2017-12-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, han och KM kan ju ha varit ute samtidigt och träffat på henne.. KM kan ju vara oskyldig om han gick hem och hon följde med UA nånstans.

Tidigt i tråden talades det om en högstadielärare - alltså långt långt innan KM kom på tal. Tidiga påstående brukar vanligtvis ligga nära sanningen
Citera
2017-12-08, 17:18
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ju självklart att "mannen med pilotglasögon" uppfann minnesluckan för att försöka rädda sitt skinn!

Det vill jag också påstå! Lägg därtill hans sjukskrivning veckan efter. Inga direkt standardrutiner eller slumpmässigt trovärdigt att just då "råkade" han bli sjuk.
Citera
2017-12-08, 17:29
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det vill jag också påstå! Lägg därtill hans sjukskrivning veckan efter. Inga direkt standardrutiner eller slumpmässigt trovärdigt att just då "råkade" han bli sjuk.

Kompletterar mitt inlägg lite. Med standardrutiner menar jag att man knappast som standard ringer sin sambo strax innan man "däckar", ej heller att det första man gör är att ringa vederbörande när man "vaknat" upp.

Sanningen lär snarare vara tvärtom. Man ringer inte alls.
Citera
2017-12-08, 19:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Från Bickans inlägg:

1 Vad gjorde HA under sina sista 48 timmar i livet? Vi menar då i detalj så långt det någonsin går!
Det har gått att göra detta med vad vi anser ett säkert resultat. Allt i från dom där självklara
frågorna som När, Var, Hur med vem o.s.v. Till frågor som handlar om ridning, båtturer m.m på
dagen den 13/6 92. Det har också gått att få svar på vilka som var med på den för/ inflyttningsfest
som HA var på, samt hur hon tog sig till den och från den och med vem / vilka till Statt. Vi är helt
övertygade om att HA träffade sin baneman flera gånger under dessa 48 timmar i olika sammanhang.
Vi är också övertygade om att HA:s omgivning uppfattat relationen som mera perifer mellan HA och
personen i fråga än den verkligen var.

Intressant om detta stämmer.

Urb*n *hlin är intressant för att han är talman och för att han är kusin med Kl*s M*lmgren, som i Flashback genom information av enskilda postare har presenterats vara ’mannen med pilotglasögon’. P4 Skaraborg (MÖ och PW) döpte ’Mannen med pilotglasögon’ och vi har genom radio fått veta att han är den person som umgåtts med Helena på kvällen och natten och även observerats på bron av det sista vittnet.

Är det K.M. som är pilot får vi anta att han är den Klas som är kusin med Sveriges talman. Vad betyder det då att vara kusin? Ja, det kan förstås bara kusinerna själva värdera men det tycks ha framgått att föräldrarna som är syster och bror är en familj där de flesta håller ihop och inga dementier kring någonting annat eller någonting över huvud taget har framkommit.

Nu till det jag syftar på. Lägger vi ihop information som är presenterad av SR och tidigare information av postaren Bickan kan allmänheten kräva svar av de namngivna. Det är inte de självklara frågorna som har uteblivit, allmänheten har inte kunnat enas om vilka som bör adresseras.
Citera
2017-12-08, 20:25
Medlem
Ugglan.s avatar
En del i allt detta som jag alltid har ansett vara central är att "mannen med pilotglasögon" vägrade advokat 1998. Det kan naturligtvis vara så enkelt som att han "bara visste" att han hade den rättigheten eller så blev han upplyst av myndigheterna om sin rättighet och slog vakt om den - men det kan också ha varit så att någon backade upp honom med "experthjälp". Och fortfarande funderar jag över varför inte åklagaren gav sitt medgivande att tvinga på mannen den där advokaten ... Polisen ville ju - men inte åklagaren. Jag finner detta mycket märkligt. Hade åklagaren ändå ett skäl att låta mannen slippa undan det där förhöret och därmed få sitt namn röjt?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-12-08 kl. 20:40.
Citera
2017-12-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Urb*n *hlin är intressant för att han är talman och för att han är kusin med Kl*s M*lmgren. [/b]

Framförallt blir han intressant OM det visar sig att han var på Stadt den 13/6 1992. Någon som vet det?!
Citera
2017-12-08, 21:35
Medlem
[quote=Prinzezzan|62550290]
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn

Enligt de uppgifter jag har fått, så var UrA inte med och seglade med Helena hennes sista dag i livet.

”Tänk hund, tänk häst, tänk segling” sa Pelle Jenve’n. Tror själv minst på det sistnämnda, faktiskt.
Citera
2017-12-08, 21:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

”Tänk hund, tänk häst, tänk segling” sa Pelle Jenve’n. Tror själv minst på det sistnämnda, faktiskt.

Ja, jag håller med dig. Åtminstone om man utgår från de personer som Helena ska ha varit ute och seglat med samma dag. Men Jenvén kanske uttalade sig generellt? Det finns ju seglande killar i Mariestad, och han kanske menar att gm kan finnas bland dessa?

De personer som ska ha varit med och seglat den aktuella dagen, ska vara kollade och inte ha något med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2017-12-08, 22:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, jag håller med dig. Åtminstone om man utgår från de personer som Helena ska ha varit ute och seglat med samma dag. Men Jenvén kanske uttalade sig generellt? Det finns ju seglande killar i Mariestad, och han kanske menar att gm kan finnas bland dessa?

De personer som ska ha varit med och seglat den aktuella dagen, ska vara kollade och inte ha något med Helenas försvinnande att göra.

Jenvén vet ju givetvis vem som är "mannen med pilotglasögon" och hans syfte med att uttala sig som han gör om typ "hund, häst, segling" är sannolikt att få folk att tänka till och kanske kunna komma upp med något (nytt). När det gäller "häst" verkar Helena ha rört sig i vad som i tråden har beskrivits som KM:s hemtrakter - vilket främst är intressant om KM nu skulle vara "mannen med pilotglasögon".

Angående seglingen den aktuella dagen så verkar den vara fullt kartlagd av polisen och "besättningen" ska vara den som Prinzezzan nämnde tidigare.
Citera
2017-12-08, 22:51
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Framförallt blir han intressant OM det visar sig att han var på Stadt den 13/6 1992. Någon som vet det?!

Han var väl högstadielärare i Mariestad under denna tid?
Citera
2017-12-08, 22:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Han var väl högstadielärare i Mariestad under denna tid?

Vet du - eller någon annan - hur hans familjeförhållande såg ut vid denna tid? Gift? Sambo? Singel? Barn? Osv.
Citera
2017-12-08, 23:01
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En del i allt detta som jag alltid har ansett vara central är att "mannen med pilotglasögon" vägrade advokat 1998. Det kan naturligtvis vara så enkelt som att han "bara visste" att han hade den rättigheten eller så blev han upplyst av myndigheterna om sin rättighet och slog vakt om den - men det kan också ha varit så att någon backade upp honom med "experthjälp". Och fortfarande funderar jag över varför inte åklagaren gav sitt medgivande att tvinga på mannen den där advokaten ... Polisen ville ju - men inte åklagaren. Jag finner detta mycket märkligt. Hade åklagaren ändå ett skäl att låta mannen slippa undan det där förhöret och därmed få sitt namn röjt?

Exakt!
Noterat att du och jag tagit upp detta med "jämna mellanrum".

Det säger en hel del,ha kunskap att vägra advokat(givet han kan ha läst på förstås)plus hålla ihop det hela.

Återigen,när dom väl sitter där blir 98% riktigt spaka,det blir väldigt påtagligt.

Sen som du säger Ugglan,åklagaren varför går denna med på det hela,det är så märkligt...

Rådande så kallat "engagemang" från M-Stad borna säger oxå en del....vad är dom "rädd" för?

Att regga sig anonymt och berätta åtminsone jag såg Helena på stadt den kvällen, el jag jobbar med Km ect är inte "the end of the world".

Men no,inget.

Som sagt M-Stad måste vara perfekta staden att utföra ett mord på.

Och att säga folk fått munkavle,pleaseeeee,jag vet exakt hur småstäder funkar.

Nej,det är något riktigt skumt som pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in