2017-12-06, 17:45
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Detta är kanske Metoos vita fjäder? Under första världskriget blev det populärt bland brittiska kvinnor, som självfallet inte hade en aning om striderna på västfronten, att överlämna en vit fjäder till män i civila kläder hemma i England för att peka ut dem som fegisar. Varför var inte de och stred som de andra männen? Enligt uppgift tog det slut när en ung kvinna lämnade en fjäder till en ung man på bussen som tackade genom att ta av sig sin arm, en protes eftersom han förlorat sin arm i kriget, och ge till henne. Man såg inte kvinnorna som lika patriotiska efter det och beteendet upphörde.
Citera
2017-12-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Det känns långsökt och otroligt att någon skulle hitta på något sånt här efter så pass lång tid. Glöm nu inte heller att det är ytterst ovanligt att ljuga om våldtäkt. Kvinnan skriver att hon lämnar tillbaka skammen, och det är bl.a det som gör att en inte vågar anmäla sexövergrepp. Det måste vara en befrielse för henne att komma ut med det här. Lång tid har gått, men övergrepp glömmer man aldrig.

Hennes historia känns trovärdig och jag tror på den. Även till ytan trevliga män våldtar.

Har du något som belägger det du skriver?
Senast redigerad av Eventor 2017-12-06 kl. 17:48.
Citera
2017-12-06, 17:46
Medlem
Bjurras avatar
Z bestod väl inte bara av Knesset! Fjantig länk...
Citera
2017-12-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Jag är bekant med det där "intressant att du som manlig reporter" där man på ett småsint sätt insinuerar att reportern har en agenda i pga av sitt kön. För mig skriker det genuspedagog/kommunist.

Då är min fråga, vart står Malmros politiskt? Har han måhända retat upp någon?
Kvinnans kommentar till journalisten gör det omöjligt att tro på hennes historia, hon är en simpel feminazi som utnyttjar #metoo för att förstöra livet för en man som hon av någon anledning hyser stort agg gentemot.

Hennes beteende borde göra alla de med riktiga historier inom metoo fullständigt vansinniga, men det lär inte ske...

Det vore mycket intressant att få höra Malmros fundering kring varför hon gör detta mot honom nu?

Angående var han står politiskt så han genom åren gjort flera väldigt hatiska uttalanden om Sverigedemokraterna och deras väljare.
Citera
2017-12-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
och att på 25 år inte ens nämnt våldtäkten eller anmält tidigare visar att annat ligger bakom. Sjuka kvinnor som förstör Metoo

Just detta är ju dock inte ett argument.

Jag blev misshandlad för 14 år sedan. Har inte berättat det för någon trots att jag vet vem snubben var. Det är inget jag tänker på eller påverkar mitt liv idag.

Men om han t ex blir statsminister någon dag så kanske jag anmäler den jäveln. Vem vet.

Oavsett så påverkar inte "hon har inte anmält" sanningshalten.

Däremot så kan det ju vara ljug oavsett. Vem vet.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Håller det förflutna på att hinna ikapp Malmros?
Utan att känna honom närmare, men har haft det tvivelaktiga nöjet att stöta ihop med honom en handfull gånger bland annat ungefär vid den tiden våldtäkten skall ha skett, och genom att ha sett några av hans alster, så håller jag inte för uteslutet att anklagelsen är sann. Malmros är arrogant, egoistisk och kan ibland uppträda aggressivt och närmast psykopatiskt. Inte särskilt noga med sanningen heller... Hans komedier saknar hjärta och slår aldrig uppåt - bara nedåt. Kan beskrivas som hångarv mot socialt misslyckade särlingar. De har alltid gett mig en dålig eftersmak.

Men bara för att man mycket väl kan tänka sig att hans personlighetstyp skulle vara istånd till att begå en våldtäkt, så behöver det naturligtvis inte vara sant. Metoo börjar få en hel del obehagliga drag; att sätta focus på sexuella trakasserier är ju bra. Likaså att vittna om dessa händelser, men när det som nu - att utpekanden på något sätt verkar ersätta normal juridisk prövning är ju inte rimligt - ja rent förfärligt faktiskt. Heimersson hade en poäng, även om han skrev rörigt....

Vi får väl se hur det går... Malmros verkar hursomhelst inte vara någon trevlig människa - men det är inte i sig straffbart. Kanske dyker det upp fler vittnesmål om hans agerande.
Senast redigerad av Clodius 2017-12-06 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Det känns långsökt och otroligt att någon skulle hitta på något sånt här efter så pass lång tid. Glöm nu inte heller att det är ytterst ovanligt att ljuga om våldtäkt. Kvinnan skriver att hon lämnar tillbaka skammen, och det är bl.a det som gör att en inte vågar anmäla sexövergrepp. Det måste vara en befrielse för henne att komma ut med det här. Lång tid har gått, men övergrepp glömmer man aldrig.

Hennes historia känns trovärdig och jag tror på den. Även till ytan trevliga män våldtar.

Döms personer för detta lite då och då. Dock är det ett väldigt svårt brott att bevisa då det kräver att antingen det kan bevisas att de aldrig kunde mötts ens den aktuella kvällen/natten eller då att det finns inspelat. Glöm inte bort vad en av de som anklagade Assange skrev om just våldtäkt. Att det var ett bra sätt att hämnas på en ex att anmäla denna får våldtäkt... Så det finns allt en hel del mindre trevliga kvinnor som ljuger om detta och det finns helt säkert en hel del män i fängelse på orättvisa grunder. Att kvinnor ljuger handlar om allt från ersättning från hemförsäkring till att de vill ha uppmärksamhet.

Utifrån den aspekten blir det intressant om Malmros får igenom sin förtalsanmälan. Liten chans till det dock då han redan sagt att de faktiskt då hade sex och säkert inte har en inspelning av detta kvar 25 år senare. Då kan kvinnan bara hävda men det var liksom bara så jag tyckte att han våldtog mig fastän det då inte är våldtäkt för fem öre i varken lagboken eller hos folk i gemen. Sedan sa jag ju aldrig rakt ut att det var Ulf jag menade...
Citera
2017-12-06, 17:56
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
och att på 25 år inte ens nämnt våldtäkten eller anmält tidigare visar att annat ligger bakom. Sjuka kvinnor som förstör Metoo

Staffan Heimerson var helt rätt ute.Detta #metoospektakel är värre än stalins utrensningar snart..
Citera
2017-12-06, 17:56
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen.
Förmodligen Z-TV
Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’.
Z-TV startades 1991.

Ulf säger att kvinnan ljuger om sin ålder:
– Bland annat framställer hon sig själv som flera år yngre i inlägget än hon faktiskt var vid tidpunkten.
Kvinnan är alltså någon med en mörkare nyans, vid tidpunkten ca 20-25 som jobbat på en cool TV-kanal i början av 90-talet.

De finns en person här som passar in på den beskrivningen: LÄNK

Finns det fler som passar in på beskrivningen?

/Provokatör

Har du access till inlägget? Kan du inte citera det i sin helhet och kanske lite kommentarer också? Från vilken användare postades kommentaren? Det måste ju vara hennes personliga användare då hon är identifierad av Aftonbladet.

En mörkhyad kvinna runt 50 idag som har gjort intervjuer och beskrivit sig som handlingskraftig och som jobbade på en cool TV-kanal i början av 90-talet.

Jag ger flashback 30 minuter så har vi identiteten.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-12-06 kl. 18:05.
Citera
2017-12-06, 18:02
Moderator
^Eazs avatar
Nog för att jag står bakom hela #metoo grejen men detta känns som lögn.

Citat:
Aftonbladet har varit i kontakt med kvinnan som skrivit inläggen.
– Jag har inga som helst kommentarer, säger hon.
– Men jag tycker det är intressant att du som manlig reporter ringer mig och berättar vad jag skrivit i hemliga grupper, i övrigt har jag inget att säga.

Det där känns som en rabiat feminist som ifrågasätter reporterns agenda på grund av dennes kön.

Edit: Han ville väl bara ha ett ONS och hon har varit bitter över det i åratal, nu fick hon sin chans.
Senast redigerad av ^Eaz 2017-12-06 kl. 18:04.
Citera
2017-12-06, 18:05
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Har du något som belägger det du skriver?
Ja, det finns otaliga artiklar om det på nätet. Du kanske har en sökmotor själv, eller är det svårt för dig att söka information på egen hand, kanske? Prova, det är en del i att få sanningen istället för ens egna fördomar om saker och ting, och hur man själv vill att det skall vara.
Senast redigerad av Vaffeljarn 2017-12-06 kl. 18:08.
Citera
2017-12-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.
Instämmer. Samtidigt börjar metoo vattnas ur allt mer. Att komma ut ur våldtäktsgarderoben TJUGOFEM FUCKING ÅR senare är löjeväckande och solkar ned alla andra vittnesmål. Hur många kvinnor har inte överdrivit, förstorat upp urgamla händelser, velat ha uppmärksamhet, velat hämnas andra oförrätter etc? Ett jävla dåligt skämt börjar det här bli.

Trovärdigheten i metoo är nu noll i de fall där den påstådda gärningsmannen inte redan erkänt allt han blivit anklagad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in