2017-12-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hon (JM) har väl inte tillstått eller erkänt nåt mord....
Hon (JM) har väl inte hörts ångra något - det är väl vad du påstår...

Vad är det för stöd hon (JM) hon har tagit för givet , menar du ?

Önskar hon (JM) verkligen "sin pappa" tillbaka ? Vart framgår det ?

JM är DÖMD för det (mord/mordförsök) i TR, finns Inget som talar för annat än att HR fastställer den.

JM har tagit emot miljonbelopp från sin far och han har alltid funnits där som en Garant. Nu Död.

NU har har hon Ingen.
Citera
2017-12-05, 01:56
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM är DÖMD för det (mord/mordförsök) i TR, finns Inget som talar för annat än att HR fastställer den.

JM har tagit emot miljonbelopp från sin far och han har alltid funnits där som en Garant. Nu Död.

NU har har hon Ingen.

Javisst, JM är dömd - men det ska man inte ta för nån stupsäker sanning, inte.....
Pengarna, om än några, har; väl knappast med nåt mord att göra. Inte vad gäller hennes (JM´s) pappa i alla fall....
Inte kan pengar / förtida arv / korrelera, med mord, ond bråd död eller annat. Det är bara i din önskade fantasi.....
Citera
2017-12-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
MR sa i ett tidigt skede att han hade grävt ner tröjan i en skogsdunge. Han borde ha visat VAR den ligger och ha blivit vallad dit av polisen för länge sen, om det nu var sant, Man ska nog inte tro allt vad MR säger. Han är verkligen ingen duvunge.
Nej, honom ska ska de inte tro på och han är verkligen ingen duvunge.
Citera
2017-12-05, 06:51
Medlem
Bewitcheds avatar
Vad gällde förhöret igår? Vems förhör? Sonen?

Dag 10, 4/12 Hela dagen ägnas åt uppspelning av vittnesförhör från tingsrätten (delvis stängda dörrar i tingsrätten)
Citera
2017-12-05, 08:07
Medlem
Madsen, Knutbypastorn, Linna. Nej, nu har det verkligen spårat ur här. Ska vi spekulera lite i hur JM skulle klarat sig i det franska hovlivet på 1700-talet eller kanske på en färd till månen istället? Lika relevant. Vilken smörja!
Citera
2017-12-05, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Madsen, Knutbypastorn, Linna. Nej, nu har det verkligen spårat ur här. Ska vi spekulera lite i hur JM skulle klarat sig i det franska hovlivet på 1700-talet eller kanske på en färd till månen istället? Lika relevant. Vilken smörja!
Nu blir det hovlivet på Hinseberg istället utan Cava, miljoner och kungskrabba och månljus in i Fängelse cellen.
Citera
2017-12-05, 08:24
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu blir det hovlivet på Hinseberg istället utan Cava, miljoner och kungskrabba och månljus in i Fängelse cellen.

Jag tror på två utfall:

1 - Hon kommer att för evigt kämpa på att bevisa sin oskuld trots att hon är skyldig enbart för att fasaden hon försökt att utmåla inte skall krackelera. Då är det inte för att hon är rädd för vad andra ska tro utan snarare för att då måste hon ha insikt. Något vi konstaterat är hennes Akilles häl.

2 - Har man sett fängelserna från insidan så förundras jag över hur få självmord som begås av livstidsdömda. Johanna kan dock bli undantaget då hon enligt ovan saknar insikt men kanske allt för hon vill dö martyr (vi alla vet att hon inte blir det)
Citera
2017-12-05, 13:18
Medlem
EndastJag01s avatar
Ja, det är fascinerande hur grundligt hon gått till väga för att förstöra allt för själv. Allt!
Dessutom förstår hon det inte heller.
Det är som ett barn som sparkar en fotboll genom ett fönster och sedan säger att det var fotbollens fel.
Citera
2017-12-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Jag tror på två utfall:

1 - Hon kommer att för evigt kämpa på att bevisa sin oskuld trots att hon är skyldig enbart för att fasaden hon försökt att utmåla inte skall krackelera. Då är det inte för att hon är rädd för vad andra ska tro utan snarare för att då måste hon ha insikt. Något vi konstaterat är hennes Akilles häl.

2 - Har man sett fängelserna från insidan så förundras jag över hur få självmord som begås av livstidsdömda. Johanna kan dock bli undantaget då hon enligt ovan saknar insikt men kanske allt för hon vill dö martyr (vi alla vet att hon inte blir det)

Nejnej. Hon kommer inte ta sitt liv. Det tror jag absolut inte. Så småningom kommer hon vänja sig vid fängelselivet och göra sitt bästa för att smälta in - och för att skaffa sig både fiender och lojaliteter.
Citera
2017-12-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, det är fascinerande hur grundligt hon gått till väga för att förstöra allt för själv. Allt!
Dessutom förstår hon det inte heller.
Det är som ett barn som sparkar en fotboll genom ett fönster och sedan säger att det var fotbollens fel.

Bra jämförelse.
Citera
2017-12-05, 14:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Jag tror på två utfall:

Jag kan tänka mig att vissa kan tycka att det är skönt och tryggt med väldigt lättbegripliga miljöer. Vissa typer av brott (och sättet på vilket de utförs) innebär en form av grotesk förenkling av verkligheten, och antyder en motsvarande verklighetsuppfattning hos förövaren. Hos både JM och exv Billy bufa men också många andra så anger brottet i någon mån att de kommit till vägs ände, och inte klarar av mer komplexitet och osäkerhet.

De har då heller inte förmåga att hoppas på eller visualisera ett realistiskt liv bortom handlingen.

Och i paritet så vänjer de sig då snart vid många av de begränsningar som fängelset sätter.

Man avhändar sig gladeligen ansvaret för sitt liv.

Annars hade man klurat ut något annat sätt att lösa sitt problem på.

Kan det inte vara så?
Citera
2017-12-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kan tänka mig att vissa kan tycka att det är skönt och tryggt med väldigt lättbegripliga miljöer. Vissa typer av brott (och sättet på vilket de utförs) innebär en form av grotesk förenkling av verkligheten, och antyder en motsvarande verklighetsuppfattning hos förövaren. Hos både JM och exv Billy bufa men också många andra så anger brottet i någon mån att de kommit till vägs ände, och inte klarar av mer komplexitet och osäkerhet.

De har då heller inte förmåga att hoppas på eller visualisera ett realistiskt liv bortom handlingen.

Och i paritet så vänjer de sig då snart vid många av de begränsningar som fängelset sätter.

Man avhändar sig gladeligen ansvaret för sitt liv.

Annars hade man klurat ut något annat sätt att lösa sitt problem på.

Kan det inte vara så?

Ja, för vad ska JM annars göra i nuläget? Tror inte att en psykopat nånsin tycker att dennas liv är så jävligt och värdelöst att de tar sitt liv. Det finns alltid nya offer i nya miljöer.

Det är bara att ändra fokus, krypa på de som finns tillgängliga och fortsätta som förr.

Vill man begripa detta måste man nog gå tillbaks till djurens värld och studera parasiterna...? Men inte ens dessa är så jävliga som de mänskliga parasiterna eftersom människan kan tänka. Djuren gör det ju för överlevnaden och har inga andra behov.

Hoppas att de som jobbar i fängelset försöker avstyra såna försök till manipulationer och sätter dessa gamar på plats och att de orkar fortsätta göra det under alla år och inte faller för trycket.
Senast redigerad av zilvereko 2017-12-05 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in