjukhet eller skönhet kvar.
Citera
2017-12-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
På grund av näringsbrist finns bara ett ondskefullt utseende kvar. Jag köper din teori. På de senaste bilderna vi sett på JM finns inget av hennes forna mjukhet eller skönhet kvar.

Tidigare skönhet och mjukhet hos JM? Där har vi olika uppfattningar (trots att jag har försökt bortse från brottet, därvidlag). Hon ser i.a.f inte trevlig ut. Hatisk framförallt. Tänk om hon blev frisläppt, hemska tanke: det var nog många som då hade fått se om sin säkerhet - inte minst Wenna.

Näringsbrist lider hon inte av. Det serveras bra mat på häkten och i fängelser. Lite d-vitamin i brist på dagsljus kanske hon får, men ingen cava och jätteräkor - eller oxfile'.

14/12, 15/12 och 16/12 blir intressanta rättegångsdagar då bl.a JM själv ska höras.
Citera
2017-12-08, 18:04
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
14/12, 15/12 och 16/12 blir intressanta rättegångsdagar då bl.a JM själv ska höras.
Kommer hon att få prata eller är det uppspelning av TR?
Citera
2017-12-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Kommer hon att få prata eller är det uppspelning av TR?

18/12 ska JM höras och även 2 målsäganden.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-08 kl. 21:04.
Citera
2017-12-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
16/12 ska JM vittna.
Tack. Det vill jag höra.
Citera
2017-12-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Det vill jag höra.

Tänkte själv vara på plats då, men vet ej om jag klarar det pga sjukdom. Har dock föresatt mig att göra det.

OBS! SKa vara 18/12
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-08 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in