Citat:
Ursprungligen postat av
bimman
hur ser man på det faktum att isak ev petar auba efter hans instabila sässe? Och var kommer utlåning in i bilden? England verkar aktuelt e det city eller chelsea tex?
Hittils verkar det som Sociedad vart först på bollen men vad jag förstått är Dortmund väldigt osäkra på om de vill släppa Isak. De värderar han högt men vill samtidigt få ut de mesta av Auba innan han säljs, delvis för att visa att han än är bra så de kan få pengar för honom och sen för att det blir nog ett jävla liv om Isak INTE skulle prestera direkt och Auba är på bänk.
Dortmund vägrar ju spela Isak i ungdomslagen och han är en av de mest givna på bänken. Då är det enda stora talanger som Larsen etc som roteras mellan ungdomslagen och A-lagets bänk med så de har Isak uppenbarligen som 2a bakom Auba. Är övertygad om att Isak hade spelat den matchen Auba var avstängd om han vart hel så det sög
Så får se om de blir utlåning. Jag tror vi kan få se Isak spela en del i Dortmund under våren om de inte lyckas knyta till sig en vettig ersättning till Auba och Auba ryker. Men speltid under våren tror jag vi kommer få se, antingen i Bvb eller annat bra lag