2017-12-06, 23:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Skillnaden mellan dig och mig, om jag får tolka saken, är att du baserar dina skriverier på vad slask MSM säger. Jag baserar mina skriverier på vad som finns bevisat eller vad som är mycket sannolikt, oberoende av vem som framlägger bevisen eller det som tyder på en sak. Detta är faktiskt väldigt ofta källor i Väst.

Sedan tar du slask MSM skriverier och upphöjer dem till sanning. Detta är då helt meningslöst, bara luft och inget som det finns anledning att bry sig om. När du nu hävdar att allt som jag pekat på i DFR Korea är propaganda, så missar du att det jag hävdar är sådant som finns reproducerat i den stora grupp av experter på DFRK som numera finns i Väst. Det är helt entydigt:

- Ekonomin växer, likaså Pyongyang, folk har fått det bättre, folk har sociala och mänskliga rättigheter, dvs rätt till arbete, bostad, vård, utbildning etc – och rätten till liv, och skyddade från kriminalitet och terrorism. Folket är oberoende, dvs. fritt från utländskt inflytande. Kim Jong Un har likaså stark legitimitet då han har stöd av folket. Allt detta är allmängods även bland experter i väst.

Ingenting jag har sagt är således lögn eller propaganda. Du kan återfinna det i vad som produceras på sajter som t ex nknews som är en pro-USA eller anti-DFRK sida, men som har många akademiker som skriver och som baserar sina propagandistiska slutsatser på gedigen empiri. Skilj således på vad som är förhanden, och på slutsatserna. Akademiker i Väst kan aldrig torgföra alltför kontroversiella slutsatser, då är de ute och förlorar sina inkomster/positioner. De måste bejaka propagandan, måste se världen utifrån den etablerade synen i sina slutsatser - som dock ofta är felaktiga eller styrda av en pro-USA ideologi etc. T ex var det vanligt att dra slutsatsen att "DFRK kollapsar snart". Denna slutsats drogs i 25år, nu har man i princip slutat dra denna slutsats då verkligheten s.a.s inte riktigt tyder på det.

Jag har inte betalt, således kan jag se på DFRK från en annan och mer adekvat syn: DFRK är ett föredöme i fråga om de mänskliga och demokratiska rättigheter och något att ta efter för alla nationer som vill bygga upp genuina strukturer av mänskliga rättigheter, vilka måste baseras på folkets oberoende.
Du skriver igen här att innevånarna fått mycket bättre mänskliga rättigheter.
Hade de problem med rättigheterna förr. För några år sedan.
Citera
Medlem
SecundusSilent svarar inte på obehagliga frågor.

Jag har listat organisationer som i rapport efter rapport visar på oerhörda övergrepp på befolkningen, så till den milda grad att de för att psykiskt kunna överleva har utvecklat en opiatmissbruksepedemi

LEMMOR har visat flera exempel på extrema kontraktsbrott som inte sett sin like i världen.

Med det som bakgrund är det väl inte så konstigt att SecundusSilent inte svarar på frågor?
Citera
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vad har mänskliga rättigheter och demokrati med konflikten mellan Nordkorea och USA att göra ?

Har befolkningen på Guam röstat för presidentens waterboarding ?

Folket i Guam är tyvärr under kolonialt förtryck och åtnjuter knapp några politiska rättigheter (som du förstås känner till), vilket väldigt bra uttrycks i denna video jag laddade upp för två månader sedan (ser nu att den fått hela 18 000 tittare, inte dåligt) och som handlar om hur dess befolkning blir offer för USAs utrikespolitik Vs DFR Korea:

Guam against Trump and U.S. over North Korea and Colonialism. United Nations, 3 Oct.
https://www.youtube.com/watch?v=73W10vfTyTQ
Citera
2017-12-06, 23:31
Medlem
Citat:
Det finns flera partier representerade i parlamentet i DFR Korea. Det röstas på kandidater, inte partier.

Så är det ett problem om det bara finns en kandidat till en post? I så fall, är det ett problem att nästan varje partiledare i Sverige är vald utan motkandidater. Är detta konstigt? Svaret är nej, därför att ofta enar man sig bakom någon person och så finns det bara en kandidat. Detta manifesterar partiets enighet. Hur många röster fick Ulf Christenssons motkandidater på moderatstämman? Fanns det någon annan kandidat att rösta på? Fundera på det och återkom vad svaret betyder.

Hade Stefan Löfven några motkandidater då han omvaldes i april till partiledare? Svaret är nej.

Så om folket i DFR Korea enhälligt väljer en kandidat, är detta då konstigt? Uppenbarligen inte. Det är ju så demokratin fungerar efter att man haft en process där en kandidat utses. Alltså, demokratin är i gott skick i DFRK – vilket inte kan sägas om Sverige, då vi inte är ett suveränt folk.

Som sagt, du måste lida av svåra kognitiva brister om du anser att "demokratin är i gott skick" i nord korea då "folkets fria val" består i att "rösta" på den enda kandidaten, "Den Store Efterträdaren" i det kommunistiska arvsriket. Sök hjälp.
Citera
2017-12-06, 23:38
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du skriver igen här att innevånarna fått mycket bättre mänskliga rättigheter.
Hade de problem med rättigheterna förr. För några år sedan.

Visst. Det finns alltid utrymme för förbättringar, vilket DFR Korea också erkänner och det kämpar hårt för att förbättra folkets välfärd och för att folket skall behålla det politiska oberoendet och inte bli slavar under främmande makter – ett oberoende som är grunden för dessa rättigheter. Det finns t ex nått reportage då Kim Jong Un inspekterar nån anläggning och han är djupt missnöjd och skäller ut ledningen för produktionsenheten. Detta tyder förstås på att Kim Jong Un är medveten om brister och är beredd att bekämpa dem också via offentliga utskällningar. Här duger inga halvmessyrer om allting skall ske för folkets intresse för ögonen och kamrat Kim Jong Un ser ut att vara en duglig ledare för att se till så att folkets välfärd bevaras och utvecklas, trots oerhört påfrestande sanktioner - som tyvärr redan i någon mening slagit igenom.
Citera
2017-12-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Kamrat! Jag är rädd att du har fastnat i något av ett moment 22. Om du hävdar att nord koreanerna åtnjuter "mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner" genom att tillåtas rösta på den enda kandidaten från det enda partiet samt får förmånen att bli föremål för summarisk avrättning om dom försöker lämna arbetarparadiset för att söka undvika att dö av svält så är du uppenbarligen svårt sinnessjuk, och om du är svårt sinnessjuk så kan knappast något du hävdar tas på allvar, eller hur?

För Er som är nya här i tråden, ni inser, hoppas jag, att vi har att göra med en fanatiker av svåraste sort.
Secunden är trådens "Politruk" och "Juchepropagandist" här i tråden. En "NordkoreaGoebbels" helt enkelt, om Ni så vill.

Han vet inte vad han pratar om, trots mycket långa (indoktrinerade) och välformulerade texter.
Tyvärr också av det till synes "Pålästa slaget med mycket så kallad fakta" om hur livet är i verkligheten i NK.

Den robotaktiga - intellektuellt sterila retoriken, är synonym med de flesta företrädare och sympatisörer för,
"Juchesystemet" och andra Stalinister/Kommunister. Det har vi lärt oss genom historien.

Han har inte varit i Nordkorea, men det har jag, vilket jag nämnt i tidigare inlägg.
Ett tragiskt och deprimerande minne, är väl en bra beskrivning som är bestående från mitt besök i Korea.
De forna öststaterna i sina värsta dagar, var som en solig dag på Gröna lund i jämförelse.

Det mest bestående minnet av alla, är den konstiga "olustiga/kusliga" känslan av närmast "Stanley Kubrick" karaktär, man upplevde där. Tragiskt, att dessa, i grunden fantastiska och plikttrogna arbetsdugliga (se bara på Sydkoreas framgångsrika befolkning) människor, skall behöva leva i ett "Robotliknande" samhälle. Jag minns än idag, känslan, då jag flög tillbaks till Peking, av vemod-sentiment-olust över dessa stackars individer och att ha bevittnat denna statiska "Kulissvärld".

Att lyckas "Argumentera ner" Sekunden kommer ingen att lyckas med, men han får inte förbli oemotsagd!
Citera
2017-12-06, 23:51
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Några av de saker ni nämner ovan saknar jag här hemma i Sverige. Det får man ändå ge nordkoreanerna, att de lyckats med att ha en intern sammanhållning i och med sin nationalism och annat. De tycks känna ett gemensamt ansvar för sin stadsmiljö om man ska tro bilder och filmer från landet. Men de är ändå inte helt unika i det avseendet, finns några till städer i asien där det är liknande ordning och reda och klotter- och spräpfritt på gatorna - trots annan politisk inriktning och mer liberalism. Arbete och bostad till alla låter utmärkt.

Är ju inte jättemånga i nordkorea som har egen bil, husvagn och motorbåt och andra dyrare kapitalvaror dock. Den genomsnittliga månadsinkomsten är förhållandevis låg tyvärr misstänker jag. Allt är inte guld och gröna skogar i Nordkorea alltså.

Den koreanska historien är hård och brutal - medan Sverige haft fred i 200 år och ändå hade vi svält för 100år sedan; så givetvis finns ingen lyx att tala om i DFR Korea, men det finns helt klart en god utveckling som dock USA gör allt för att sänka.

Krig, folkmord och sanktioner samt yttre hot sätter sina spår. Trots att DFR Korea utmålas som helvetet på jorden finns det, som jag visade i inlägget nedan, över 50 länder som har sämre näringsintag för barn än vad DFRK har.

(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
Citera
2017-12-06, 23:54
Medlem
Citat:
Den koreanska historien är hård och brutal - medan Sverige haft fred i 200 år

(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt

Men det pågår en krig i Sverige just nu, lavskala enn så länge
Citera
2017-12-07, 00:12
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Finns det någon som anser att Du är trovärdig så länge Du duckar för mina frågor SecundSilense?

Jag hoppas jag har NOLL trovärdighet, därför att jag som person är ju ointressant. Det som är intressant är t ex (1) vad som händer i DFR Korea, (2) varför det händer och (3) vad som kan komma ut av det. För att få reda på detta så är trovärdighet av intet värde. Här gäller det istället att värdera källorna och även värdera slutsatser etc.

Jag förstår att du inte är forskare eller fått någon inblick i hur forskare jobbar. Att hänvisa till autoriteter kan man göra, men bara om man diskuterar vad dessa i sak påstår. Att bara hänvisa till att X säger Y är poänglöst.

Alltså, om du nu - vilket du gör - hänvisar till en specifik FN-rapport gällande DFR Korea kan du ju t ex försöka bemöda dig att värdera bevisningen, inte sant? Om du hade gjort detta skulle du finna t ex följande:

- Källorna är i princip avhoppare som befinner sig i S.Korea och har intervjuats där
- Dessa källor kan inte kontrolleras (oöverstigligt hinder för alla som söker fakta, källor måste kunna kontrolleras)
- Källorna har i flera fall beslagits med lögner och även erkänt det
- I S.Korea är det straffbart att uttrycka sig positivt om DFR Korea (stort metodologiskt problem igen, därför om du inte kan tala obehindrat till FNs intervjuare, hur kan FN då få veta vad som verkligen skett?)
- Att källorna tjänar mycket pengar på sina berättelser, som förstås säljs på en medial marknad där det mer sensationella säljer, innebär att det finns det starka incitament att ljuga (stort metodologiskt problem för FN, igen!).

Av dessa anledningar kan man i princip ifrågasätta hela FN-rapporten som bristande i empirisk grundläggning, således skräp om det är kunskap vi vill ha – och det vill vi väl?
Citera
2017-12-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
SecundusSilent svarar inte på obehagliga frågor.

Jag har listat organisationer som i rapport efter rapport visar på oerhörda övergrepp på befolkningen, så till den milda grad att de för att psykiskt kunna överleva har utvecklat en opiatmissbruksepedemi

LEMMOR har visat flera exempel på extrema kontraktsbrott som inte sett sin like i världen.

Med det som bakgrund är det väl inte så konstigt att SecundusSilent inte svarar på frågor?

Tyvärr har Secunden har aldrig besvarat frågor eller ämnen, där han blir överbevisad med faktaunderbyggnad. Det är svårt att bemöta en fanatiker och Nordkorea chauvinist som dessutom är självrättfärdig och döv/blind för varje synpunkt som går emot hans "Enda och kompromisslösa sanning".

Det är något tragiskt - sentimentalt över dessa fanatikers "Kallsinniga" fantasilösa och sterila brist på självinsikt och brist på humor. Det enda som gör dom osäkra och nervösa är när dom, som i fallet med Dina frågor, inte har något svar, då spricker nämligen bubblan och man blir helt avklädd.
Citera
2017-12-07, 00:59
Medlem
Citat:
Jag hoppas jag har NOLL trovärdighet, därför att jag som person är ju ointressant. Det som är intressant är t ex (1) vad som händer i DFR Korea, (2) varför det händer och (3) vad som kan komma ut av det. För att få reda på detta så är trovärdighet av intet värde. Här gäller det istället att värdera källorna och även värdera slutsatser etc.

Jag förstår att du inte är forskare eller fått någon inblick i hur forskare jobbar. Att hänvisa till autoriteter kan man göra, men bara om man diskuterar vad dessa i sak påstår. Att bara hänvisa till att X säger Y är poänglöst.

Alltså, om du nu - vilket du gör - hänvisar till en specifik FN-rapport gällande DFR Korea kan du ju t ex försöka bemöda dig att värdera bevisningen, inte sant? Om du hade gjort detta skulle du finna t ex följande:

- Källorna är i princip avhoppare som befinner sig i S.Korea och har intervjuats där
- Dessa källor kan inte kontrolleras (oöverstigligt hinder för alla som söker fakta, källor måste kunna kontrolleras)
- Källorna har i flera fall beslagits med lögner och även erkänt det
- I S.Korea är det straffbart att uttrycka sig positivt om DFR Korea (stort metodologiskt problem igen, därför om du inte kan tala obehindrat till FNs intervjuare, hur kan FN då få veta vad som verkligen skett?)
- Att källorna tjänar mycket pengar på sina berättelser, som förstås säljs på en medial marknad där det mer sensationella säljer, innebär att det finns det starka incitament att ljuga (stort metodologiskt problem för FN, igen!).

Av dessa anledningar kan man i princip ifrågasätta hela FN-rapporten som bristande i empirisk grundläggning, således skräp om det är kunskap vi vill ha – och det vill vi väl?

Här har vi återigen ett exempel på DEMAGOGENS förslagenhet när det gäller att förvränga sanningar eller fakta (källor) genom att direkt kräva kontrabevisning och ifrågasätta faktalogiken hos en opponent.

Passar faktalogiken inte, så, ändrar Du till passande logik genom ett felaktigt och absurt resonemang läs "Värdera fakta och värdera slutsatser".

Klassiska tricket likaså, att DU är obetydlig, DU är endast en abstrakt betraktare, som är obetydlig, men det är ändå DU som person som skall utvärdera dessa fakta och slutsatser!

Därför ÄR DIN personliga uppfattning och Ditt patos MYCKET viktigt för trovärdigheten av analysen.

DU ÄR SÅ GENOMSKÅDAD SOM BLUFF OCH DEMAGOG, SECUNDEN.

Tyvärr kan jag inte betrakta Din kognition som annat än degenererad och steril.
Citera
2017-12-07, 01:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Om Nordkorea har plasttomater i skyltfönstren är USA som plasttomaten.
Den står sig länge men är fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in