2018-03-27, 18:44
Bannlyst
Härligt att se Isak idag mot cypern i u21 han rev och slet och om de andra vart som dortmundspelaren hade vi utklassat cypern
Citera
2018-03-28, 16:07
Medlem
Readyfreddies avatar
Trevligt att höra. Då är Slatans rekordsiffra pulveriserad.
Citat:
Det har snackats om 80-90 miljoner kronor.

Men AIK:s försäljning av Alexander Isak är värd betydligt mycket mer än så, skriver Olof Lundh i sin nya bok ”Allsvenskan enligt Lundh”.

Enligt fotbollsjournalisten är summan nu uppe i 110-115 miljoner kronor – och den kan växa ytterligare.
https://unv.is/expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/dealen-som-nu-kan-ge-aik-140-miljoner
Citera
2018-03-28, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

https://unv.is/expressen.se/sport/fotboll/bundesliga/dealen-som-nu-kan-ge-aik-140-miljoner
Otroligt skön läsning
Citera
2018-03-28, 19:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Inte ett dugg trevligt för oss svart-gula (Dortmundsupportrar, alltså ) med tanke på hur lite Isak har uträttat hittills och att utvecklingen verkar ha avstannat, trots en perfekt miljö och högklassiga träningsförhållanden. Inte särskilt väl investerade pengar för klubben - så här långt. Många i Dortmund frågar sig nog om de kommer få tillbaka ens en bråkdel av pengarna vid en försäljning, och med tanke på att flera i klubbledningen inte ens tycks ha känt till affären i förväg - inte ens dåvarande tränaren - är det kanske rentav ett eller annat huvud som kommer att rulla på grund av detta. Förhoppningsvis inte Isaks; jag hoppas fortfarande att han ska visa att alla lovord inte bara var tomt prat, i Dortmund eller någon annanstans.
Citera
2018-03-28, 19:23
Medlem
Kungblas avatar
Citat:

Verkar som AIK får ca 100 miljoner, vilket är väldigt imponerande. Dock nedslående att Lemic gangsternätverk håvar in 10-20 miljoner. UEFA har lite att stå i när det kommer till agentverksamheten...

Citat:
Men redan nu är den uppe på ett värde kring 110–115 miljoner kronor. Av den summan har AIK har fått dela med sig med fem miljoner kronor till Isak och någonstans mellan 10 och 20 miljoner kronor till Vlado Lemic och hans nätverk av agenter

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/nya-uppgifter-isaks-overgangssumma-hogre-an-100-miljoner-kronor/
Citera
2018-03-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte ett dugg trevligt för oss svart-gula (Dortmundsupportrar, alltså ) med tanke på hur lite Isak har uträttat hittills och att utvecklingen verkar ha avstannat, trots en perfekt miljö och högklassiga träningsförhållanden. Inte särskilt väl investerade pengar för klubben - så här långt. Många i Dortmund frågar sig nog om de kommer få tillbaka ens en bråkdel av pengarna vid en försäljning, och med tanke på att flera i klubbledningen inte ens tycks ha känt till affären i förväg - inte ens dåvarande tränaren - är det kanske rentav ett eller annat huvud som kommer att rulla på grund av detta. Förhoppningsvis inte Isaks; jag hoppas fortfarande att han ska visa att alla lovord inte bara var tomt prat, i Dortmund eller någon annanstans.
Nu är jag själv BVBare men att påstå att han haft perfekt miljö och högklassikt förhållande är en ren lögn i mitt perspektiv.

Han har inte fått speltid för dom har använt han som en bänknötare ifall Auba var grinig eller ett verktyg att hota Auba med och sedan knappt gett honom en chans att visa sig själv. Visst har han tränat med dom men dom har inte ens lånat ut honom när man inte behövt honom eller gett han speltid i ungdomslagen. Vi har felanvänt honom totalt och det är inte Isaks fel.

Sen känner jag inte igen att många i Dortmund ifrågasätter hela grejjen för intrycket jag fått med alla tyskar jag tjötat med är att dom gillar det dom sett osv men att det är lite för tidigt och för stor uppgift, speciellt i våran kris just nu.

Watzke, Zorc osv har ju haft sina idiotiska saker för sig ett tag nu så det är lite nojjigt inför sommarfönstret rent generellt nu för oss tycker jag
Citera
2018-03-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Sveriges yngste a-landslagsman på över 100 år.
Målskytt för landslaget mot slovenien
Lika viktigt för mig är hans etnicitet.
Jag har ochså tveksamheter ang. hans karriär
Han är svart och svarta spelare tenderar att inte lyckas lika långt i karriären pga dess dåliga bollsinne
Spelare som Ronaldo och Messi däremot!
ja ni förstår min poäng

Edit: hans bollkontroll är magisk. Påminner som en ung Roberto Baggio. Men jag kan ändå inte ge honom mitt stöd fullt ut då han är afrikan och inte svensk.
mvh

Som Pele och Ronaldinho och en massa andra brasilianska spelare?
Eller Eusebio...?
Citera
2018-03-28, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Nu är jag själv BVBare men att påstå att han haft perfekt miljö och högklassikt förhållande är en ren lögn i mitt perspektiv.

Han har inte fått speltid för dom har använt han som en bänknötare ifall Auba var grinig eller ett verktyg att hota Auba med och sedan knappt gett honom en chans att visa sig själv. Visst har han tränat med dom men dom har inte ens lånat ut honom när man inte behövt honom eller gett han speltid i ungdomslagen. Vi har felanvänt honom totalt och det är inte Isaks fel.
exakt jag är med bvb supporter och man kunde se i u21 matchen mot cypern att isak besitter enorma kvaliteter, att bvb inte fattat detta är ett under? ja ja ja nästa sässe kommer och isak kommer att leverera
Citera
2018-03-29, 00:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Jag syftade på möjligheten att som ung talang få chansen att träna och spela med, lära och inspireras av högklassiga spelare i ett topplag i Bundesliga med alla resurser som en sån klubb har till förfogande. Det är få förunnat. Sedan så har ju BvB haft rejäla problem med tränarbyten, skador på nyckelspelare, krissnack och märkliga beslut av ledningen med Watzke i täten - där köpet av Isak eventuellt var ett sådant, det får väl framtiden utvisa. Så ur den aspekten kunde det naturligtvis ha varit bättre.
Citera
2018-04-01, 01:40
Bannlyst
Helt sjukt att BVB inte lirar med isak från start, han har varit klar tvåa efter Auba och hade de haft han från start hade BVB haft en bra chans mot Bayern men nu gick det som det gick.
Citera
2018-04-02, 09:08
Bannlyst
Ja hur ser vi nu på detta? Vi har facit i handen och isak har visat styrka. Vad tror vi om nästa säsongen? Kommer isak bli ordinarie i BVB nu när Auba är borta?? Isak är trotts allt klar tvåa efter Auba i BVB. Eller kommer isak att säljas eller lånas ut? Personligen tror jag det bästa om Isak nu spelade i allsvenskan, det hade varit bäst för honom nu när ligan startar och allt. Andra alternativ att gå till annat topplag som tex bayern münchen tex? Eller att spela i schweiz eller liknande för att visa sin kapacitet? Vad tror ni?
Citera
2018-04-02, 14:17
Bannlyst
Isak i solna idag hoppas han e aktuell?? Vet nagon??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in