Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.
Jag var tämligen välvilligt inställd till en början men hade på känn att det just i det här landet, Sverige, skulle spåra ur fullständigt till sist. Och det verkar som om jag fick rätt där.
Hur fan ska man kunna försvara sig mot någon galning som anklagar en för något påhittat som ska ha hänt för flera årtionden sedan? Hade man begått
mord hade man fanimej hunnit sitta inne och bli släppt igen under samma period. Men för ångra-sex finns det tydligen ingen preskriberingstid?
Detta börjar bli helt vettlöst.
Jag tycker synd om alla de som råkat ut för verkligt kränkande händelser i närtid, säg för fem eller som allra, allra mest tio år sedan. Dessa kommer nu att skuggas av de hämndlystna galningarna som jag visste skulle ta över förr eller senare.
Det här är början till slutet på hela #metoo gissar jag.
Har ingen åsikt om Ulf Malmroos men hoppas han står på sig och får upprättelse ifall han har rätt i det han säger.