2017-12-07, 01:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Den koreanska historien är hård och brutal - medan Sverige haft fred i 200 år och ändå hade vi svält för 100år sedan; så givetvis finns ingen lyx att tala om i DFR Korea, men det finns helt klart en god utveckling som dock USA gör allt för att sänka.

Krig, folkmord och sanktioner samt yttre hot sätter sina spår. Trots att DFR Korea utmålas som helvetet på jorden finns det, som jag visade i inlägget nedan, över 50 länder som har sämre näringsintag för barn än vad DFRK har.

(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
Lyx?
De har i alla fall en liftanläggning.
Ett par amerikanska filmare som filmade sina åk.
Det var bara de själva plus guiden i pisten.

En hel jävla liftanläggning, tom på folk.
Det verkade som om de öppnade backen för filmerna.
De le själva ut det på tuben och jag hittar det naturligtvis inte nu
https://youtu.be/csoP8Didoi0
Jag hittade den. Ja inte helt folktomt, men nästan.

Varför måste man ha en guide hela tiden.
Citera
2017-12-07, 02:16
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Lyx?
De har i alla fall en liftanläggning.
Ett par amerikanska filmare som filmade sina åk.
Det var bara de själva plus guiden i pisten.

En hel jävla liftanläggning, tom på folk.
Det verkade som om de öppnade backen för filmerna.
De le själva ut det på tuben och jag hittar det naturligtvis inte nu
https://youtu.be/csoP8Didoi0
Jag hittade den. Ja inte helt folktomt, men nästan.

Varför måste man ha en guide hela tiden.

Antagligen är det en variant på utlänningskontroll för att det pågår ett krig. De har inte slutit fred med Sydkorea sedan koreakriget.
Citera
2017-12-07, 02:23
Medlem
stone_sleepers avatar
Sant eller falskt?

https://en.wikipedia.org/wiki/Kippumjo
Citat:
The Kippumjo or Gippeumjo (translated variously as Pleasure Group, Pleasure Groups, Pleasure Squad, Pleasure Brigade, or Joy Division) is an alleged collection of groups of approximately 2,000 women and girls that is maintained by the head of state of North Korea for the purpose of providing pleasure, mostly of a sexual nature, and entertainment for high-ranking Workers' Party of Korea (WPK) officials and their families, as well as occasionally distinguished guests.

Each pleasure group is composed of three teams:

Manjokjo (hangul: 만족조; hanja: 滿足組) – a satisfaction team (which provides sexual services)

Haengbokjo (hangul: 행복조; hanja: 幸福組) – a happiness team (which provides massages)

Gamujo (hangul: 가무조; hanja: 歌舞組) – a dancing and singing team (whose members are sometimes asked to dance semi-nude)[7]

Girls from throughout the country are recruited to be Gippeumjo members according to government criteria[8] (one of which is that they must be virgins[9]). After being selected, they undergo a rigorous training period, with some Haengbokjo members being sent overseas for massage training. Gippeumjo members typically leave at age 22 or 25. At that time they are often married to members of North Korea's elite—and are also sometimes paired off with military officers seeking wives—and their former membership in the Gippeumjo is kept secret.

Enligt flera avhoppare så finns det på riktigt.
Citera
2017-12-07, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Som sagt, du måste lida av svåra kognitiva brister om du anser att "demokratin är i gott skick" i nord korea då "folkets fria val" består i att "rösta" på den enda kandidaten, "Den Store Efterträdaren" i det kommunistiska arvsriket. Sök hjälp.

Har Ni inte observerat alla valaffischer och foton det finns på bilder från och inför valen i NK.
Dessutom brukar dom ju sända debatterna i någon av de stora tv kanalerna också!
Citera
2017-12-07, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Antagligen är det en variant på utlänningskontroll för att det pågår ett krig. De har inte slutit fred med Sydkorea sedan koreakriget.

Pågår det ett krig? Vilken tv kanal bevakar det?
Citera
2017-12-07, 04:17
Medlem
Citat:
Jag hoppas jag har NOLL trovärdighet, därför att jag som person är ju ointressant. Det som är intressant är t ex (1) vad som händer i DFR Korea, (2) varför det händer och (3) vad som kan komma ut av det. För att få reda på detta så är trovärdighet av intet värde. Här gäller det istället att värdera källorna och även värdera slutsatser etc.

Jag förstår att du inte är forskare eller fått någon inblick i hur forskare jobbar. Att hänvisa till autoriteter kan man göra, men bara om man diskuterar vad dessa i sak påstår. Att bara hänvisa till att X säger Y är poänglöst.

Alltså, om du nu - vilket du gör - hänvisar till en specifik FN-rapport gällande DFR Korea kan du ju t ex försöka bemöda dig att värdera bevisningen, inte sant? Om du hade gjort detta skulle du finna t ex följande:

- Källorna är i princip avhoppare som befinner sig i S.Korea och har intervjuats där
- Dessa källor kan inte kontrolleras (oöverstigligt hinder för alla som söker fakta, källor måste kunna kontrolleras)
- Källorna har i flera fall beslagits med lögner och även erkänt det
- I S.Korea är det straffbart att uttrycka sig positivt om DFR Korea (stort metodologiskt problem igen, därför om du inte kan tala obehindrat till FNs intervjuare, hur kan FN då få veta vad som verkligen skett?)
- Att källorna tjänar mycket pengar på sina berättelser, som förstås säljs på en medial marknad där det mer sensationella säljer, innebär att det finns det starka incitament att ljuga (stort metodologiskt problem för FN, igen!).

Av dessa anledningar kan man i princip ifrågasätta hela FN-rapporten som bristande i empirisk grundläggning, således skräp om det är kunskap vi vill ha – och det vill vi väl?

Eftersom DU som person är ointressant, och DU hoppas att DU saknar trovärdighet, vilket vi konstaterar med all önskvärd tydlighet, förstår DU säkert också att vi tillmäter DINA faktaredovisningar NOLL?

Vår EMPIRISKA grundläggning här i tråden, gör att vi i princip ifrågasätter DIG som skräp.
Citera
2017-12-07, 07:05
Medlem
Citat:

Alltså, om du nu - vilket du gör - hänvisar till en specifik FN-rapport gällande DFR Korea kan du ju t ex försöka bemöda dig att värdera bevisningen, inte sant?

Nej, jag hänvisar till rapporter ang. situationen i Nordkorea publicerade av följande organisationer:

1. FN:s råd för mänskliga rättigheter en undersökningskommission (COI)
2. Transparency Internationals
3. UNICEF
4. FN:s universella granskningsmekanism för mänskliga rättigheter (UPR)
5. Human Rights Watch
6. Reportrar utan gränser
7. Internationella arbetsorganisationen (ILO)
8. Amnesty International
9. O. CEDAW (Konventionen om avskaffande av diskriminering av kvinnor)
10. 2014 års granskning i FN
11. FN:s Interagency Group for Child Mortality
12. UNDP:s index (Human Development Index)
13. Många av FNs konventioner ang NK

Är alla dessa organisationer förblindade av propaganda från demokratiska länder?
Menar du att alla tiotusentals avhoppare ljuger?
Från vilka objektiva källor baserar du dina slutsatser?

Är SecundusSilent en Nordkoreansk variant av ”Bagdad Bob”?
Citera
2017-12-07, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Pågår det ett krig? Vilken tv kanal bevakar det?

Då det råder en vapenvila är det kanske inte så mycket att bevaka rent medialt.
Citera
2017-12-07, 07:17
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Nej, jag hänvisar till rapporter ang. situationen i Nordkorea publicerade av följande organisationer:

1. FN:s råd för mänskliga rättigheter en undersökningskommission (COI)

Utmärkt. Ta nu och fundera på den metodologiska grunden för denna kommissions verksamhet och återkom i frågan om hur denna har kunna producera kunskap.

Undersökningskommissionens verksamhet är ur kunskapssynpunkt skräp – vilket jag redan visat - och om den lades fram på en seriös universitetsinstitution som grund för en avhandling skulle den kastas ut direkt.

Men du som auktoritetstroende kanske inte vill värdera påståenden utan bara acceptera dem?
Citera
2017-12-07, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Kamrat! Jag är rädd att du har fastnat i något av ett moment 22. Om du hävdar att nord koreanerna åtnjuter "mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner" genom att tillåtas rösta på den enda kandidaten från det enda partiet samt får förmånen att bli föremål för summarisk avrättning om dom försöker lämna arbetarparadiset för att söka undvika att dö av svält så är du uppenbarligen svårt sinnessjuk, och om du är svårt sinnessjuk så kan knappast något du hävdar tas på allvar, eller hur?

Jag kan komplettera SecundusSilents svar genom att citera några rader ur utrikesdepartementets skrift:

Citat:
Ursprungligen postat av Utrikesdepartementet (enligt tidigare länk)
”Nordkoreas politiska system innehåller inte någon mekanism som gör det möjligt för landets befolkning att påverka landets politik och ledarskap.
Den dominerande politiska kraften är det statsbärande Koreanska arbetarpartiet (KAP).
Ytterligare mindre partier existerar och har begränsad representation i parlamentet, den Högsta Folkförsamlingen.
Dessa partier är fullständigt lojala mot det rådande samhällssystemet, som inte ger utrymme för politisk opposition i normal bemärkelse.
Vidare:
I praktiken utsågs kandidaterna centralt och endast en kandidat förekom på valsedeln i respektive valkrets i det senaste valet.”

Så visst är man fri att välja, men i praktiken blir det bara ett val på sittande diktatur
Citera
2017-12-07, 08:01
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Har Ni inte observerat alla valaffischer och foton det finns på bilder från och inför valen i NK.
Dessutom brukar dom ju sända debatterna i någon av de stora tv kanalerna också!

Hur förklarar du då att alla ledare har kommit från samma släkt?
Citera
2017-12-07, 08:10
Medlem
Citat:
Utmärkt. Ta nu och fundera på den metodologiska grunden för denna kommissions verksamhet och återkom i frågan om hur denna har kunna producera kunskap.

Undersökningskommissionens verksamhet är ur kunskapssynpunkt skräp – vilket jag redan visat - och om den lades fram på en seriös universitetsinstitution som grund för en avhandling skulle den kastas ut direkt.

Men du som auktoritetstroende kanske inte vill värdera påståenden utan bara acceptera dem?

Du fortsätter att hävda att jag bygger mina åsikter på endast en organisation (FN) trots att jag har visat på ett tiotal
Här är ytterligare ett exempel av tusentals:

Citat:
Ursprungligen postat av Amnesty International
Citizens of the Democratic People ́s Republic of Korea (North Korea) continued to suffer violations of most aspects of their human rights. North Koreans and foreign nationals were arbitrarily detained and sentenced after unfair trials for “criminal offences” that were not internationally recognized. Severe restrictions on the rights to freedom of expression continued. Thousands of North Koreans were sent by the authorities to work abroad, often under harsh conditions.”
(Amnesty International Annual Report 2016/2017)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in