2017-12-06, 22:23
Medlem
ÄR DET RÄTT ATT SVERIGE OCH ANDRA LÄNDER SKALL FINANSIERA DETTA VIDRIGA LAND OCH KÄRNVAPEN?

Storsatsa På Kärnvapen - Missiler Och Bygga Upp En Militär Stormakt Går Bra!

Men Betala Tillbaka Sina Skulder Och Lån Det Gör Man Inte!

Nordkorea är skyldiga omvärlden MÅNG MILJARD BELOPP men betala tillbaka, oh nej, det går inte förstår Ni,
vi har inte råd, för vi håller på och bygga upp kärnvapen - missiler och vår redan stora militär!

Bara till oss i Sverige, är Nordkorea till dags dato, skyldiga drygt 3 miljarder kronor.

Atlas-Copco - Volvo - Sandvik - ASEA - mfl levererade på -70 talet mängder till Nordkorea.
Dessutom var vi så korkade så vi i samband med denna exportsatsning öppnade ambassad och var det första landet att erkänna Nordkorea. Vad blev tacken för det? Jo, grundlurade blev vi, och BLÅSTA!

Vi är inte de enda som blivit blåsta av "Föredömet" och "Den högsta moralens kursetta" Nordkorea.
Finland - Schweiz - Sydkorea - USA mfl mfl har inte fått tillbaka sina lån eller betalt för sina leveranser.

BARA AV DETTA TOTALT SKONINGSLÖSA OCH KRIMINELLA BETEENDE BORDE EN INTERNATIONELL KRONOFOGDE FÅ GÅ IN OCH FÖRÄTTA UTMÄTNING OCH SÄTTA NORDKOREA UNDER TVÅNGSFÖRVALTNING!

www.nkeconwatch.com/category/finance/debt
www.customstoday.com.pk/north-korea-owes-finland-millions-in-decades-old-debt/
www.newsweek.com/north-korea-debt-sweden-volvo-cars-691493
www.omni.se/nordkorea-ar-skyldigt-sverige-miljarder/a/f3344faf-ca09-446f-94e6-4cbf7b72fed4
Senast redigerad av LEMMOR 2017-12-06 kl. 22:25.
Citera
2017-12-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
SecundusSilent (jag ber om ursäkt för tidigare felstavning)

Jag har bara läst om vad det står om Nordkorea i nedanstående organisationers rapporter och har därmed försökt att vara så grundläggande som, i alla fall för mig, är möjligt
Rapporterna var anledningen till att jag ramlade på UDs rapport

Anser du att de av alla demokratiska nationer erkända nedan listade organisationer och alla dess rapporter ang. Nordkorea bara far med osanning?

1. FN:s råd för mänskliga rättigheter en undersökningskommission (COI)
2. Transparency Internationals
3. UNICEF
4. FN:s universella granskningsmekanism för mänskliga rättigheter (UPR)
5. Human Rights Watch
6. Reportrar utan gränser
7. Internationella arbetsorganisationen (ILO)
8. Amnesty International
9. CEDAW (Konventionen om avskaffande av diskriminering av kvinnor)
10. 2014 års granskning i FN
11. FN:s Interagency Group for Child Mortality
12. UNDP:s index (Human Development Index)
13. Många av FNs konventioner ang NK

Jag skulle fortfarande tacksamt se dina kommentarer ang. dess rapporter som sammanfattats av svenska UD. Upplys mig om felaktigheterna, jag har ett öppet sinne och kan ändra min uppfattning om NK om ovanstående organisationer har fel.

Vilken av dessa organisationer anser Du mest lögnaktig? Vems rapporter ska man undvika att läsa? Och tvärtom, finns det någon av ovanstående organisationer man kan lita på?
Emotser tacksamt svar av Dig SecundusSilent

Jag upprepar frågorna enligt ovan eftersom SecundusSilent undviker att svara
Citera
2017-12-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Pyongyang är en modern stad som är i kraftig expansion, nya modern faciliteter och bostadskomplex, sociala inrättningar samt vårdinrättningar, fritidsfaciliteter etc byggs. Den har världens största fotbollsstadium, moderna fritidsanläggningar, ligger vackert med en flod som flyter igenom. Varför skulle inte en korean vilja bo i Pyongyang, när han dessutom är garanterad en arbetsinkomst och ett arbete, bostad, utbildning, hälso-och sjukvård etc? Lägg till det i princip ingen kriminalitet och definitivt ingen terrorism, hur lugnt som helst för barnen att gå till skolan, för äldre att vistas ute på gator och torg – hur hemskt är inte det? Tillade jag att det är rent och snyggt på gator och torg?

Några av de saker ni nämner ovan saknar jag här hemma i Sverige. Det får man ändå ge nordkoreanerna, att de lyckats med att ha en intern sammanhållning i och med sin nationalism och annat. De tycks känna ett gemensamt ansvar för sin stadsmiljö om man ska tro bilder och filmer från landet. Men de är ändå inte helt unika i det avseendet, finns några till städer i asien där det är liknande ordning och reda och klotter- och spräpfritt på gatorna - trots annan politisk inriktning och mer liberalism. Arbete och bostad till alla låter utmärkt.

Är ju inte jättemånga i nordkorea som har egen bil, husvagn och motorbåt och andra dyrare kapitalvaror dock. Den genomsnittliga månadsinkomsten är förhållandevis låg tyvärr misstänker jag. Allt är inte guld och gröna skogar i Nordkorea alltså.
Citera
2017-12-06, 22:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Några av de saker ni nämner ovan saknar jag här hemma i Sverige. Det får man ändå ge nordkoreanerna, att de lyckats med att ha en intern sammanhållning i och med sin nationalism och annat. De tycks känna ett gemensamt ansvar för sin stadsmiljö om man ska tro bilder och filmer från landet. Men de är ändå inte helt unika i det avseendet, finns några till städer i asien där det är liknande ordning och reda och klotter- och spräpfritt på gatorna - trots annan politisk inriktning och mer liberalism. Arbete och bostad till alla låter utmärkt.

Är ju inte jättemånga i nordkorea som har egen bil, husvagn och motorbåt och andra dyrare kapitalvaror dock. Den genomsnittliga månadsinkomsten är förhållandevis låg tyvärr misstänker jag. Allt är inte guld och gröna skogar i Nordkorea alltså.
Jag tror inte jag sett några som flanerar med barnvagn heller.
Citera
2017-12-06, 22:48
Medlem
Citat:
Varför gå till andrahandsuppgifter från en svensk stat som härskar över medborgare som saknar demokratiska och humanitära rättigheter, när vi kan erhålla förstahandsuppgifter från en koreansk stat som respekterar dessa rättigheter?

Den svenska staten och dess regim, som förnekar sina egna medborgare nationell självständighet och därmed inflytande över sina egna liv - som har lämnat makten över sin utrikspolitik till icke demokratiska organ inom EU och makten över sin försvarspolitik till Vita Huset, har ingenting att lära det koreanska folket och dess ledarskap i Pyongyang i frågan om mänskliga rättigheter.

Att sammanställa rapporter som baseras på slander och dubbelstandard, med bristande empiri fyller förstås inget kunskapsmässigt syfte utan det politiska syftet är att smutskasta den humanitära demokratiska stormakten DFR Korea.

DFRK respekterar allas mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner, sådana som inte är respekterade i kapitalistiska diktaturer, sådana som den svenska – en diktatur som inte ens längre kan kallas för ”Sverige” då det inte uppfyller de mest elementära kraven på nationell självständighet.

Vill man veta hur det förhåller sig i DFR Korea när det kommer till hur det sociala och politiska systemet fungerar och hur de mänskliga rättigheterna är garanterade, så hänvisas till skriften ” UNDERSTANDING KOREA (9) (HUMAN RIGHTS):

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv (punkt 4, sidan tre):
"When a certain country has lost its own sovereignty, it is an empty talk to discuss about the rights of the people in the country and their provision."
http://www.korean-books.com.kp/en/packages/xnps/download.pg.php?429#.pdf

Kamrat! Jag är rädd att du har fastnat i något av ett moment 22. Om du hävdar att nord koreanerna åtnjuter "mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner" genom att tillåtas rösta på den enda kandidaten från det enda partiet samt får förmånen att bli föremål för summarisk avrättning om dom försöker lämna arbetarparadiset för att söka undvika att dö av svält så är du uppenbarligen svårt sinnessjuk, och om du är svårt sinnessjuk så kan knappast något du hävdar tas på allvar, eller hur?
Citera
2017-12-06, 22:48
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Förstår inte varför du tar allting som kommer ur DKRs mun som vedertagen sanning, du är lite för subjektiv i dina resonemang för att kunna föra en vettig diskussion med. Sanningen är och förblir att DKR är en förtryckar-stat där det inte ens utfärdas pass och det läggs ner 10x gånger mer pengar på armén än folket. Finns nog inte en enda människa som lämnat DKR och haft något positivt att säga. Lämnar du landet har vi ju generationsstraffet. Riktigt sjukligt. Värre än Nazityskland. Nej, usch. Dessutom propaganda (inte information, utan propaganda) överallt. Du får inte tänka fritt, och allting för att främja bilden av Kim Jong Un och hans förfäder. Det enda hotellet som turister får vistas på i Pyongyang ligger på en ö, för tänk om man hade velat ta kort på resten av staden.. hua!!

Kan du svara på dessa enkla frågor?

Varför målas amerikanarna och allt vad de innebär som "something that should not co-exist" och varför det inte är tvärtom i USA?

Varför tror Kim Jong Un att han hade vunnit ett krig? Det är så jävla patetiskt. Med dagens teknologi hade man lämnat Nordkorea som den skamfläck DKR är, om så krävdes.

Skillnaden mellan dig och mig, om jag får tolka saken, är att du baserar dina skriverier på vad slask MSM säger. Jag baserar mina skriverier på vad som finns bevisat eller vad som är mycket sannolikt, oberoende av vem som framlägger bevisen eller det som tyder på en sak. Detta är faktiskt väldigt ofta källor i Väst.

Sedan tar du slask MSM skriverier och upphöjer dem till sanning. Detta är då helt meningslöst, bara luft och inget som det finns anledning att bry sig om. När du nu hävdar att allt som jag pekat på i DFR Korea är propaganda, så missar du att det jag hävdar är sådant som finns reproducerat i den stora grupp av experter på DFRK som numera finns i Väst. Det är helt entydigt:

- Ekonomin växer, likaså Pyongyang, folk har fått det bättre, folk har sociala och mänskliga rättigheter, dvs rätt till arbete, bostad, vård, utbildning etc – och rätten till liv, och skyddade från kriminalitet och terrorism. Folket är oberoende, dvs. fritt från utländskt inflytande. Kim Jong Un har likaså stark legitimitet då han har stöd av folket. Allt detta är allmängods även bland experter i väst.

Ingenting jag har sagt är således lögn eller propaganda. Du kan återfinna det i vad som produceras på sajter som t ex nknews som är en pro-USA eller anti-DFRK sida, men som har många akademiker som skriver och som baserar sina propagandistiska slutsatser på gedigen empiri. Skilj således på vad som är förhanden, och på slutsatserna. Akademiker i Väst kan aldrig torgföra alltför kontroversiella slutsatser, då är de ute och förlorar sina inkomster/positioner. De måste bejaka propagandan, måste se världen utifrån den etablerade synen i sina slutsatser - som dock ofta är felaktiga eller styrda av en pro-USA ideologi etc. T ex var det vanligt att dra slutsatsen att "DFRK kollapsar snart". Denna slutsats drogs i 25år, nu har man i princip slutat dra denna slutsats då verkligheten s.a.s inte riktigt tyder på det.

Jag har inte betalt, således kan jag se på DFRK från en annan och mer adekvat syn: DFRK är ett föredöme i fråga om de mänskliga och demokratiska rättigheter och något att ta efter för alla nationer som vill bygga upp genuina strukturer av mänskliga rättigheter, vilka måste baseras på folkets oberoende.
Citera
2017-12-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
SecundusSilent (jag ber om ursäkt för tidigare felstavning)

Jag har bara läst om vad det står om Nordkorea i nedanstående organisationers rapporter och har därmed försökt att vara så grundläggande som, i alla fall för mig, är möjligt
Rapporterna var anledningen till att jag ramlade på UDs rapport

Anser du att de av alla demokratiska nationer erkända nedan listade organisationer och alla dess rapporter ang. Nordkorea bara far med osanning?

1. FN:s råd för mänskliga rättigheter en undersökningskommission (COI)
2. Transparency Internationals
3. UNICEF
4. FN:s universella granskningsmekanism för mänskliga rättigheter (UPR)
5. Human Rights Watch
6. Reportrar utan gränser
7. Internationella arbetsorganisationen (ILO)
8. Amnesty International
9. CEDAW (Konventionen om avskaffande av diskriminering av kvinnor)
10. 2014 års granskning i FN
11. FN:s Interagency Group for Child Mortality
12. UNDP:s index (Human Development Index)
13. Många av FNs konventioner ang NK

Jag skulle fortfarande tacksamt se dina kommentarer ang. dess rapporter som sammanfattats av svenska UD. Upplys mig om felaktigheterna, jag har ett öppet sinne och kan ändra min uppfattning om NK om ovanstående organisationer har fel.

Vilken av dessa organisationer anser Du mest lögnaktig? Vems rapporter ska man undvika att läsa? Och tvärtom, finns det någon av ovanstående organisationer man kan lita på?
Emotser tacksamt svar av Dig SecundusSilent

Finns det någon som anser att Du är trovärdig så länge Du duckar för mina frågor SecundSilense?
Citera
2017-12-06, 23:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag tror inte jag sett några som flanerar med barnvagn heller.

De är vanliga bland slavarna i Libyen däremot. Nordkoreas befolkning blir nog nöjda när USA har atombombat de och skickat sin vanliga utrikespolitiska cocktail bestående av en en tredjedel mineralutvinning, en tredjedel wahabism och en tredjedel tvärtomspråk kryddat med THAAD och militärbaser som förslagsvis läggs i närheten av en bordell så att de inte blir våldtäktsmördade av amerikanska soldater som japanerna eller ihjälkörda på väg till skolan som sydkoreanerna. Straff-frihet gäller på så kallad "foreign soil" .

Nordkoreanerna har ett drömland som väntar om de bara vågar ta steget och lönnmörda Kim Pingpong.
Citera
2017-12-06, 23:07
Medlem
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig, om jag får tolka saken, är att du baserar dina skriverier på vad slask MSM säger. Jag baserar mina skriverier på vad som finns bevisat eller vad som är mycket sannolikt, oberoende av vem som framlägger bevisen eller det som tyder på en sak. Detta är faktiskt väldigt ofta källor i Väst.

Sedan tar du slask MSM skriverier och upphöjer dem till sanning. Detta är då helt meningslöst, bara luft och inget som det finns anledning att bry sig om. När du nu hävdar att allt som jag pekat på i DFR Korea är propaganda, så missar du att det jag hävdar är sådant som finns reproducerat i den stora grupp av experter på DFRK som numera finns i Väst. Det är helt entydigt:

- Ekonomin växer, likaså Pyongyang, folk har fått det bättre, folk har sociala och mänskliga rättigheter, dvs rätt till arbete, bostad, vård, utbildning etc – och rätten till liv, och skyddade från kriminalitet och terrorism. Folket är oberoende, dvs. fritt från utländskt inflytande. Kim Jong Un har likaså stark legitimitet då han har stöd av folket. Allt detta är allmängods även bland experter i väst.

Ingenting jag har sagt är således lögn eller propaganda. Du kan återfinna det i vad som produceras på sajter som t ex nknews som är en pro-USA eller anti-DFRK sida, men som har många akademiker som skriver och som baserar sina propagandistiska slutsatser på gedigen empiri. Skilj således på vad som är förhanden, och på slutsatserna. Akademiker i Väst kan aldrig torgföra alltför kontroversiella slutsatser, då är de ute och förlorar sina inkomster/positioner. De måste bejaka propagandan, måste se världen utifrån den etablerade synen i sina slutsatser - som dock ofta är felaktiga eller styrda av en pro-USA ideologi etc. T ex var det vanligt att dra slutsatsen att "DFRK kollapsar snart". Denna slutsats drogs i 25år, nu har man i princip slutat dra denna slutsats då verkligheten s.a.s inte riktigt tyder på det.

Jag har inte betalt, således kan jag se på DFRK från en annan och mer adekvat syn: DFRK är ett föredöme i fråga om de mänskliga och demokratiska rättigheter och något att ta efter för alla nationer som vill bygga upp genuina strukturer av mänskliga rättigheter, vilka måste baseras på folkets oberoende.

Du svarade inte på någon utav mina frågor, tack.

Hur kommer det sig att Kim Jong Un fick 100% av rösterna i valet 2014? Är han verkligen sååååå älskad av folket? Jag undrar om det ens fanns ett val. Och om han är så poppis, varför all denna propaganda? Du kan väl inte förneka det åtminstonde?
Citera
2017-12-06, 23:13
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Kamrat! Jag är rädd att du har fastnat i något av ett moment 22. Om du hävdar att nord koreanerna åtnjuter "mänskliga rättigheter i alla dess dimensioner" genom att tillåtas rösta på den enda kandidaten från det enda partiet samt får förmånen att bli föremål för summarisk avrättning om dom försöker lämna arbetarparadiset för att söka undvika att dö av svält så är du uppenbarligen svårt sinnessjuk, och om du är svårt sinnessjuk så kan knappast något du hävdar tas på allvar, eller hur?

Det finns flera partier representerade i parlamentet i DFR Korea. Det röstas på kandidater, inte partier.

Så är det ett problem om det bara finns en kandidat till en post? I så fall, är det ett problem att nästan varje partiledare i Sverige är vald utan motkandidater. Är detta konstigt? Svaret är nej, därför att ofta enar man sig bakom någon person och så finns det bara en kandidat. Detta manifesterar partiets enighet. Hur många röster fick Ulf Christenssons motkandidater på moderatstämman? Fanns det någon annan kandidat att rösta på? Fundera på det och återkom vad svaret betyder.

Hade Stefan Löfven några motkandidater då han omvaldes i april till partiledare? Svaret är nej.

Så om folket i DFR Korea enhälligt väljer en kandidat, är detta då konstigt? Uppenbarligen inte. Det är ju så demokratin fungerar efter att man haft en process där en kandidat utses. Alltså, demokratin är i gott skick i DFRK – vilket inte kan sägas om Sverige, då vi inte är ett suveränt folk.
Citera
2017-12-06, 23:18
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Du svarade inte på någon utav mina frågor, tack.

Hur kommer det sig att Kim Jong Un fick 100% av rösterna i valet 2014? Är han verkligen sååååå älskad av folket? Jag undrar om det ens fanns ett val. Och om han är så poppis, varför all denna propaganda? Du kan väl inte förneka det åtminstonde?

Det är utan mening och betydelse att svara på frågor som baserar sig på felaktigt faktaunderlag. Precisera frågorna tydligt. Om du får svar betyder du att du har gjort din läxa och inte baserar dem på slander och propaganda. Om du inte får svar betyder det sannolikt att de inte är värda att svara på.

När det gäller den demokratiska processen, var vänlig se mitt föregående inlägg som behandlar denna. Jag får alltså ta på mig uppgiften att undervisa i demokratins fundamenta. Vad lär man sig i skolorna?
Citera
2017-12-06, 23:23
Medlem
Citat:
Det är utan mening och betydelse att svara på frågor som baserar sig på felaktigt faktaunderlag. Precisera frågorna tydligt. Om du får svar betyder du att du har gjort din läxa och inte baserar dem på slander och propaganda. Om du inte får svar betyder det sannolikt att de inte är värda att svara på.

När det gäller den demokratiska processen, var vänlig se mitt föregående inlägg som behandlar denna. Jag får alltså ta på mig uppgiften att undervisa i demokratins fundamenta. Vad lär man sig i skolorna?

Här: https://waitbutwhy.com/2013/09/20-things-i-learned-while-i-was-in.html

Inte MSM direkt, var vänlig och bemöt felaktigheterna är du snäll.

Ett roligt klipp: https://www.youtube.com/watch?v=tZsVP2WoE9E

Krokodiltårar eller inte? Kanske inte. Men jag antar att det blir så när du blir matad med pro-Kim propaganda från dag ett, emot din vilja. Du har ju inte mycket till val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in