Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
En del i allt detta som jag alltid har ansett vara central är att "mannen med pilotglasögon" vägrade advokat 1998. Det kan naturligtvis vara så enkelt som att han "bara visste" att han hade den rättigheten eller så blev han upplyst av myndigheterna om sin rättighet och slog vakt om den - men det kan också ha varit så att någon backade upp honom med "experthjälp". Och fortfarande funderar jag över varför inte åklagaren gav sitt medgivande att tvinga på mannen den där advokaten ... Polisen ville ju - men inte åklagaren. Jag finner detta mycket märkligt. Hade åklagaren ändå ett skäl att låta mannen slippa undan det där förhöret och därmed få sitt namn röjt?
Exakt!
Noterat att du och jag tagit upp detta med "jämna mellanrum".
Det säger en hel del,ha kunskap att vägra advokat(givet han kan ha läst på förstås)plus hålla ihop det hela.
Återigen,när dom väl sitter där blir 98% riktigt spaka,det blir väldigt påtagligt.
Sen som du säger Ugglan,åklagaren varför går denna med på det hela,det är så märkligt...
Rådande så kallat "engagemang" från M-Stad borna säger oxå en del....vad är dom "rädd" för?
Att regga sig anonymt och berätta åtminsone jag såg Helena på stadt den kvällen, el jag jobbar med Km ect är inte "the end of the world".
Men no,inget.
Som sagt M-Stad måste vara perfekta staden att utföra ett mord på.
Och att säga folk fått munkavle,pleaseeeee,jag vet exakt hur småstäder funkar.
Nej,det är något riktigt skumt som pågår.