Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Det spelar ingen roll om du tar fram 100 olika instanser som säger samma sak. En lögn är lika mycket lögn ändå. Var jorden platt på den tiden de flesta höll detta för sanning? Hade Saddam WMDs när hela den etablerade mediakåren påstod detta?
Alltså, vi får ju börja nånstans och då FN rapporten fått mycket publicitet och då utrikesdepartementet baserar sin propagandapamflett uttryckligen med hänvisning till denna FN-rapport så är det adekvat att börja med en värdering av denna.
Du å andra sidan accepterar denna rapport som kunskap, trots att dess metodologiska grundvalar utesluter kunskap och därutöver har de vittensmål som rapporten grundat sig på både blivit påkomna med direkt lögner och dessutom erkänt dessa.
Nu tycker jag du svarar på detta inlägg genom att än en gång upprepa vad som UD sagt. Jag menar, hur kan du annat då du är auktoritetsbunden och förlitar dig på ett UD som är ett redskap för den amerikanska administrationen?
Nu börjar jag alltmer förstå din desperata frustration över att dina lögner alltmer ifrågasätts
Släpp den av dig så hatade FN-organisationen och dess förljugna rapporter. Jag har med emfas påpekat att FN-rapporten bara är en av mängder av rapporter som visar på missförhållanden i Nordkorea.
Jag visade ett citat från Amnesty International som ytterligare ett exempel bland tusental rapporter publicerade av olika organisationer. Man skriver bl.a att de är bland de grövsta kränkningarna av mänskliga rättigheter man någonsin sett
Läkare utan gränser vittnar om den misär och de brister man sett i den Nordkoreanska sjukvården, listan kan göras hur lång som helst.
Är alla rapporter som publiceras av internationella organisationer ang. misär o missförhållanden i Nordkorea lögnaktiga?
Hur är det med de tiotalet organisationer jag hänvisade till tidigare, lögnare allihopa?
Anser Du att det finns någon internationellt erkänd organisation som inte förfalskar sanningen?
Av Din retorik att döma verkar det som om Du börjar förlora greppet.
Jag förstår Din frustration med tanke på att sanningen om Nordkoreas sätt att behandla sina medborgare alltmer börjar komma i dager.
Varje dag kommer det nya vittnesmål om situationen i Nordkorea och visst är det något sjukt över Din förnekelse av Nordkoreas misär och kränkning av mänskliga rättigheter?
Ett ord som slår mig är propagandaminister...