Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Tänkte också på det där med dagboken. Ett väldigt egendomligt argument från Malmros - som om man skulle skriva i dagboken "idag våldtog jag en negress"!
Men frågan är nu - varför skulle BO egentligen ha hittat på det här? Försmådd kärlek? Men varför då vänta 25 år??? Att hon inte anmälde är däremot inte så konstigt även om hon skulle blivit våldtagen. Många våldtäktsoffer orkar inte med det.
Fast samtidigt kan båda ha rätt på sitt sätt:
Malmros tyckte det var kul med lite våldsam förnedringssex med "race-play". Går ihop ed hans personlighet, men tog för givet att kvinnan var smickrad över att han som ungt geni var intresserad av henne.
BO var mindre road, särskilt då Malmros började skrika rasistord, och upplevde det som ofrivilligt - en våldtäkt.
Så kan det gått till....
Det var ungefär så jag menade. Men hennes motiv behövs ändå. För jag tror inte hon är helt ärlig - möjligen inte heller våldtäkt utan förolämpning el så. Kanske en tagg av kränkthet efter alla dessa år.
Kanske en vilja att delta i #metoo och ge tillbaka mot alla dessa män. Och då har man ett dåligt sexäventyr där partnern förvånat med rasistiskt förnedringssnack under akten.
Hur som helst är det inte längre åtalbart, det är däremot förtalet.
Hur exakt beskrevs han? Det talades om en filmtitel?