Att anklaga en person som går att härleda vid namn, inför hundratals eller tusentals andra är rent förtal, oavsett hur det framförs. Det finns slutna och öppna grupper på Facebook, men allt som skrivs där är att betrakta som offentligt så länge någon annan kan se det. Det hade varit förtal om hon så bara hade ringt runt till sin bekantskapskrets och falskeligen anklagat Malmros för brott, även om hon bett folk att inte sprida vidare.
Förtal blir det bara om det som sägs inte är sanning, vilket det iofs kanske inte är. Att på falska grunder sprida uppgifter för att få en en människa att hamna i dålig dager är brottsligt, jag tycker att han ska anmäla henne för förtal, det är det bästa sättet att få en upprättelse.
Intressant att han väljer att medge att de hade sex den aktuella dagen hon påstår sig blivit våldtagen. Nä jag tror faktiskt hon blev våldtagen och kallad för massa rasisistiskt.
Jag tror på damen
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.
Ja nog är det så alltid. Bland mängden av kvinnor som har utsatts för kränkningar och våldtäkter finns helt säkert ett antal (mentalt störda) som fantiserar ihop eller förvränger tidigare händelser för att de själva också vill vara med i den här stora offergruppen. Till detta tillkomer även en grupp kvinnor som av olika anledningar vill hämnas och använder kampanjen som hävstång.
Hur i helvete ska någon kunna försvara sig mot anklagelser som rör händelser tiotals år bakåt i tiden?
Fast för 25 år sedan gick det inte att rösta på SD... Så de är uteslutet att det handlade om det.
Nä man kunde inte rösta på SD, men på Ny Demokrati.
Jag jobbade en del med Uffe precis i början av hans karriär och har bara goda minnen av honom. Han var också mkt uppskattad av sina andra arbetskamrater, en ödmjuk, trevlig och ambitiös kille som kunde vara jäkligt rolig på ett coolt vis. Jag har oerhört svårt att tro att han skulle ha våldtagit någon, han fick nog vad han ville och mer därtill utan att direkt behöva be om det. Tyvärr var han inte särskilt intresserad av mig som ligg men vi gillade varandra ändå.
Problemet är inte i sig att kvinnor ger vittnesmål (som kan vara sanna, överdrivna eller falska) men att den kritiska granskningen helt har uteblivit. Kvinnor, som grupp, har givits carte blanche, där deras vittnesmål, oavsett hur orimliga de kan framstå, har fått en status som någon slags helig sanning där den utpekade mannen självklart är skyldig. Och den som ifrågasätter blir svartmålad.
De flesta av oss människor är ganska dåliga på att hantera stor makt. Att då ge en viss grupp så stor makt som har givits i det här fallet är självklart ett recept för katastrof. Det hade det varit om det så gällde män, invandrare, homosexuella eller någon annan grupp av människor.
Möjligt scenario; Det hela börjar som ett normal samlag. I stundes hetta börjar UM skrika rasistiska tillmälen och tjejen tröttnar och skriker sluta men UM är precis i slutfasen och sprutar i henne Kan betecknas som våldtäkt?
Inte alls. Kvinnan ljuger säkerligen. Malmros säger att han minns kvällen mycket väl. Han säger också att han skrivit dagbok under hela sitt vuxna liv.
Varför hon hänger ut honom? För det första så kan vi konstatera ATT kvinnor ljuger. De ljuger för kompisar, pojkvänner mm. Kvinnor är det enda könet som ljuger om allvarliga övergrepp som misshandel och incest i vårdnadstvister, i syfte att få vårdnaden om barnen. Det är långt över 5000 vårdnadstvister som går till domstol varje år. I en hel del av dem förekommer falska anklagelser mot männen.
Har ni någonsin hört kvinnor/tjejer diskutera öppet hur de är besvikna på sin pojkvän och säger att "jag ska hämnas på honom, han ska få så jävla mycket skit". Jag hör dessa diskussioner bland tjejer hela tiden.
Kvinnan som anklagar Malmros kan helt enkelt ha trott att hon skulle få bli Malmros flickvän, medan Malmros såg henne som ett engångsligg. Nu 25 år senare är Malmros känd, och avundsjukan och hämndbegäret har inte släppt. I samband med Metoo får hon sin chans att sätta dit honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Kan vara så att hon ljuger och lite som du beskriver. Men håller inte med dig att kvinnor ljuger rent generellt mer än män.
Kanske inte mer men oftare för att skada och förtala.
Män ljuger för att A.Komma undan eller B. Skryta. Kvinnor ljuger för att A.Sätta dit eller svärta ner en antagonist, verklig eller inbillad. Inte bara mot män heller utan lika ofta mot andra kvinnor. B. Komma undan. Inte sällan pga att dom gjort sig skyldiga till A. Vilket dom ofta gjorde i form av B pga att dom vänstrat.
EDIT:Är det tokkärringen Alexa Wolf så är det ju case closed.
LÖGN LÖGN LÖGN Jaga ut fanskapet ur stan med käppar.
Senast redigerad av Smokes-Lets-go 2017-12-07 kl. 00:17.
Om man ponerar att det är en kvinna med färg så fanns det en svensk VJ på MTV (efter Ulrika Eriksson och Rebecca de ruvo) som var färgad. Minns inte hennes namn.
Hon kan mycket väl ljugit om sin ålder för att få jobb där. Vilket nog många gjorde för de flesta såg äldre ut än de max 25 år som de sökte folk på.