2017-12-06, 22:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Inte alls. Kvinnan ljuger säkerligen. Malmros säger att han minns kvällen mycket väl. Han säger också att han skrivit dagbok under hela sitt vuxna liv.

Varför hon hänger ut honom? För det första så kan vi konstatera ATT kvinnor ljuger. De ljuger för kompisar, pojkvänner mm. Kvinnor är det enda könet som ljuger om allvarliga övergrepp som misshandel och incest i vårdnadstvister, i syfte att få vårdnaden om barnen. Det är långt över 5000 vårdnadstvister som går till domstol varje år. I en hel del av dem förekommer falska anklagelser mot männen.

Har ni någonsin hört kvinnor/tjejer diskutera öppet hur de är besvikna på sin pojkvän och säger att "jag ska hämnas på honom, han ska få så jävla mycket skit". Jag hör dessa diskussioner bland tjejer hela tiden.

Kvinnan som anklagar Malmros kan helt enkelt ha trott att hon skulle få bli Malmros flickvän, medan Malmros såg henne som ett engångsligg. Nu 25 år senare är Malmros känd, och avundsjukan och hämndbegäret har inte släppt. I samband med Metoo får hon sin chans att sätta dit honom.
För det första - vilket bevisläge har hans dagbok? Inte sjutton skulle han skriva i den att "idag våldtog jag en negress"?
För det andra så kan det naturligtvis vara så att BO som du säger velat hämnas och väntat 25 år tålmodigt på det rätta tillfället, men en (minst) lika sannolik förklaring är att hon åtminstone från sitt perspektiv blev våldtagen. Den unge Malmros var inte helt osannolik som våldtäktsman eller åtminstone skitstövel mot kvinnor.
Citera
2017-12-06, 22:20
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Räkna aldrig med att något du publicerar på Internet är eller förblir "hemligt". Det är naivt.

Att tro att vad som delges i en "hemlig FB-grupp" på något sätt skulle förbli hemligt är förbluffande naivt. Hur kan man överhuvudtaget få för sig något sådant?

Så kanske det är. Min poäng är att den som skrivit om de sexuella övergreppen som kopplats till Ulf Malmros inte nödvändigtvis var ute efter att outa honom utan ville berätta om ngt som tyngt henne under många år. Annars hade hon väl gjort som Cissi Wallin och lagt ut det hela på Instagram eller Twitter.

Så min fråga är om den här kvinnan skrivit om detta public. Det är liksom en jävla stor skillnad.
Citera
2017-12-06, 22:21
Avslutad
Citat:
Jag har inget till övers för PK-eliten, och tycker att de riktiga svinen och våldtäktsmännen ska sättas dit, men tycker det är för djävligt att det här nu blivit en feministisk häxjakt på män.
Ja och nej. Givetvis förstår jag att feministerna använder detta som ett verktyg för att klämma åt män, men det är här mitt "nej" kommer in i bilden.

Feministerna umgås bara med bögiga hen-cucks som Virtanen, Ojsan Cantdowell och så vidare. Det är alltså ur denna överbefolkade klick av slödder och patrask som dårarna väljer sina offer.

Märk väl att ingen riktig högerman har åkt dit (och nu räknar jag inte vänsterliberalen Anders Borg). Det är bara vänsterfikusar som kallat sig feminister och som släpat sig själva i smutsen för att passera som "goda" människor.

Jag har raljerat över MeToo i andra trådar men det beror snarast på tendensen än på något annat. När det gäller sakfallen så är jag lika glad som alla andra så kallade "högerextremister" (dvs vanligt hederligt folk) att PK-slöddret sablas ner av sina egna. Revolutionen äter sina egna barn. Det vi ser nu är en uppstädning i det allmänna flödet och andra personer tar de här jävla gökarnas plats i flödet. De här andra personerna kommer nödvändigtvis inte att vara vänsterfeminister.
Citera
2017-12-06, 22:23
Medlem
jonbonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En reflektion. Det finns åtskilliga hemliga #metoo-grupper på Facebook. Jag är själv med i några och tanken är att det som skrivs där också ska stanna där.

Varför? Jo för många kvinnor innebär det ett stort steg att våga dela den här typen jobbiga erfarenheter . Det handlar inte om namedropping utan just att våga skriva om ngt utan att det kan läsas av hela världen.

Självklart är sekretessen ett problem speciellt om det handlar om grupper med många medlemmar. I de flesta fall krävs att några går i god för varje ny medlem , lösenord ändras ofta dagligen osv.

Nu tillhör jag inte den grupp det talas om här och första gången jag hörde om detta var när Ulf Malmros själv skrev om detta. Uppenbarligen finns det också åtminstone en journalist som skaffat sig access till gruppen.

En fråga här. Finns något skrivet om detta på någon öppen FB-sida? Har den här kvinnan försökt outa Malmros på en publik sida?

Igen. Det som skrivs i en hemlig FB-grupo är tänkt att vara hemligt.

En Hemlig FB-grupp? Tillåt mig skratta!
Var det inte det Polisen hade med bilder av nakna anställda? US Marine corps har haft det också med kvinnor som betygsattes.

Det är väl en grupp där man ska skvallra? Överträffa varandra i historier?
Och hur skulle den sekretessen gå till? Hur ska du veta vem som sitter på andra sidan? Om det är en eller flera?
Du har aldrig glömt Facebook inloggad? Det har jag.

Och allting går dessutom att avlyssna. Och avlyssnas. Att hacka Facebooklösenord klarar dessutom en unge.

ALLT DU SKRIVER PÅ INTERNET KAN LÄSAS AV ANDRA - IN I CYBEREVIGHETEN

Tänk att du skriver ett vykort. Det har säkert lästs av 2-3 personer innan det når mottagaren(om det verkar intressant). Sen är det inte säkert det är du som vittjar brevlådan den dagen. Om det kommer rätt, och inte hos grannen. Och Facebook är ett massutskick, hur man än gör.
Citera
2017-12-06, 22:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Hon är väl ändå inte mulatt?
Vanna Rosenberg är inte det minsta mörkhyad, och dessutom har hon spelat med någon av Malmros´ filmer. Hon har ingenting med detta att göra.
Citera
2017-12-06, 22:29
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Så kanske det är. Min poäng är att den som skrivit om de sexuella övergreppen som kopplats till Ulf Malmros inte nödvändigtvis var ute efter att outa honom utan ville berätta om ngt som tyngt henne under många år. Annars hade hon väl gjort som Cissi Wallin och lagt ut det hela på Instagram eller Twitter.

Så min fråga är om den här kvinnan skrivit om detta public. Det är liksom en jävla stor skillnad.

Förtal kan uppstå när man spridit uppgifterna till många personer. En "hemlig grupp" (du menar väl sluten?) som innehåller "många personer" är inte att betrakta som annat än offentlig.
Citera
2017-12-06, 22:30
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
En reflektion. Det finns åtskilliga hemliga #metoo-grupper på Facebook. Jag är själv med i några och tanken är att det som skrivs där också ska stanna där.

Varför? Jo för många kvinnor innebär det ett stort steg att våga dela den här typen jobbiga erfarenheter . Det handlar inte om namedropping utan just att våga skriva om ngt utan att det kan läsas av hela världen.

Självklart är sekretessen ett problem speciellt om det handlar om grupper med många medlemmar. I de flesta fall krävs att några går i god för varje ny medlem , lösenord ändras ofta dagligen osv.

Nu tillhör jag inte den grupp det talas om här och första gången jag hörde om detta var när Ulf Malmros själv skrev om detta. Uppenbarligen finns det också åtminstone en journalist som skaffat sig access till gruppen.

En fråga här. Finns något skrivet om detta på någon öppen FB-sida? Har den här kvinnan försökt outa Malmros på en publik sida?

Jag har fattat det som om BO bara skrivit om övergreppet i en "Sluten" FB-grupp, och dessutom inte nämnt Malmros namn, ehuru sidoinformation skall ha gjort identifiering möjlig. Det är alltså fullt möjligt att hon inte var ute efter att outa honom, och i så fall faller ju till del "hämndteorin". Kanske kan det tala till hennes fördel vid en eventuell förtalsrättegång också.
Citera
2017-12-06, 22:31
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:

Förtal behöver inte nå särskilt många för att vara förtal. Är det mer än ca 15 i gruppen är det ingen tvekan om det.

Men framförallt citerades ju detta inlägg (i sin helhet?) i Svenska Dagbladet i samband med ett av flera upprop. För det svarar förstås ansvarig utgivare. Men det visar ju att ”hemliga grupper” inte är så värst hemliga.

Du som har varit med, har de varit grund för uppropen de också? Och hur har då det urvalet gått till? Har skribenten fått godkänna att det trycks i dagspressen?
Citera
2017-12-06, 22:32
Medlem
crawlys avatar
Äntligen (men tråkigt för den drabbade) kommer så det fallet vi gått och väntat på, där en troligtvis helt oskyldig person lidit enorm skada. Ska bli väldigt intressant att se var skulden kan tänkas falla rent juridiskt, och vilka skadestånd som kan utdömas.

Disclaimer: Jag ska inte föregå en eventuell process, och jag har ingen koll på vem som har rätt eller fel, men ser fram emot det hela i skuggan av #Metoo.
Citera
2017-12-06, 22:34
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Märk väl att ingen riktig högerman har åkt dit (och nu räknar jag inte vänsterliberalen Anders Borg). Det är bara vänsterfikusar som kallat sig feminister och som släpat sig själva i smutsen för att passera som "goda" människor.

Visst är detta jävligt intressant.
Citera
Medlem
Kayo?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har inget till övers för PK-eliten, och tycker att de riktiga svinen och våldtäktsmännen ska sättas dit, men tycker det är för djävligt att det här nu blivit en feministisk häxjakt på män.

Malmros är för övrigt gift med en judinna.

Är det hennes påverkan som gjort denne våldtäktsman så Pk? Precis som all judeägd media blivit Pk i och med att judarna köpt och övertagit kontrollen över mediaprodukten?

Har de sänt in en judinna att förföra honom, så hans filmer ska få den rätta globalistiska pk vridning? Den konspiratoriskt lagde kan sova på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in