2017-12-06, 16:19
Medlem
Letat i tråden och ber om ursäkt då följande fråga säkert ställts tidigare, men finns obduktionsprotokollet tillgängligt? Sett flera inlägg som syftar till det nämligen.
Citera
2017-12-06, 16:22
Medlem
Diffus12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Kändes det inte som pappan ljög för Billys skull? Tänker på att han så att han hittat hammaren som var borta, helt sympatilös familj då i så fall

Han sa att han hittade en hammare, inte någon specifik. Vidare berörde frågan avsaknaden av hammare, då är det helt rimligt att säga att han fann en hammare längre in i verkstaden. Tycker verkligen inte att pappan ger intryck av att försöka hjälpa Billy och förstår inte folks agg mot gubben. Visst är hans uppgifter ibland konflikterande och virriga men han verkar vara en väldigt simpel gubbe vars son står åtalad för att ha fullständigt slagit sönder sitt ex. Tror inte att någon skulle vara vid sinnes fulla lag i en situation.
Citera
2017-12-06, 16:23
Medlem
Hennes ciderflaska finns inte kvar, hon är inte alkoholpåverkad = han har kört ner pillren i hennes cider och sen diskat bort hennes glas efter mordet vid städning, alt att hon druckit direkt ur flaskan.

Vidrig fan den där Billy, mår illa av detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Du är själv aningen förvånad att Tovas DNA inte finns på några glas?
– Jag vet att hon har druckit sprit, annars borde hon ha druckit vatten.
Det är inte så att du har städat undan det, undrar åklagaren.
– Såg det ut som att jag gjort det tycker du? undrar expojkvännen.
Johanna Rapp
14 min sedan
Åklagaren frågar om när Tova var plats på kvällen och säger att polisen inte hittade några spår efter att Tova druckit på gården, att man tex inte har några glas med hennes DNA på.
– Det är konstigt, menar expojkvännen.

Ja även hennes Päroncider som hon köpte på ICA är spårlöst försvunnen...
Citera
2017-12-06, 16:25
Medlem
notknapparens avatar
Läs nerifrån och upp:

"Advokaten frågar alltså om hammaren som hittades i sjön var påväg ut till det här vindskyddet som de byggt.
Johanna Rapp
52 min sedan
Men hammaren ska ha kunnat användas för att peta i brasan, menar expojkvännen
Johanna Rapp
53 min sedan
Exet berättar att de brukade vara ute vid ön vintertid där de byggt vindskydd. Advokaten frågade om de eldade och använde hammaren till något annat att spika med.
– Det kommer jag inte ihåg, säger expojkvännen.
Johanna Rapp
54 min sedan
Expojkvännen berättar hur de byggde ett vindskydd på en ö utanför gården i vintras.
"

-----

"Enligt exet har det hänt flera gånger att han får blåmärken och skador på händerna för att han skruvar och sliter med muttrar och dylikt.
Johanna Rapp
52 min sedan
Nu frågar advokaten om skadorna som expojkvännen hade när polisen grep honom. Exet berättar hur han stukade foten några dagar tidigare.
"

"Advokaten frågar om att exet ringde Tova under söndagen. Enligt exet ringde han via wifi och inte på vanligt vis."

"Exet säger att han ringt men inte kommit fram."

"Vi bestämde att hon skulle komma till mig och lösa skjuts sedan, säger expojkvännen om varför Tova kom hem till honom på mordkvällen."

"Åklagaren kopplar tillbaka till tidigare idag när Tova ska ha pratat med en kompis i telefon när han var hemma hos exet – exet har tidigare sagt att hon då var hemma hos honom. Nu har han ändrat sig."

"Åklagaren menar att han ljugit om flera saker, eftersom han senare lämnar andra uppgifter. Enligt expojkvännen har han missupptattat vad han fått höra från Tovas vänner."

"Åklagaren tar upp att exet inte alls provat att ringa Tova. Exet menar att han försökt ringa via wifi, på t.ex. Facebook.
– Jag har ringt via internet, på snap chat eller facebook."

"Åklagaren påpekar att det inte finns några samtalsförsök enligt analysen som redovisas i förundersökningen."

"I samtalet med polisen på söndagen börjar expojkvännen prata om festen som Tova skulle ha åkt på under lördagskvällen, expojkvännen säger nu att de måste ha missuppfattat varandra."

"Det låter som du bedrivit forskning om kvällen, menar åklagaren.
Johanna Rapp
28 min sedan
Åklagaren tar upp många saker i samtalet och flera saker som expojkvännen sagt till polisen då – som han ändrat nu."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

"Expojkvännen ska ha varit skyldig "Ludde" cirka 10.000 kronor. Ludde ska ha berättat om hur de behandlat folk som inte betalat skulder. Bland annat skurit upp mungipor, säger han."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg

Lögn först, som måste förklaras med en lögn som måste förklaras med en lögn......
Senast redigerad av notknapparen 2017-12-06 kl. 16:29.
Citera
2017-12-06, 16:41
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound
Hennes ciderflaska finns inte kvar, hon är inte alkoholpåverkad = han har kört ner pillren i hennes cider och sen diskat bort hennes glas efter mordet vid städning, alt att hon druckit direkt ur flaskan.

Vidrig fan den där Billy, mår illa av detta fallet.

Du kan ha helt rätt ang pillren , och den försvunna ciderflaskan .
B kan även ha tvingat i T piller för att underlätta det han planerat att göra , är beredd att tro vad som helst om detta svin .
Citera
2017-12-06, 16:50
Medlem
Det är synd och skam att Billys eventuella halter av det ena eller andra i blodet inte existerar.
Personligen är jag nämligen rätt övertygad om att han inte alls var särskilt (om något) påverkad.

Tycker det förefaller hyfsat planerat detta dåd (kanske inte när, var och hur; men att det skulle ske vid tillfälle som han grep när det dök upp) och solklart när man läst fup, att svaren han nu kommer med under rättegången är anpassade efter det han själv läst där i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Du kan ha helt rätt ang pillren , och den försvunna ciderflaskan .
B kan även ha tvingat i T piller för att underlätta det han planerat att göra , är beredd att tro vad som helst om detta svin .
Citera
2017-12-06, 16:52
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Kändes det inte som pappan ljög för Billys skull? Tänker på att han så att han hittat hammaren som var borta, helt sympatilös familj då i så fall
I Expressen fanns häromdagen en artikel med uttalanden av Billys "bonuspappa", oklart för mig om det är samma person som benämns som pappa i förhöret idag - eller om det var den biologiska fadern som förhördes

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-drag-for-att-hindra-tovas-pojkvan/

Citat:
"Min uppfattning är att det var Tovas mamma som gjorde slut på förhållandet mellan NN och Tova", säger han och fortsätter senare:

"NN har aldrig känt sig välkommen hos Tovas föräldrar. NN har aldrig sagt varför men jag har spekulerat och då kommit fram till, att de kanske inte tyckte att han var fin nog
Ovanstående resonemang känns lite WT-typiskt. Man är ett offer, diskriminerad för sin enkelhet.

Sedan är det förstås alldeles självklart att knappast någon skulle tycka om att dottern var tillsammans med en korkad, EPA-traktoråkande, knarkande WT-kille helt utan framtidsutsikter. Det krävs ingen spekulation för att komma fram till det.

I det här fallet är det också självklart att när dottern kommer hem blåslagen så kommer det hela i ett värre läge och vilken mamma skulle då inte "göra slut" på förhållandet.
Citera
2017-12-06, 17:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I Expressen fanns häromdagen en artikel med uttalanden av Billys "bonuspappa", oklart för mig om det är samma person som benämns som pappa i förhöret idag - eller om det var den biologiska fadern som förhördes

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mammans-drag-for-att-hindra-tovas-pojkvan/

Ovanstående resonemang känns lite WT-typiskt. Man är ett offer, diskriminerad för sin enkelhet.

Sedan är det förstås alldeles självklart att knappast någon skulle tycka om att dottern var tillsammans med en korkad, EPA-traktoråkande, knarkande WT-kille helt utan framtidsutsikter. Det krävs ingen spekulation för att komma fram till det.

I det här fallet är det också självklart att när dottern kommer hem blåslagen så kommer det hela i ett värre läge och vilken mamma skulle då inte "göra slut" på förhållandet.

Billys pappa kanske bör koppla att anledningen att billy inte var välkommen eller känner sig hemma där är för att han misshandlar deras dotter på kvällarna. Det är ju sådana småsaker som gör svärföräldrarna tjuriga..
Citera
2017-12-06, 17:07
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound
Det är synd och skam att Billys eventuella halter av det ena eller andra i blodet inte existerar.
Personligen är jag nämligen rätt övertygad om att han inte alls var särskilt (om något) påverkad.

Tycker det förefaller hyfsat planerat detta dåd (kanske inte när, var och hur; men att det skulle ske vid tillfälle som han grep när det dök upp) och solklart när man läst fup, att svaren han nu kommer med under rättegången är anpassade efter det han själv läst där i.

B har inte varit särskilt påverkad under natten , det är jag rätt säker på .
Om han varit dyngrak under natten skulle han aldrig vaknat så tidigt , och ALDRIG cyklat 1 mil för att bada .
Det är bara lögn på lögn hela tiden .
Citera
2017-12-06, 17:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Varför fortsätter idioten att hävda att Ludde var på gården när han bevisligen var i Stockholm!?

Men nu ska det ha varit en annan "Ludde", en som kompisarna inte visste vem det var.

"Sandra: Ja, han har sagt ett namn, men bara ett förnamn och de andra vännerna vet inte vem han är. Enligt åklagaren verkar det som att det är en påhittad vän."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

"Hans vänner tror det syftas på en annan "Ludde". Men det är fel eftersom de aldrig träffat den senare "Ludde"."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg
Citera
2017-12-06, 17:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Letat i tråden och ber om ursäkt då följande fråga säkert ställts tidigare, men finns obduktionsprotokollet tillgängligt? Sett flera inlägg som syftar till det nämligen.

Nej, men i förhören framkommer det vissa saker om Tovas kropp.
Citera
2017-12-06, 17:48
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
B har inte varit särskilt påverkad under natten , det är jag rätt säker på .
Om han varit dyngrak under natten skulle han aldrig vaknat så tidigt , och ALDRIG cyklat 1 mil för att bada .
Det är bara lögn på lögn hela tiden .

Själv tror jag att han var ordentligt påverkad av både benzo och alkohol och att det var den påverkan som gjorde att han faktiskt gick hela vägen och mördade Tova och dessutom att det blev så brutalt. Annars hade det nog inte blivit av, han kunde inte kontrollera sig med den påverkan. T.ex om man kollar på bilden han la ut på morgonen på snapchat(tror det var där) där han också gnällde över hur jobbigt hans liv var osv. Det blir lätt att man vill se det absolut värsta och måla upp gm som ett totalt monster, vilket han i och för sig inte behöver mycket hjälp till, men jag tror inte han hade planerat att döda henne den natten. Det mest sannolika är nog att han ville ha sex, hon ville inte längre och han tappade kontrollen och hamrade ihjäl henne. Visst hade hon strypmärken också? Han tänkte nog först strypa henne då det hade blivit lättare för honom om han sluppit allt blodet men fick problem/kunde inte hålla tillbaka vreden och tog till hammaren. Hade han lyckats hålla sig till den planen och fått lite mer tid på sig till att fixa båten och bogsera bort Tova + skottkärran så hade detta kunnat bli svårlöst för åklagaren men han slarvade och slafsade för mycket under påverkan av droger och alkohol, som tur är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in