2017-12-06, 18:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Stämmer visserligen in på det Ulf skriver då hon var 23/24 vid tillfället inte 20.
Men att det faktiskt skulle vara henne sätter jag som en rejäl högoddsare. Minister som sitter och skriver i anonyma facebook-grupper? Näh.

Ja det är en rejäl högoddsare, vilka fler kan stämma in på följande?

• Kvinna
  • Jobbat på cool ungdomskanal tidigt 90-tal
  • Mörkhyad
  • 45+ idag

/Provokatör
Citera
2017-12-06, 18:21
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Jag har försvarat Heimerson i andra trådar, och tyckte SOO agerade helt fel i det fallet, men snälla -- sluta trivialisera Stalins brott mot mänskligheten. Den dagen miljoner män är dödade, miljontals familjer förstörda, och ett helt samhälle slaget i spillror får ni dra fram Stalin-kortet. Först då.

Gällande ämnet så fattar jag inte varför alla plötsligen går på UMs linje utan minsta tvekan. Själv vet jag absolut nada om fallet, men om JCA eller Soran gått ut hårt som UM ("Här är jag! Jag är oskyldig!") skulle folk plötsligen tagit deras parti på fem röda sekunder? Själv ser jag samma 'ord mot ord' här som i de fallen.

Taktisk seger för UM, åtminstone. Sen återstår att se om sanningen kommer fram.

Vill inte alls trivialisera diktatorn Stalins härjningar,kommunismen har skördat oändligt mycket mer blod än vad nazist diktator Adolf med följe gjorde sig skyldiga till. Stalin var en grym person.

Lite märkligt dock att just Stalin och kommunismens mördande har så lite plats i Sveriges pk offentlighet.
Förutom # metoo så handlar allt om nazism och fascism och sds förflutna.
Så du har en poäng där
Citera
2017-12-06, 18:23
Medlem
envackerblommas avatar
om svart kvinna så kanske en dansare?
Citera
2017-12-06, 18:23
Medlem
Tech-Brutes avatar
Man kan ju tycka att alla normalt funtade individer borde vara för en sund rörelse vars syfte är att lyfta fram och belysa sexuella trakasserier, i syfte att reducera dessa radikalt. Att metoo-rörelsen mer och mer börjar anta formen av en folkdomstol, modell medeltid, är mycket tragiskt. Huruvida Malmros är skyldig eller inte är helt ovidkommande eftersom preskriptionstiden för det påstådda brottet sedan länge har löpt ut. Att jag använder termen "ovidkommande" kan te sig känslokallt i sammanhanget men vi har ett rättssystem och ett rättssäkerhetstänk som har uppkommit och förfinats för att förhindra "mob rules".
Senast redigerad av Tech-Brute 2017-12-06 kl. 18:41.
Citera
2017-12-06, 18:25
Medlem
Sinclairs avatar
Det är svårt att bedöma sanningshalten hos personer som är vana att skapa fiktion och spela på känslor, samtidigt som de kämpar för sitt arbete, sina inkomster, sitt anseende, sitt äktenskap och relationen med sina barn. Kort sagt sitt liv.

Jag tycker nog ändå det finns tecken på oskuld. Till exempel att han hakat upp sig på att han för dagbok - vilket knappast är ett bevis. Han nämner det flera gånger, det känns som att han sökt bakåt efter något som kan fria honom.
Något kan ha hänt. Men nog inte det hon beskrev. De kan ha haft ett ONS där han sagt något hon ogillade, nog inte det hon skriver nu - kanske något rasstereotypt sexskämt.

Hennes reaktion talar mot henne. Och reportern tar förstås med hennes replik just för att visa att hon gjort ett icke trovärdigt intryck.
Senast redigerad av Sinclair 2017-12-06 kl. 18:27. Anledning: Felslag
Citera
2017-12-06, 18:27
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Kan inte du komma med bevis för att det är vanligt att ljuga om våldtäkter?

Nope, jag har inte påstått det eller något annat. Det är du som påstått och har att styrka det. Då du uppenbarligen inte kan det måste vi utgå från att ditt påstående är falskt.
Citera
2017-12-06, 18:29
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Nope, jag har inte påstått det eller något annat. Det är du som påstått och har att styrka det. Då du uppenbarligen inte kan det måste vi utgå från att ditt påstående är falskt.

Vanligt och vanligt. Det är i alla fall inte så ovanligt att kvinnor åtalas för falsk tillvitelse.
Citera
2017-12-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Ja, det finns otaliga artiklar om det på nätet. Du kanske har en sökmotor själv, eller är det svårt för dig att söka information på egen hand, kanske? Prova, det är en del i att få sanningen istället för ens egna fördomar om saker och ting, och hur man själv vill att det skall vara.

Jag gav inte uttryck för vare sig fördomar eller någon önskan om hur det borde vara i mitt inlägg. Allt jag gjorde var att be om en källa.

Du verkar vara en synnerligen rabiat person av ditt inlägg att döma. Det är mycket svårt att diskutera något med rabiata personer.
Senast redigerad av Eventor 2017-12-06 kl. 18:35.
Citera
2017-12-06, 18:30
Medlem
Soterns avatar
Om det skulle visa sig vara Alice Bah Kunke kommer jag fira i dagarna sju.
Hursomhelst är det ändå lite roligt att det huvudsakligen är vänster pk-ister som blivit utpekade. Feminist-bumerangen har kommit tillbaka och träffar dem rakt på pungen.
Citera
2017-12-06, 18:32
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Jag har försvarat Heimerson i andra trådar, och tyckte SOO agerade helt fel i det fallet, men snälla -- sluta trivialisera Stalins brott mot mänskligheten. Den dagen miljoner män är dödade, miljontals familjer förstörda, och ett helt samhälle slaget i spillror får ni dra fram Stalin-kortet. Först då.

Gällande ämnet så fattar jag inte varför alla plötsligen går på UMs linje utan minsta tvekan. Själv vet jag absolut nada om fallet, men om JCA eller Soran gått ut hårt som UM ("Här är jag! Jag är oskyldig!") skulle folk plötsligen tagit deras parti på fem röda sekunder? Själv ser jag samma 'ord mot ord' här som i de fallen.

Taktisk seger för UM, åtminstone. Sen återstår att se om sanningen kommer fram.

Jag vet inte vem JCA är men Soran har anmälts av många personer så hans utspel hade blivit mer förvirrat om vilka av alla olika anklagelser har säger emot, dessutom tror jag han är under polisutredning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
om svart kvinna så kanske en dansare?

Ja de har ju rytmen i blodet, som bigotten säger.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Jävlar vad kul det skulle vara om det är Alice Bah! Helvete vilken cirkus det blir i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in