2017-12-07, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Förtal blir det bara om det som sägs inte är sanning, vilket det iofs kanske inte är. Att på falska grunder sprida uppgifter för att få en en människa att hamna i dålig dager är brottsligt, jag tycker att han ska anmäla henne för förtal, det är det bästa sättet att få en upprättelse.

Nej, även att sprida sanningar som är till för att misskreditera någon är förtal.
Citera
2017-12-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Kanske inte mer men oftare för att skada och förtala.
Män ljuger för att A.Komma undan eller B. Skryta. Kvinnor ljuger för att A.Sätta dit eller svärta ner en antagonist, verklig eller inbillad. Inte bara mot män heller utan lika ofta mot andra kvinnor. B. Komma undan. Inte sällan pga att dom gjort sig skyldiga till A. Vilket dom ofta gjorde i form av B pga att dom vänstrat.

EDIT:Är det tokkärringen Alexa Wolf så är det ju case closed.

Men tänk om han har våldtagit det kan du inte med säkerhet veta. Hur saken ligger till får vi nog aldrig reda på. Jag menar det är en verklig person som anklagar och det är en verklig person som blir anklagad. Den anklagade erkänner att de haft sex. Det är ganska vanligt att våldtäktmän erkänner att de har haft sex med BO men att det skett frivilligt.
Citera
2017-12-07, 00:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Fler än jag som vill skramla ihop pengar till Malmros för att kunna betala hans advokat och rättegångskostnader?
Just bara för att få slut på denna idioti. Nästa gång är det kanske du som blir anklagad, uthängd och mister jobbet.
Citera
2017-12-07, 01:16
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är snarare 26 år sedan.

Full cast från filmen http://www.imdb.com/title/tt0104382/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

Kanske Lina P*rn*d? *=e

Detta är bara min egna åsikt men tvivlar på att det är hon, mitt intryck av henne är stabil och tuff men jag kan ha fel.
Citera
2017-12-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Fler än jag som vill skramla ihop pengar till Malmros för att kunna betala hans advokat och rättegångskostnader?
Just bara för att få slut på denna idioti. Nästa gång är det kanske du som blir anklagad, uthängd och mister jobbet.

Nej, idioten Malmros har ju sagt att han tycker #Metoo är bra. Varje tänkande individ kunde räkna ut hur det här skulle sluta. Han får vad han förtjänar enligt mig. Hade varit annorlunda om han hade haft någon ryggrad och kritiserat rörelsen innan han själv blev drabbad.
Citera
2017-12-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En reflektion. Det finns åtskilliga hemliga #metoo-grupper på Facebook. Jag är själv med i några och tanken är att det som skrivs där också ska stanna där.

Varför? Jo för många kvinnor innebär det ett stort steg att våga dela den här typen jobbiga erfarenheter . Det handlar inte om namedropping utan just att våga skriva om ngt utan att det kan läsas av hela världen.

Självklart är sekretessen ett problem speciellt om det handlar om grupper med många medlemmar. I de flesta fall krävs att några går i god för varje ny medlem , lösenord ändras ofta dagligen osv.

Nu tillhör jag inte den grupp det talas om här och första gången jag hörde om detta var när Ulf Malmros själv skrev om detta. Uppenbarligen finns det också åtminstone en journalist som skaffat sig access till gruppen.

En fråga här. Finns något skrivet om detta på någon öppen FB-sida? Har den här kvinnan försökt outa Malmros på en publik sida?

Igen. Det som skrivs i en hemlig FB-grupo är tänkt att vara hemligt.

Herre Gud människa...att utropa att detta är hemligt är som att be om att horder av kvinnliga journalister ska storma de förment låsta portarna och försöka ta sig in.

Det kan mycket troligt t.o.m vara kvinnliga journalister som står bakom dessa hemliga portar för att få nyheter rent "gratis".

Lönsamma för media har alla dessa #metoo varit. Det kan inget nykter människa förneka.

Totalt sett bra för merparten av befolkningen har #metoo också varit. Givetvis flyger det spån när man hyvlar men så har det alltid varit.
När tåget rusar fram bör man inte stå kvar på spåret.

Det här landet behöver sannerligen en moralisk upprustning på alla plan. Det är alldeles för många lek- och hobbymänniskor, oavsett kön, på alltför många positioner.
Citera
2017-12-07, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.

Hon har inte anmält ett skit eftersom det inte går att anmäla det påstådda brottet nu eftersom det är preskriberat sedan en lång tid tillbaka.

Kvinnan har istället kastat ur sig anklagelser som inte på nåt sätt går att förklara med annat än att det är antingen frågan om smutskastning, förtal eller grava psykiska problem?
Citera
2017-12-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon har inte anmält ett skit eftersom det inte går att anmäla det påstådda brottet nu eftersom det är preskriberat sedan en lång tid tillbaka.

Kvinnan har istället kastat ur sig anklagelser som inte på nåt sätt går att förklara med annat än att det är antingen frågan om smutskastning, förtal eller grava psykiska problem?

Kastat sig ur. Var väl en hemlig grupp på Facebook?
Citera
2017-12-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Totalt sett bra för merparten av befolkningen har #metoo också varit. Givetvis flyger det spån när man hyvlar men så har det alltid varit.
När tåget rusar fram bör man inte stå kvar på spåret.

Det här landet behöver sannerligen en moralisk upprustning på alla plan. Det är alldeles för många lek- och hobbymänniskor, oavsett kön, på alltför många positioner.
Så sant!

Vore så sorgligt om Soran kunde flyta med i strömmen av alla offerkoftor som börjar krypa fram nu när värsta metoo-stormen lagt sig.

Ja, absolut -- metoo öppnar för vilda anklagelser och rena lögner som får fötter online. Men här har vi ett rent, oförfalskat fall. Säger inte att Soran är skyldig, säger enbart han är under utredning. Och inte
en kotte har talat för honom, alla hans polare har också spelat döda i över en månad. Det osar katt...
Citera
2017-12-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Ja, det finns otaliga artiklar om det på nätet. Du kanske har en sökmotor själv, eller är det svårt för dig att söka information på egen hand, kanske? Prova, det är en del i att få sanningen istället för ens egna fördomar om saker och ting, och hur man själv vill att det skall vara.

Utöver att du just gjorde ett rätt pinsamt retoriskt självmål, är det lite gulligt att du tror att folk har egna sökmotorer.
Citera
2017-12-07, 02:36
Medlem
anteri17s avatar
Det är ju öppet mål för förtal. Även en potentiell sanning kan vara förtal, varför den prövningen blir oviktig i vissa fall. Enbart det faktum att hänga ut någon för ett preskriberat brott är direkt oförsvarligt.

Vidare är spridningskretsen tillräckligt stor. Alltså: utpekande som brottsling, vilket i fallet ej är försvarligt, och spridningskretsen är tillräckligt stor. Dessutom, om än irrelevant i fallet, ett svårbevisat påstående. Advokatfirman De Basso kan sätta en junis på det här målet.

Enda lilla farhågan är om uttalandet är tillräckligt tydligt gällande att det rör just Malmros.
Citera
2017-12-07, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Du skyddar alltså Malmros för att han är en infödd svensk?

Håll käften och lyssna. Malmros har gått ut direkt offentligt och berättat. Våldtäktsmuslimen Soran har inte sagt något alls samt har flera som pekar ut han och det finns video material där han runkar som skickats till tjejer som inte velat ha det. Så ta dina feminist lattebögs fasoner och stick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in