2017-12-02, 12:04
Medlem
Angående #metoo Backstage-artikeln publicerad i SvD fredag 1:a dec, läser jag ett fasansfullt inlägg. Misstankarna går till FH som då, tidigt nittiotal, stod i startgroparna. Rykten om hans bror och misshandel av hans dåvarande fru Lena PH har florerat. Ligger det ett aggressivt drag inom familjen, månne?

Vem annars kan det vara?

”.. Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen. Klockan i baren börjar bli mycket. När taxin kommer säger han att han tappat sina nycklar. Ja, du får sova hos mig. Inga som helst vibbar uppstår. Han får en filt och en soffa i vardagsrummet.

Jag har druckit ett par drinkar och sover tungt i min säng i rummet bredvid. På natten vaknar jag av att trosorna skär upp i skrevet. I töcknet fattar jag till slut att jag är fasthållen. Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’. Jag tar mig loss. Allt går så fort. Han är ute ur lägenheten. Jag duschar i två timmar men kan inte gråta.

Jag anmäler inte. Jag slutar på kanalen, hans karriär börjar. I dag är han en hyllad film- och tv-regissör som gör goa komedier. Under åren har jag med ojämna mellanrum fått höra att jag inte är ensam om att vara utsatt för denne mans bitvis dolda, helsjuka kvinnobild. I dag upphör min skam. Kanske 25 år för sent, men ändå...”
Citera
2017-12-02, 12:40
Medlem
Asmodeusvults avatar
"ömsom skriker, ömsom väser ett mantra"

Låter uppdiktat.
Citera
2017-12-02, 13:11
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
"ömsom skriker, ömsom väser ett mantra"

Låter uppdiktat.

Varför det? Jag tycker det låter fullt trovärdigt. Dags att se ännu mer kritiskt på mesen till make och tandläkare på Solsidan.
Citera
2017-12-02, 13:56
Medlem
Lydans avatar
Ja, det här låter som en av sexnovellerna Heimersson beskrev. Dock finns det ju galningar där ute, så visst kan det stämma.

Oavsett. Att vara tyst så här många år, och komma ut föest nu när det är populärt är både misstänkt oxh förkastligt. Hur många andra drabbades på grund av hennes tystnad?
Citera
2017-12-02, 14:05
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart kan det vara Felix. Men berättelsen ger mig lite vibbar av fantasier (revansch?). Vi får vänta på mer uppgifter.
Citera
2017-12-02, 14:09
Medlem
Dofternas avatar
FH gjorde vad på "den coola ungdomskanalen" tidigt 90-tal? Utgår från att kanalen är Z-TV. Kommer ihåg Pentagon men det var 1997.
Citera
2017-12-02, 14:09
Medlem
Beskrivningen lutar betydligt mer åt den du faktisk nämnde, nämligen brorsan eller hans parhäst Hannes. Felix hade inte gjort någonting, tidigt 90-tal, brorsan var före helt enkelt.
Senast redigerad av B.Dowie 2017-12-02 kl. 14:17.
Citera
2017-12-02, 14:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
FH gjorde vad på "den coola ungdomskanalen" tidigt 90-tal? Utgår från att kanalen är Z-TV. Kommer ihåg Pentagon men det var 1997.
Dök inte figuren Papi Raul upp på ZTV?
Citera
2017-12-02, 14:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dök inte figuren Papi Raul upp på ZTV?

Visst. Men var det "tidigt 90-tal"?
Z-TV var ett jävla jytter av folk som kom och försvann, kan vara i princip vem som helst.
Citera
2017-12-02, 15:09
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Visst. Men var det "tidigt 90-tal"?
Z-TV var ett jävla jytter av folk som kom och försvann, kan vara i princip vem som helst.

Fast det är ju inte alla av dem som idag är hyllad regissör inom komedi av både film och tv. Det är ju typ bara FH. Och Papi Raul dök ju som sketch i ZTV under 90-talet. Den visades ju där innan den blev ett inslag i Sen kväll med Luuk.

Andra som var på ZTV som kanske skulle kunna passa in är ju P*ter M*gnusson, M*ns Herng*ren, Davi* H*llenius. Fast P*ter är inte regissör utan manusförfattare. Och D*vid är väl skådis och programledare bara.
Citera
2017-12-02, 15:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Fast det är ju inte alla av dem som idag är hyllad regissör inom komedi av både film och tv. Det är ju typ bara FH. Och Papi Raul dök ju som sketch i ZTV under 90-talet. Den visades ju där innan den blev ett inslag i Sen kväll med Luuk.

Andra som var på ZTV som kanske skulle kunna passa in är ju P*ter M*gnusson, M*ns Herng*ren, Davi* H*llenius. Fast P*ter är inte regissör utan manusförfattare. Och D*vid är väl skådis och programledare bara.

Finns fler regissörer som börjat inom ZTV-sfären. Tänker dock inte nämna några namn. Man får tänka på att den här personen inte behöver ha jobbat på Z-TV, kan vara produktionsbolag som producerat åt ZTV.
Creepy.
Citera
2017-12-02, 15:53
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
och det var på tv4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in