Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
För det första - vilket bevisläge har hans dagbok? Inte sjutton skulle han skriva i den att "idag våldtog jag en negress"?
För det andra så kan det naturligtvis vara så att BO som du säger velat hämnas och väntat 25 år tålmodigt på det rätta tillfället, men en (minst) lika sannolik förklaring är att hon åtminstone från sitt perspektiv blev våldtagen. Den unge Malmros var inte helt osannolik som våldtäktsman eller åtminstone skitstövel mot kvinnor.
Hans dagbok kan ha ganska hög trovärdighet beroende på vad där står.
Anta att Malmros
INTE våldtog kvinnan. Anta att Malmros då skrivit något som beskriver hur han blev hembjuden till henne, hur de båda var smått packade, och att de hade sex. Kanske att de hade sex igen på morgonen och sedan åt frukost tillsammans, hon ville att de skulle träffas igen, men Malmros skriver att han inte är intresserad av henne eftersom han bara ville "pröva på" en negress.
Några dagar efter kanske det eventuellt står i dagboken att
"XX hörde av sig igen". "
Hon har ringt flera gånger, men jag har sagt åt henne att jag inte är intresserad."
Om Malmros beskrivit ett händelseförlopp av något slag, likt ovan, så är det troligaste att han talar sanning. Hon kunde ju ha anmält honom för våldtäkt redan då, och då hade det ändå inte spelat någon roll vad han skrivit i dagboken, eftersom han hade konfronterats med en polisutredning.
Oavsett om Malmros våldtagit henne eller ej, men hon ändå redan då uttryckt anklagelser mot honom privat om våldtäkt, så borde han ju också ha skrivit om dessa.
Case closed för min del. Hon ljuger.