Idag var jag och gav blodprover för ko-infektionerna, som brukar ingå i ett komplex när man har Borrelia, som oftast förvärrar symptomen.
Babesia*
Bartonella*
Ehrlichia*
Anaplasma*
Har fler infektioner jag behöver utesluta, som jag ska, men intressant nog börjar jag hitta en förklaring till min milda thrombocytopeni jag hittade för snart 3 år sedan, som jag postat tidigare om på forat.
(FB) Hypercalciuri och mild trombocytopeni ?
Babesiosis visar sig orsaka thrombocytopeni. Mina nuvarande blodvärden har förändrats också rätt så radikalt, då jag visar nu en substantiell neutropeni. Hemoglobin värden är också helt åt helvete.
https://en.wikipedia.org/wiki/Babesiosis
Vi får ett definitivt svar på detta mysterium med mina blodvärden när proverna kommer tillbaka, alternativt att jag fortsätter gräva i fler infektioner för att gå till botten med detta.. Jag har redan behandlat en parasitinfektion samt en pågående bakterieinfektion till följd av mitt försvagade immunsystem.
Toxocara Canis*
Heliobacter Pylori*
De psykiatriska symptomen som jag sökt vård för (SSRI) verkar vara nu helt relaterade till Borrelia, som ni kan läsa om i mina tidigare inlägg då jag varit rätt insnöad i neurobiologi, och inte förstått att det var en medicinsk sjukdom utan varit insnöad i västvärldens cartesianism, och sökt psykiska/psykiatriska förklaringsmodeller till mitt försämrade psykiska tillstånd.
Min Borrelia- infektion är rätt så långt framskriden, då jag antagligen varit infekterad i ett antal år, omedveten om det och trott att det varit ett annat.
Intressanta i sammanhanget är att ko-infektionerna också kan orsaka muskelvärk, och ledvärk som jag har samt psykiatriska symptom , som överlappar med symptomen för BORRELIA - bakterien.
Har enorma koncentrationssvårigheter, extrem insomnia, trötthet, ångest, depression, och är extremt dement som aldrig går över och alldeles nyligen denna höst börjar jag får ARTRIT. Jag har fan ont i knäna, armbågarna, vid lederna vid händerna.
Enda anledningen att jag ens kan skriva detta inlägg är för att jag tar en massa nootropics som hjälper med kognitionen och minnet, som är helt åt fanders. Måste ständigt skriva ner saker på lappar för att jag inte ska glömma bort saker, och denna jävla fucking trötthet försvinner aldrig.
Doxycyklin + amoxicillin hjälpte inte ett piss, så nu står jag och väger på Cefatrixione IV. Alternativt att jag gör en lumbalpunktion, men jag vet inte om det spelar någon roll då infektionen är så långt framskriden, och vad en sådan skulle visa. Bara bekräfta antagligen sådant jag redan vet.
Har beställt en massa örter, i enlighet med Horowitz bok som ska försöka attackera de olika formerna av bakterien kan anta.
Monolaurin*
Serrapeptase*
Grapefruit-seed extract*
Stevia*
(notera att grapefrukt kan interagera med andra mediciner då den hämmar visa enzymer, ifall ni väljer att beställa det).
Finns fler naturliga antibiotikum, såsom Cat's Claw osv, men får börja med detta antar jag.. Kanske behöver supplementera med Milk Thistle för att levern ska palla med ansträngningen som kan ske vid
en sådan här behandling.
Är dock orolig för Jarisch-Herxheimer reaktionerna som är ökända när det är en såpass systemisk infektion såsom Borrelia, som är väl dokumenterade på internationella forum.. Amerikanarna har bra forum för Borrelia (inte så konstigt egentligen, då det är dels mycket större än Sverige men också för att Borrelia hittades i staden Lyme i Conneticut, därav namnet).
https://www.reddit.com/r/Lyme/
https://www.healingwell.com/community/default.aspx?f=30
Vad ska man säga, det kallas intet för intet för
The Great Imitator.
Vågar fan inte föreställa mig hur många med MS, Alzheimer och psykiatriska störningar i själva verket beror på zoonotiska infektioner som är långt framskridna..
Västvärldens cartesianism, där läkarna separerar psyket ifrån kroppen som två oberoende företeelser orsakar så mycket onödigt lidande, där många som i själva verket bär på odiagnosticerade infektioner (som beror på en inadekvat differential-diagnos) får psykiatriska stämplar och diagnoser och blir satta på psykofarmaka
Jag menar, anorexia, kan orsakas av Babeosis, inte ens jag visste om det förrän jag läste om det idag.. Nä, psykiatrin är ett stort flum-ämne inser jag när man läser lite mer ordentligt om infektioner och sjukdomar som kan skapa psykiatriska störningar.
Ni som är i kontakt med djur (ink husdjur), och mycket ute i naturen borde vara jävligt uppmärksamma och göra rigorösa differential-diagnoser (se tidigare inlägg för differential-diagnos), ifall ni börjar få huvudvärk, koncentrationssvårigheter, muskel/ledvärk, insomnia, ångest, depression från ingenstans.
Vill också påpeka att jag inte befinner mig i Sverige då svensk sjukvård är extremt eftersatt och inkompetent tillskillnad ifrån andra länder såsom USA och länder nere på kontinenten. Både när det gäller medmänsklighet gentemot en som patient men också kompetens.
Bifogar också en pedagogisk video som förklarar på 2,5 minut, de olika formerna och biologin om hur borrelia-bakterien fungerar, som tidigare skrivit om.. En helvetes sjukdom är vad det är.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAbq-U6rHXU
** Stavfel attribueras till pågående sjukdom*