Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
En reflektion. Det finns åtskilliga hemliga #metoo-grupper på Facebook. Jag är själv med i några och tanken är att det som skrivs där också ska stanna där.
Varför? Jo för många kvinnor innebär det ett stort steg att våga dela den här typen jobbiga erfarenheter . Det handlar inte om namedropping utan just att våga skriva om ngt utan att det kan läsas av hela världen.
Självklart är sekretessen ett problem speciellt om det handlar om grupper med många medlemmar. I de flesta fall krävs att några går i god för varje ny medlem , lösenord ändras ofta dagligen osv.
Nu tillhör jag inte den grupp det talas om här och första gången jag hörde om detta var när Ulf Malmros själv skrev om detta. Uppenbarligen finns det också åtminstone en journalist som skaffat sig access till gruppen.
En fråga här. Finns något skrivet om detta på någon öppen FB-sida? Har den här kvinnan försökt outa Malmros på en publik sida?
Igen. Det som skrivs i en hemlig FB-grupo är tänkt att vara hemligt.
Herre Gud människa...att utropa att detta är hemligt är som att be om att horder av kvinnliga journalister ska storma de förment låsta portarna och försöka ta sig in.
Det kan mycket troligt t.o.m vara kvinnliga journalister som står bakom dessa hemliga portar för att få nyheter rent "gratis".
Lönsamma för media har alla dessa #metoo varit. Det kan inget nykter människa förneka.
Totalt sett bra för merparten av befolkningen har #metoo också varit. Givetvis flyger det spån när man hyvlar men så har det alltid varit.
När tåget rusar fram bör man inte stå kvar på spåret.
Det här landet behöver sannerligen en moralisk upprustning på alla plan. Det är alldeles för många lek- och hobbymänniskor, oavsett kön, på alltför många positioner.