2017-12-06, 21:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nu börjar du valsa runt i allmänna frågeställningar och allmänt tyckande. Faktum är att folket i DFR Korea är ett fritt och oberoende folk som uttycker sig självt oberoende av andra stater. Detta kan t ex inte sägas om dagens Sverige och det svenska folket.

Hur det oberoende koreanska folket organiserar sina kommunikationer, är enbart något som detta folk kan bestämma. Sverige bestämde - på den tiden det var relativt fritt och oberoende som nation - att t ex bara ha ett (1) televerk och inte acceptera privata kapitalistiska aktörer på detta område. Samma sak gällde i stort sett inom radiokommunikationen. Detsamma gällde dessutom en massa andra funktioner och gäller för övrigt fortfarande då det gäller alkoholprodukter, oavsett att Sverige numera är ett protektorat under Bryssel och Washington.

Under andra världskriget kom Sverige att uppföra koncentrationsläger för patrioter som bara ville hålla Sverige utanför nazitysklands intressesfär och kallade dessa för "arbetskompanier", transportförbud på tidningar infördes, bombdåd skedde mot politiskt oönskade tidningar etc. Sverige var inte ens i krig. DFR Korea är i krig och detta får alltid konsekvenser, inte alltid goda, men alltid en fråga som måste beslutas av folket självt genom det valda ledarskapet, som främst representeras av den valde ordförande, kamrat Kim Jong Un - en mycket respekterad och framgångsrik ledare som avancerar de progressiva frågorna med folkets bästa för ögonen.
Jaja, NK är friare än Sverige.
Men här skrev du en riktig pärla.
avancerar de progressiva frågorna med folkets bästa för ögonen
Min floskelindikator hoppar högt.

Men man ser inga turistbussar från NK, jag tror dom skulle få turistvisum i Sverige.
Citera
2017-12-06, 21:50
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Folket har alltså valt Kim Jong Un? Hur naiv kan man vara?

Naivitet förbehålls barn och idioter, vilket i min bok inte är något negativt. Men det du torgför med dina frågor är blott okunskap.

Vem var det annars än folket som gjorde det? Bar Gud själv fram honom och lade honom på tronen? Givetvis inte. Han fick förtroendet att föra folkets talan av det Koreanska Arbetarpartiet och han är mäkta populär, vilket för övrigt inga seriösa experter i Väst tvivlar på. Och JA, även det Koreanska Arbetarpartiets representanter är valda. Vi talar ju trots allt om en av de bäst fungerande demokratierna i världen, kanske den bästa.
Citera
2017-12-06, 21:53
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Det där var verkligen inte svar på mina frågor, jag menar de i inlägg #8424 har du funderat på de frågorna? (SecundSilent, i all välmening, läs på om användatet av ”de” och ”dem”, det ser snyggare ut med rätt användande)

Sidofråga: Har Svensk-Koreanska föreningen fel vad beträffar regimens skyddande av sina medborgare? Det jag länkade till ovan?

Jag tänker inte sitta här och recensera vad olika organisationer tycker och tänker i enskilda frågor och beakta i vilka sammanhang X och Y har sagts. Jag pratar blott för mig själv.

Vad gäller dina frågor, var vänlig precisera (1) påstående, (2) bevisning.
Citera
2017-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Naivitet förbehålls barn och idioter, vilket i min bok inte är något negativt. Men det du torgför med dina frågor är blott okunskap.

Vem var det annars än folket som gjorde det? Bar Gud själv fram honom och lade honom på tronen? Givetvis inte. Han fick förtroendet att föra folkets talan av det Koreanska Arbetarpartiet och han är mäkta populär, vilket för övrigt inga seriösa experter i Väst tvivlar på. Och JA, även det Koreanska Arbetarpartiets representanter är valda. Vi talar ju trots allt om en av de bäst fungerande demokratierna i världen, kanske den bästa.

Kan du åberopa några källor från det koreanska folket och inte någon lögnaktig rapport från DKR? Ja, visst är det en av de bäst fungerande demokratierna. Man vill verkligen leva i Pyongyang.
Citera
2017-12-06, 21:58
Medlem
Flairrs avatar
Citat:
Nu börjar du valsa runt i allmänna frågeställningar och allmänt tyckande. Faktum är att folket i DFR Korea är ett fritt och oberoende folk som uttycker sig självt oberoende av andra stater. Detta kan t ex inte sägas om dagens Sverige och det svenska folket.

Hur det oberoende koreanska folket organiserar sina kommunikationer, är enbart något som detta folk kan bestämma. Sverige bestämde - på den tiden det var relativt fritt och oberoende som nation - att t ex bara ha ett (1) televerk och inte acceptera privata kapitalistiska aktörer på detta område. Samma sak gällde i stort sett inom radiokommunikationen. Detsamma gällde dessutom en massa andra funktioner och gäller för övrigt fortfarande då det gäller alkoholprodukter, oavsett att Sverige numera är ett protektorat under Bryssel och Washington.

Under andra världskriget kom Sverige att uppföra koncentrationsläger för patrioter som bara ville hålla Sverige utanför nazitysklands intressesfär och kallade dessa för "arbetskompanier", transportförbud på tidningar infördes, bombdåd skedde mot politiskt oönskade tidningar etc. Sverige var inte ens i krig. DFR Korea är i krig och detta får alltid konsekvenser, inte alltid goda, men alltid en fråga som måste beslutas av folket självt genom det valda ledarskapet, som främst representeras av den valde ordförande, kamrat Kim Jong Un - en mycket respekterad och framgångsrik ledare som avancerar de progressiva frågorna med folkets bästa för ögonen.

Samma televerk som med näbbar och klor försökte sätta käppar i hjulet för privat telefoni/mobiltelefoni. Tur att vi hade Jan Stenbeck som slet upp DDR-skiten.
Citera
2017-12-06, 22:05
Medlem
Citat:
Jag tänker inte sitta här och recensera vad olika organisationer tycker och tänker i enskilda frågor och beakta i vilka sammanhang X och Y har sagts. Jag pratar blott för mig själv.

Varför så arg? Du verkar ha förlorat både vett och sans? Varför vill du inte svara på mina frågor i inlägg #8424?
Raka enkla frågor som definitivt inte kan tolkas som påståenden. Frågor behöver inte bevisas
Citera
2017-12-06, 22:09
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Kan du åberopa några källor från det koreanska folket och inte någon lögnaktig rapport från DKR? Ja, visst är det en av de bäst fungerande demokratierna. Man vill verkligen leva i Pyongyang.

Om man är född i Pyongyang så vill man troligen leva i Pyongyang och umgås med sin familj och sina vänner. Det är troligen ett gott liv.

Pyongyang är en modern stad som är i kraftig expansion, nya moderna faciliteter och bostadskomplex, sociala inrättningar samt vårdinrättningar, fritidsfaciliteter etc byggs. Den har världens största fotbollsstadium, moderna fritidsanläggningar, ligger vackert med en flod som flyter igenom. Varför skulle inte en korean vilja bo i Pyongyang, när han dessutom är garanterad en arbetsinkomst och ett arbete, bostad, utbildning, hälso-och sjukvård etc? Lägg till det i princip ingen kriminalitet och definitivt ingen terrorism, hur lugnt som helst för barnen att gå till skolan, för äldre att vistas ute på gator och torg – hur hemskt är inte det? Tillade jag att det är rent och snyggt på gator och torg?

Vilka källor tror du att du kan erhålla? Ett protokoll från Centralkommittén där kamrat Kim Jong Un blev vald efter hans fars död, eller ett kongressprotokoll från den senaste kongressen. Du skulle nog med din attityd, om jag får tillåta mig en spekulation, även avvisa dessa protokoll som uttryck för nån slags falskhet, och istället tillskriva Kim Jong Un överjordisk kraft där han som ca 28år gammal direkt tog kommandot över Centralkommittén, beordrade den att besluta som han ville, samt dessutom beordrade militären att göra som han ville därför att annars hade han förstås med överjordisk kraft utplånat den direkt, liksom första dagen i tjänst, eller hur?
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-12-06 kl. 22:13.
Citera
2017-12-06, 22:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Är det någon organisation utanför NK som du litar, i alla fall, litegrann på ?
Citera
2017-12-06, 22:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Om man är född i Pyongyang så vill man troligen leva i Pyongyang och umgås med sin familj och sina vänner. Det är troligen ett gott liv.

Pyongyang är en modern stad som är i kraftig expansion, nya modern faciliteter och bostadskomplex, sociala inrättningar samt vårdinrättningar, fritidsfaciliteter etc byggs. Den har världens största fotbollsstadium, moderna fritidsanläggningar, ligger vackert med en flod som flyter igenom. Varför skulle inte en korean vilja bo i Pyongyang, när han dessutom är garanterad en arbetsinkomst och ett arbete, bostad, utbildning, hälso-och sjukvård etc? Lägg till det i princip ingen kriminalitet och definitivt ingen terrorism, hur lugnt som helst för barnen att gå till skolan, för äldre att vistas ute på gator och torg – hur hemskt är inte det? Tillade jag att det är rent och snyggt på gator och torg?

Vilka källor tror du att du kan erhålla? Ett protokoll från Centralkommittén där kamrat Kim Jong Un blev vald efter hans fars död, eller ett kongressprotokoll från den senaste kongressen. Du skulle nog med din attityd, om jag får tillåta mig en spekulation, även avvisa dessa protokoll som uttryck för nån slags falskhet, och istället tillskriva Kim Jong Un överjordisk kraft där han som ca 28år gammal direkt tog kommandot över Centralkommittén, beordrade den att besluta som han ville, samt dessutom beordrade militären att göra som han ville därför att annars hade han förstås med överjordisk kraft utplånat den direkt, liksom första dagen i tjänst, eller hur?
När jag har tittat på filmer från turister i Pyongyang så slår tanken mig, var är allt folk?
Storstad i alla länder har massor av folk på gatorna och fullt av bilar. I Kina är det fullt av cyklar, men Pyongyang är lika öde som Sveg en måndag kväll. Vad gör folk?
Citera
2017-12-06, 22:16
Medlem
Eurypteridas avatar
Vad har mänskliga rättigheter och demokrati med konflikten mellan Nordkorea och USA att göra ?

Har befolkningen på Guam röstat för presidentens waterboarding ?
Citera
2017-12-06, 22:17
Medlem
Citat:

Pyongyang är en modern stad som är i kraftig expansion, nya modern faciliteter och bostadskomplex, sociala inrättningar samt vårdinrättningar, fritidsfaciliteter etc byggs. Den har världens största fotbollsstadium, moderna fritidsanläggningar, ligger vackert med en flod som flyter igenom. Varför skulle inte en korean vilja bo i Pyongyang, när han dessutom är garanterad en arbetsinkomst och ett arbete, bostad, utbildning, hälso-och sjukvård etc? Lägg till det i princip ingen kriminalitet och definitivt ingen terrorism, hur lugnt som helst för barnen att gå till skolan, för äldre att vistas ute på gator och torg – hur hemskt är inte det? Tillade jag att det är rent och snyggt på gator och torg?

Förstår inte varför du tar allting som kommer ur DKRs mun som vedertagen sanning, du är lite för subjektiv i dina resonemang för att kunna föra en vettig diskussion med. Sanningen är och förblir att DKR är en förtryckar-stat där det inte ens utfärdas pass och det läggs ner 10x gånger mer pengar på armén än folket. Finns nog inte en enda människa som lämnat DKR och haft något positivt att säga. Lämnar du landet har vi ju generationsstraffet. Riktigt sjukligt. Värre än Nazityskland. Nej, usch. Dessutom propaganda (inte information, utan propaganda) överallt. Du får inte tänka fritt, och allting för att främja bilden av Kim Jong Un och hans förfäder. Det enda hotellet som turister får vistas på i Pyongyang ligger på en ö, för tänk om man hade velat ta kort på resten av staden.. hua!!

Kan du svara på dessa enkla frågor?

Varför målas amerikanarna och allt vad de innebär som "something that should not co-exist" och varför det inte är tvärtom i USA?

Varför tror Kim Jong Un att han hade vunnit ett krig? Det är så jävla patetiskt. Med dagens teknologi hade man lämnat Nordkorea som den skamfläck DKR är, om så krävdes.
Citera
2017-12-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
När jag har tittat på filmer från turister i Pyongyang så slår tanken mig, var är allt folk?
Storstad i alla länder har massor av folk på gatorna och fullt av bilar. I Kina är det fullt av cyklar, men Pyongyang är lika öde som Sveg en måndag kväll. Vad gör folk?

De är hemma, tittar på statens sletna TV-kanaler matade med propaganda som hyllar Kim Jong horunge, och tänker på hur bra dom har det. Fan ska man göra utomlands när man har Pyongyang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in