Citat:
Ursprungligen postat av
Fjallis
Kändes det inte som pappan ljög för Billys skull? Tänker på att han så att han hittat hammaren som var borta, helt sympatilös familj då i så fall
I Expressen fanns häromdagen en artikel med uttalanden av Billys "bonuspappa", oklart för mig om det är samma person som benämns som pappa i förhöret idag - eller om det var den biologiska fadern som förhördes
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-drag-for-att-hindra-tovas-pojkvan/
Citat:
"Min uppfattning är att det var Tovas mamma som gjorde slut på förhållandet mellan NN och Tova", säger han och fortsätter senare:
"NN har aldrig känt sig välkommen hos Tovas föräldrar. NN har aldrig sagt varför men jag har spekulerat och då kommit fram till, att de kanske inte tyckte att han var fin nog
Ovanstående resonemang känns lite WT-typiskt. Man är ett offer, diskriminerad för sin enkelhet.
Sedan är det förstås alldeles självklart att knappast någon skulle tycka om att dottern var tillsammans med en korkad, EPA-traktoråkande, knarkande WT-kille helt utan framtidsutsikter. Det krävs ingen spekulation för att komma fram till det.
I det här fallet är det också självklart att när dottern kommer hem blåslagen så kommer det hela i ett värre läge och vilken mamma skulle då inte "göra slut" på förhållandet.