2017-12-06, 18:06
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Nu undrar åklagaren om när han och vänner åker in till stan igen under söndagen och varför han är så aktiv och vill laga båten när han varit så full och haft minnesluckor och spytt kvällen innan."

"Exet fortsätter och berätta om hur han har minnesluckor dagen efter, alltså på söndagen också."

"Åklagaren undrar varför han lämnade felaktiga uppgifter till polisen som kom till honom på söndagen. Exet säger att han ändrar sig sedan.
– Jag var väldigt paranoid, särskilt eftersom jag var drogpåverkad, säger exet."

"Där har han uppgett hur Tova ska ha varit hos honom i cirka två timmar."

"Åklagaren undrar om exet tänkte att det var viktigare för honom att inte bli inblandad än att Tova hittades. Enligt exet kändes det så då, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

Ja stackars Billy. Han måste inte bara ha varit rädd för den namnlöse, utan även de otäckingarna som snodde hans pengar och även de personer som hördes ute på gården. För att inte tala om de otäcke utländske svarttaxichaffisen....Och Billy som alltid varit så rädd på gården. Och nu låg han hjälplös och spydde i badrummet och visste inget som hände runt om honom.

Vem av dom är mördaren, det undrar Billy? Vi väntar spänt på nästa avsnitt.....

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag förstår uppriktigt sagt inte vad du vill säga. Menar du på fullt allvar att Tova var nerknarkad och slav under narkotika?
Nu vet jag inte var du befunnit dig de sista 50 åren, men att ungdomar röker brass är väl inte ovanligt på något sätt? Det brukar pågå under några år under tonåren sedan upphör det då andra viktigare saker tar vid.

Sedan ska vi komma ihåg att hon gick i skolan, arbetade och tränade simning. Det jag minns ur FUP var att hon inte gillade tabletter för att hon sett Billy bli konstig av dem. Nu tillhörde det ju inte vardagen att han tog tabletter heller. Sitt bruk av cannabis/hasch upphörde vid årsskiftet när han fick panikångest.

Gör inte en större grej av att brasset än vad det faktiskt var. Menar du att hans kontrollerande berodde på, ja vad berodde det på? Är det någonting som gör människor aggressiva så är det alkohol. Däremot stämmer det att man kan "snea" när man tar benzo och alkohol, men tror du på fullt allvar att det var det som hände.

Tror du att han var så borta som han själv påstår? Han påstår att han har minnesluckor och låg på toa och spydde. Det stämmer ju väldigt dåligt med allt arbete han lade ner den kvällen. Transportera henne på en skottkärra och elda upp sina kläder, låter det som en människa som var alldeles väck?

Att Tova hade höga halter av ämnet alprazolam kan bero på att hon testade det för första gången, hon kan även ha blivit tvingad till det eftersom hon inte gillade tabletter. Billy påstod att hon var jättefull, det vet vi nu att hon inte var. Vilket preparat skulle vara bättre än xanor för att göra henne lugn och foglig så att han såg till att hon stannade på gården och aldrig kom därifrån.
Billy ljuger om allting, han var inte alls påverkad på det sätter han påstår, det visar bl a SMS:en. Han var väldigt noggrann med att hans kompisar inte skulle komma tillbaka till gården. Det är klart att han inte ville bli avbruten i sitt arbete.

Sedan glömmer du en sak också när du sätter fokus på droger. Vad var Billy rädd för? Det var officiellt slut mellan dem och snart skulle hon ta studenten. Han höll på att förlora all kontroll över henne, läser du förhören med honom så märker du hur likgiltig han verkar vara inför det faktum att han kan åka in på livstid. Han anser tydligen att det är värt att sitta på kåken bara hon inte gled ifrån honom till någon annan. Det tror inte jag vi ska skylla på några droger..

Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Han säger nu att han lyssnat på Spotify. Borde inte det registreras någonstans? Allt digitalt lämnar ju spår...

Några tankar:
Om Billy nu hörde att några var ute på gården och lät så borde han även ha hört Tovas skrik som grannarna hörde. Han verkar ha missat den detaljen.

Angående att Tova tog tabletterna så ville väl inte hon göra det för att det inte ansågs vara lika rent som att röka gräs? Och det är intressant att Billy ska ha bjudit Tova på 2-3 tabletter(har han sagt) eftersom han inte gillade när Tova tog annan narkotika än gräs. (Samt att hon skulle på fest utan honom osv men det är en annan del av diskussionen).

Angående Spotify så var jag inne på alla inblandades konton i början av utredningen och man kunde se att de hade lyssnat på Spotify samma dag/kväll. Både Tova och Billy hade lagt till låtar till spellistor samma dag men det gick inte att avgöra exakt tid utan loggar(som kanske polisen har fått fram men har inte sett det i FUP). Det går heller inte att säga säkert att det är dem som lagt till låtar eftersom fler kan ha haft tillgång till deras konton. Just nu hittar jag inga av deras konton. När Fredrik och Jimmy släpptes ur häktet så såg man att Jimmy lyssnade på någon gamer-spellista han hade. Men det gick bara att se för att jag kollade på det samtidigt som han lyssnade. Jag tror inte att det går att se i efterhand, utan loggar, vilken tidpunkt någon har lyssnat. Polisen borde ha kollat på det där tycker jag.
Citera
2017-12-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound
Hennes ciderflaska finns inte kvar, hon är inte alkoholpåverkad = han har kört ner pillren i hennes cider och sen diskat bort hennes glas efter mordet vid städning, alt att hon druckit direkt ur flaskan.

Vidrig fan den där Billy, mår illa av detta fallet.

Det där tror jag absolut på. Och jag tror att hennes enda syfte med att komma till gården var pengar, och sen skulle hon vidare till festen med Emma. Men med flera benzo och cider i kroppen så gick det inte som planerat. Kan varit därför hennes cider inte har hittats, för det skulle visat spår av benzo..
Citera
2017-12-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Är det inte redan fastställt att Tova inte drack alkohol denna kvällen? Att han fortfarande håller sig till att hon drack, en hel del också verkar han mena på. Egen alkohol med sig och att hon sedan fick mer av Billy.

Om detta stämmer så bör väl detta ha framkommit vid prover? Eller är jag ute å cyklar?

All alkohol och substanser i tabletter syns i en obduktion ! Har Tova fått tabletter i sig frivilligt eller blivit ilurad så syns det! Har du tex bara druckit ett par öl så syns det i en obduktion! Vet nämligen det eftersom en bekants son blev knivmördad för två år sedan och han var en "strul Pelle så gick ju såklart snacket om droger och fylla ! Obduktionen visade att inga drogrelaterade substanser i blodet och alkohol proverna visade på att han druckit Max två starköl ! Så Tovas ex skulle nog läst på lite innan han drog till med T groggande 😕
Citera
2017-12-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Det där tror jag absolut på. Och jag tror att hennes enda syfte med att komma till gården var pengar, och sen skulle hon vidare till festen med Emma. Men med flera benzo och cider i kroppen så gick det inte som planerat. Kan varit därför hennes cider inte har hittats, för det skulle visat spår av benzo..

Stämmer knappast om det står att hon ej hade alkohol eller drogrelaterade substanser i kroppen efter obduktionen ! Dessa prov de tar ä 100% tillförlitliga för att se om personen använt droger/ sprit .
Citera
2017-12-06, 18:22
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Skulle kräket Blyfa t o m kunna få livstid? Jag är inte juridiskt kunnig men om det kan bevisas att kräket skaffade undan vännerna för att mörda henne är det ju en planerad gärning.
Antagligen så är han ute om max 8 bast. Jag är inte så insatt i straffskalan, men "han är ju så ung" och har hela livet framför sig... i motsatts till Tova.

Hoppas att staten har lite stake och ser till att han sitter inlåst länge, men jag har inte så hög förhoppning om att det blir så.
Citera
2017-12-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Stämmer knappast om det står att hon ej hade alkohol eller drogrelaterade substanser i kroppen efter obduktionen ! Dessa prov de tar ä 100% tillförlitliga för att se om personen använt droger/ sprit .

Fast det framkommer i FUP att T hade Alprazolam (=verksam substans i Xanor) i blodet.
Citera
2017-12-06, 18:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är väl tvärtom, framgår i FUP att hon hade droger i kroppen?
Citera
2017-12-06, 18:33
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=litenpanda|62534104]Några tankar:
Om Billy nu hörde att några var ute på gården och lät så borde han även ha hört Tovas skrik som grannarna hörde. Han verkar ha missat den detaljen.

Det framgick i direktrapportering idag att Billy sa att han inte heller hörde ett kvinnoskrik, så han hade tänkt på det, tyvärr.
Citera
2017-12-06, 19:42
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Själv tror jag att han var ordentligt påverkad av både benzo och alkohol och att det var den påverkan som gjorde att han faktiskt gick hela vägen och mördade Tova och dessutom att det blev så brutalt. Annars hade det nog inte blivit av, han kunde inte kontrollera sig med den påverkan. T.ex om man kollar på bilden han la ut på morgonen på snapchat(tror det var där) där han också gnällde över hur jobbigt hans liv var osv. Det blir lätt att man vill se det absolut värsta och måla upp gm som ett totalt monster, vilket han i och för sig inte behöver mycket hjälp till, men jag tror inte han hade planerat att döda henne den natten. Det mest sannolika är nog att han ville ha sex, hon ville inte längre och han tappade kontrollen och hamrade ihjäl henne. Visst hade hon strypmärken också? Han tänkte nog först strypa henne då det hade blivit lättare för honom om han sluppit allt blodet men fick problem/kunde inte hålla tillbaka vreden och tog till hammaren. Hade han lyckats hålla sig till den planen och fått lite mer tid på sig till att fixa båten och bogsera bort Tova + skottkärran så hade detta kunnat bli svårlöst för åklagaren men han slarvade och slafsade för mycket under påverkan av droger och alkohol, som tur är.

Ja, visst är han påverkad, men jag tror B överdriver hur mycket.
Om han varit extremt packad på sprit och piller tror inte jag han klarat av allt han gjort under natten med kroppen.
Han skriver också många mess utan tecken på att han är dyngrak.
Trots att han inte kan ha sovit mycket klarar han att komma upp tidigt, och sedan 1 mil på cykel.
Påverkad ja, men inte så mycket som han påstår.
Citera
2017-12-06, 20:04
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag tror nog att scenariot är enklare än vad vi tror....
Tova hade för avsikt att gå på den aktuella festen. Säkert så var det något
som Billy inte var särskilt tillfreds med vilket Tova var mycket väl medveten om.
Hennes plan var helt enkelt att först åka till Billy och "gulla" lite med honom för att se
till att han var på gott humör och därefter skulle hon åka vidare till festen.
Problemet var bara att Billy blev inte på gott humör när han förstod att hon skulle åka på festen.
Han försökte allt i sin makt för att få stopp på hennes festkväll.
När hon stod på sig att hon skulle åka så slog det helt enkelt slint och Billy påbörjade misshandeln av Tova. I takt med misshandeln så stod Tova ändå på sig om att åka vidare till festen och då spårar det ut fullständigt och eskalerade till att döda henne. (Kanske Tova i sammanhanget skrek till Billy att det var över för alltid etc etc)
Säkert var Billy påverkad av alkohol/droger som hjälpte till att utföra dödsmisshandeln.
När Billy senare inser vad han har gjort så måste han därmed få bort sina kompisar som är på väg hem och av rädsla och adrenalin så är han vaken hela natten och städar bort kropp & bevis etc.
Han cyklar hem till föräldrar hemmet på morgonen och jag är helt övertygad om att är man tillräckligt skärrad så är det inga problem att cykla 1 mil oavsett hur bakis man är eller hur ont i ryggen som man än har.
Svårare än så här tror jag faktiskt inte att det är.
Att förneka allt genom att svara jag minns inte är ju ett enkelt försvar för den som inte har intelligens nog eller har planerat saker och ting tillräckligt bra...
Senast redigerad av KomissarieBeck 2017-12-06 kl. 20:09.
Citera
2017-12-06, 20:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Jag blir lite arg när jag får se vad han svarar på alla dessa frågor. Hur minnet är lite fram och tillbaka. Vissa saker minns han bra och andra minns han inte alls. Är det någon som går på den här skiten?

Med tanke på hans svar, är det någon som vågar tippa på att han fortfarande kommer bli dömd?
hans svar är inte värda mycket, förutom att rätten får veta att han ljuger mycket, tex att han har glasklara minnen innan och efter tiden för mordet.

han kommer att bli dömd för mordet, helt säkert.
bortom rimligt tvivel att någon annan skulle ha dödat Tova på Billys gård osv.
Citera
2017-12-06, 20:55
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Hon har ju inte druckit cider..
inga spår av alkohol i kroppen.
sluta skriv nu.
onödiga one liners och felaktiga påståenden är tröttsamt att läsa.
var inte en i mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in