2017-12-06, 17:01
Avslutad
Det ska tydligen ha anknytning till att Malmros kritiserat de som röstar på SD, som han har kallat rasister. Hennes anklagelser ska bl.a finnas i en stäng facebookgrupp för de med extremhögeråsikter.
Citera
2017-12-06, 17:01
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Är det på nåt sätt klarlagt att det är Lina Perned som beskyller honom?

Men läs inlägget som du svarade på först kanske?
Citera
2017-12-06, 17:02
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Är det på nåt sätt klarlagt att det är Lina Perned som beskyller honom?

Kan vara, Lina Perned pratade ju grov skånska på den tiden så han kan ju ha vrålat "danskjvävel" a la Ernst Hugo.
Citera
2017-12-06, 17:03
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Men läs inlägget som du svarade på först kanske?

Jo jag vet att det står att nån undrar om det är henne. Men på ditt inlägg fick jag uppfattningen att det var klarlagt att det var hon... Skulle inte förvåna mig dock :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är snarare 26 år sedan.

Full cast från filmen http://www.imdb.com/title/tt0104382/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

Kanske Lina P*rn*d? *=e

Och hur menar du att det skulle gå ihop med?

Citat:
Hon uppger även att hon efter händelsen slutade på arbetsplatsen medan min karriär tog fart. Detta trots att vi aldrig har jobbat tillsammans eller befunnit oss på samma arbetsplats.
Citera
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Det ska tydligen ha anknytning till att Malmros kritiserat de som röstar på SD, som han har kallat rasister. Hennes anklagelser ska bl.a finnas i en stäng facebookgrupp för de med extremhögeråsikter.

Åhfan. Skådespelare och extremhögeråsikter har absolut noll association för mig.
Vet du något mer?
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Malmros skriver "Detta trots att vi aldrig har jobbat tillsammans eller befunnit oss på samma arbetsplats" så att lista skådespelerskor han använt i filmer är fel.
Citera
2017-12-06, 17:04
Medlem
Äntligen en som säger att det är nog
Jag ska följa din rättsliga prövningen av kvinnan som förtalat dig.
Jag håller tummarna och hoppas på en prejudicerande dom, då blir det livat i holken😀
Citera
2017-12-06, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Åhfan. Skådespelare och extremhögeråsikter har absolut noll association för mig.
Vet du något mer?

Det lades ut en länk på twitter till en grupp jag inte har tillgång till. Personen som skrev tweeten sade att "nu försöker rasisterna sätta åt ett av sina hatobjekt"

kan leta och se om jag hittar tweeten
Citera
2017-12-06, 17:12
Medlem
jonbonos avatar
Tack Gode Gud att man inte är Kändis!

Och nu drunknar de verkliga övergreppen i den kladdiga smutskastning från de lättkränkta kvinnor det här landet befolkas av.

Alla dessa vita medelklasskvinnor som fått komma ut med sina upplevelser från de senaste 3 decennierna.
Hur deras karriär påverkats av de grisar som vi vita medelklassmän tydligen är.

Var finns de förtryckta invandrarkvinnornas röster? Var finns gruppvåldäkternas offer?
Citera
2017-12-06, 17:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.

Jag var tämligen välvilligt inställd till en början men hade på känn att det just i det här landet, Sverige, skulle spåra ur fullständigt till sist. Och det verkar som om jag fick rätt där.

Hur fan ska man kunna försvara sig mot någon galning som anklagar en för något påhittat som ska ha hänt för flera årtionden sedan? Hade man begått mord hade man fanimej hunnit sitta inne och bli släppt igen under samma period. Men för ångra-sex finns det tydligen ingen preskriberingstid?

Detta börjar bli helt vettlöst.

Jag tycker synd om alla de som råkat ut för verkligt kränkande händelser i närtid, säg för fem eller som allra, allra mest tio år sedan. Dessa kommer nu att skuggas av de hämndlystna galningarna som jag visste skulle ta över förr eller senare.

Det här är början till slutet på hela #metoo gissar jag.

Har ingen åsikt om Ulf Malmroos men hoppas han står på sig och får upprättelse ifall han har rätt i det han säger.
Citera
2017-12-06, 17:14
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vithimmel
Angående #metoo Backstage-artikeln publicerad i SvD fredag 1:a dec, läser jag ett fasansfullt inlägg. ......
”....Jag har druckit ett par drinkar och sover tungt i min säng i rummet bredvid. På natten vaknar jag av att trosorna skär upp i skrevet. I töcknet fattar jag till slut att jag är fasthållen. Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’. Jag tar mig loss. Allt går så fort. Han är ute ur lägenheten. Jag duschar i två timmar men kan inte gråta.
...”

Det handlar om Ulf Malmros som kommer förtalsanmäla kvinnan.

”Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals,” står

(FB) Ulf Malmros #metooanklagas - Agerar helt rätt träder fram och förtalsanmäler kvinnan

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in