2017-12-07, 20:43
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det hjälper tyvärr inte hur mycket Du än försöker belägga USA och dess allierade med skuld, tyvärr!

Krig är hemska, människor dör. Hade Nordkorea inte startat detta kriget, hade förmodligen dess stackars människor överlevt.

Du kommer ingenvart. Fokusera på Nordkorea nu.

Hur kan du lägga skulden på Nordkorea för detta när amerikanerna evakuerade den sydkoreanska byn till en fälla ?

Om amerikanerna hade gjort ingenting hade kanske nordkoreanerna eller kineserna mördat bönderna men antagligen inte eftersom de var kommunister och inte sällan själva fattiga bönder.
Citera
2017-12-07, 21:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Och jag undrar vad man skulle få för svar, om man redovisar hur många regimen i Nordkorea mördat i sina läger och fängelser. Det är väl bara västpropaganda, förstås!

Eller en redovisning av hur många Stalin och Lenin mördade, av sin EGEN befolkning, totalt:
Ja det finns ju uppskattningar. 94 miljoner är en siffra som nämns i The Black Book of Communism, varav 65 miljoner i Kina, 20 miljoner i Sovjet och 2 miljoner i Nordkorea, men det är ju som sagt bara västpropaganda förstås.
https://www.youtube.com/watch?v=Stzp_n8xXvE
Citera
2017-12-07, 21:25
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Kan Putin göra något i det här läget? Jag hoppas på en fredlig lösning.

Putin är en statsman som upprätthåller korrekta relationer med vänligt sinnade folk och har som ambition att fördjupa samarbetet mellan de båda broderfolken – varigenom de fredsbevarande krafterna stärks.

DFR Korea och Ryssland upprätthåller dessutom rättstatens principer. I dagarna har de undertecknat ett utlämningsavtal för kriminella så att rättsäkerheten garanteras oavsett nationella gränsdragningar.

"Pyongyang, December 6 (KCNA) -- A treaty of extradition of those given a verdict of deprivation of freedom between the DPRK and the Russian Federation was signed in Moscow on Dec. 5.

Present at the signing ceremony from the DPRK side were the delegation of the Central Court of the DPRK headed by President Kang Yun Sok and DPRK Ambassador to Russia Kim Hyong Jun and from the Russian side were Minister of Justice Alexandr Konovalov and those concerned. The treaty was inked by Kang Yun Sok and Alexandr Konovalov."
Citera
2017-12-07, 21:34
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du fortsätter att hävda att jag bygger mina åsikter på endast en organisation (FN) trots att jag har visat på ett tiotal.

Det spelar ingen roll om du tar fram 100 olika instanser som säger samma sak. En lögn är lika mycket lögn ändå. Var jorden platt på den tiden de flesta höll detta för sanning? Hade Saddam WMDs när hela den etablerade mediakåren påstod detta?

Alltså, vi får ju börja nånstans och då FN rapporten fått mycket publicitet och då utrikesdepartementet baserar sin propagandapamflett uttryckligen med hänvisning till denna FN-rapport så är det adekvat att börja med en värdering av denna.

Du å andra sidan accepterar denna rapport som kunskap, trots att dess metodologiska grundvalar utesluter kunskap och därutöver har de vittensmål som rapporten grundat sig på både blivit påkomna med direkt lögner och dessutom erkänt dessa.

Nu tycker jag du svarar på detta inlägg genom att än en gång upprepa vad som UD sagt. Jag menar, hur kan du annat då du är auktoritetsbunden och förlitar dig på ett UD som är ett redskap för den amerikanska administrationen?
Citera
2017-12-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det spelar ingen roll om du tar fram 100 olika instanser som säger samma sak. En lögn är lika mycket lögn ändå. Var jorden platt på den tiden de flesta höll detta för sanning? Hade Saddam WMDs när hela den etablerade mediakåren påstod detta?

Alltså, vi får ju börja nånstans och då FN rapporten fått mycket publicitet och då utrikesdepartementet baserar sin propagandapamflett uttryckligen med hänvisning till denna FN-rapport så är det adekvat att börja med en värdering av denna.

Du å andra sidan accepterar denna rapport som kunskap, trots att dess metodologiska grundvalar utesluter kunskap och därutöver har de vittensmål som rapporten grundat sig på både blivit påkomna med direkt lögner och dessutom erkänt dessa.

Nu tycker jag du svarar på detta inlägg genom att än en gång upprepa vad som UD sagt. Jag menar, hur kan du annat då du är auktoritetsbunden och förlitar dig på ett UD som är ett redskap för den amerikanska administrationen?

Nu börjar jag alltmer förstå din desperata frustration över att dina lögner alltmer ifrågasätts
Släpp den av dig så hatade FN-organisationen och dess förljugna rapporter. Jag har med emfas påpekat att FN-rapporten bara är en av mängder av rapporter som visar på missförhållanden i Nordkorea.

Jag visade ett citat från Amnesty International som ytterligare ett exempel bland tusental rapporter publicerade av olika organisationer. Man skriver bl.a att de är bland de grövsta kränkningarna av mänskliga rättigheter man någonsin sett

Läkare utan gränser vittnar om den misär och de brister man sett i den Nordkoreanska sjukvården, listan kan göras hur lång som helst.

Är alla rapporter som publiceras av internationella organisationer ang. misär o missförhållanden i Nordkorea lögnaktiga?
Hur är det med de tiotalet organisationer jag hänvisade till tidigare, lögnare allihopa?
Anser Du att det finns någon internationellt erkänd organisation som inte förfalskar sanningen?

Av Din retorik att döma verkar det som om Du börjar förlora greppet.
Jag förstår Din frustration med tanke på att sanningen om Nordkoreas sätt att behandla sina medborgare alltmer börjar komma i dager.

Varje dag kommer det nya vittnesmål om situationen i Nordkorea och visst är det något sjukt över Din förnekelse av Nordkoreas misär och kränkning av mänskliga rättigheter?
Ett ord som slår mig är propagandaminister...
Citera
2017-12-07, 23:18
Medlem
Citat:
Har Du tagit del av hela tråden?

Jag har ej läst hela tråden.

Jag finner det roligt att ni sitter mil från Korea och är tvärsäkra på att ni har rätt.

Hur kändes för Koreaner att efter år tionender av Japanskt förtryck att bli ockuperade på nytt av USA och Sovjet.

Bakgrunden till dagens konflikt är the big game mellan Ryssland och England och deras erövningar i Asien.

NK har stora mineraltillgångar, sällsynta jordartsmetaller.

Jag har personligen träffat flyktingar.

För övrigt är NK ett fascist kungadöme. ” det rena folket”
Citera
2017-12-08, 01:58
Medlem
Aug. 1945 Japanska japanske generalguvernören i Korea ber Lyuh Woon-hyung att bilda regering.
I slutet av Augusti har de flesta orter en folkkommite.
6 Sep. 1945 Utropas folkrepubliken Korea under ledning av Lyuh vid en konferens med 1000 deltagare fran hela Korea. Det var en interim styre till det kunde hallas allmana val.
USA erkanner inte folkrepubliken och borjar istallet att samerbeta med den tidigare Japanska ockupationsmakten. (Vilket forolampning. Tank om Norge efter kriget hade blivit ockuperat av USA och de samarbetade med Nazisterna). Samtidigt borjar Sovjet ockupera Norra Korea.
USA borjar samarbeta med Rhee (USA utbildad anti kommunist) som hade lite stod hos Korearna.
Feb 1947 Kim Il Sung kommer till makten med Sovjet stod i Norra Korea, mange icke kommunister flyr till Syd Korea.

15 Juli 1947 Skots Luyh ihjal av Koreansk hogerman.
Citera
2017-12-08, 02:17
Medlem
Ingen Svensk kan forsta Korea. Ett ode av manga.
Pak Hon-Yong. Koreansk kommunist, frihetskampe under Japanska ockupationen och filosof. I Augusti 45 ar han en av grundarna till Koreanska kommunist partiet i sodra Korea. Senare blir han tvingad? att flytta till Nordkorea.
48-53 ar han Nordkoreas utrikesminister.
1955 mordas han av Kim Il Sung. Kim sa att Pak var en Amerikansk spion.
Citera
2017-12-08, 02:51
Medlem
Är det någon som kan svara på varför det är så många som har flytt / vill fly från den underbara demokratin Nordkorea? Menar, Pyongyang är ju underbart? Du har gratis utbildning, sjukvård m.m
Citera
2017-12-08, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Är det någon som kan svara på varför det är så många som har flytt / vill fly från den underbara demokratin Nordkorea? Menar, Pyongyang är ju underbart? Du har gratis utbildning, sjukvård m.m

Flera anledningar.
1. Ett klassamhälle, din framtid beror på vad din farfar gjorde.
2 Mycket fattigt
3 inga friheter
Citera
2017-12-08, 06:09
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
ETT TILLÄGG!

Under rådande omständigheter, lär Du få ännu mindre möjligheter, än vanligt, att se "Landet".
Du kommer att få mycket begränsad och mycket strikt "Guidning" och få tillbringa mycket tid på "Hotellrummet".

Ok. Du tror inte att Kim ändrar sig när det gäller turismen? Jag menar..han behöver ju alla pengar han kan få? Nu är det väl inte så många som reser dit men i alla fall? Marathon har ju dragit dit en del turister.
Citera
2017-12-08, 07:10
Medlem
ulvvfs avatar
Detta är så falskt beteende, om de nu bryr sig så mycket om folket, varför inför de då sanktioner som främst drabbar folket? Man borde göra i princip tvärtemot vad man gör nu om man nu bryr sig om folket.

Vad har ens Nordkorea gjort? De kommer med hot ja, visst,de har utfört missil och kärnvapentest ja. Men om nu detta är så illa, hur illa är inte USA och de andra då? USA kommer med hot de också, de utför missil och kärnvapentest de också, och de kommer inte bara med hot och tester utan de har också faktiskt attackerat ett flertal länder i modern tid, vilket inte nordkorea har gjort. Det känns som en väldigt inkonsekvent bedömning

USA är skurken i detta drama utan tvekan. De är inför sanktioner, de är utanför Nordkoreas gränser och provocera. Vi vet alla hur USA hade agerat om de hade fått samma behandling som Nordkorea har fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in