2017-12-06, 12:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Ett litet erkännande?

"Johanna Rapp
nyss
Åklagaren undrar om exet tänkte att det var viktigare för honom att inte bli inblandad än att Tova hittades. Enligt exet kändes det så då, säger han."

Vad menar du? Han var nerknarkad och paranoid därav uttalandet?

Citat:
4 min
12.02
Han ska då ha lämnat osanna uppgifter om klockslag för att han inte ville bli inblandad i ett eventuellt mord på Tova.
SVT · Erik Engelro

5 min
12.02
Han var orolig och paranoid eftersom han var drogpåverkad när en polis dyker upp gården dagen efter, säger han själv.
SVT · Erik Engelro
Citera
2017-12-06, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
"– Det tog kanske till på tisdag när jag kände mig riktigt nykter, säger exet.
Johanna Rapp
54 min sedan
Beror minnesluckorna på alkohol och tabletterna, undrar åklagaren.
– Jag skulle säga det med tanke på att jag spyr, säger exet."

"Enligt expojkvännen är Tova inte kvar på ön när han skickar sms till sina vänner om att de inte får komma dit."

"Till anhöriga till Tova har han tidigare berättat att Tova lämnade gården redan 21.30.
– Jag har inget minne av att jag sagt det, säger expojkvännen nu.
Ska jag tolka det som att du inte har någon tidsuppfattning, undrar åklagaren."

"Åklagaren undrar varför han inte sa det, istället för att hitta på en massa namn.
Johanna Rapp
47 min sedan
– Jag fick aldrig klart för mig vem hon skulle åka med, säger expojkvännen."

"Nu avbryter domaren och säger att åklagaren måste ställa frågor som förutsätter kunskap från vad han sagt tidigare i förhör och vill att Sammens ska bli tydligare."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

Blir inte lätt för Sammens att hänga med i alla nya lögner och vad Billy sagt i tidigare förhör. Lögnenr, lögner, lögner......
Citera
2017-12-06, 12:25
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför gjorde du inte det då?
Hur skulle vi som inte fanns i Tovas närhet kunna förhindra mordet? Jag känner stor ångest när jag tänker på Tova, självklart med facit i hand så skulle någon dräpt aset som gjorde henne illa.

Det är lätt att vara efterklok, men jag är övertygad om att någon i Tovas närhet skulle dräpt hennes pojkvän om de fått läsa i hennes dagbok. Hela min kropp skriker efter hämnd, varför har vi inte dödsstraff i Sverige? Helt sjukt.
Citera
2017-12-06, 12:33
Medlem
notknapparens avatar
"Vem är vännen?
– Det vill jag inte svara på, jag har mina skäl."

"Åklagaren pressar om vem denna vän är. Exet vill inte säga någonting.
– Jag fruktar för livet, säger han."

"– Jag fick en känsla av att "vännen" var kvar, säger exet om rösterna som han säger sig ha hört på gården."

""Kom inte än" "kom absolut inte än" skriver exet till sina vänner vid 02.21 på kvällen."

"– Det är för att "vännen" är kvar, säger exet."

"Åklagaren undrar varför exets vän uppfattat att exet flåsat när de pratat i telefon sent på mordkvällen. Var nog ute och rökte och det var kallt, menar exet."

"Nu tar åklagaren upp stegräknaren som exet haft på sig och hur han mellan 02:02.34 gått över 1300 steg."

"– Jag vet inte vad jag ska säga, jag säger vad jag gjorde, säger exet som påstår att han spelat datorspel."

"Nu undrar åklagaren om när han och vänner åker in till stan igen under söndagen och varför han är så aktiv och vill laga båten när han varit så full och haft minnesluckor och spytt kvällen innan."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

Tycker det känns som om Billy slipat på svaren noga, allt för att anpassa dom till det som han vet är det som kan ligga honom till last.

Men kommer han att klara att hålla rätt på alla lögner, och särskilt om han måste anpassa lögnerna efter åklagarens frågor i sista sekunden?

Man får ju ljuga vid rättegången, men det kan inte gagna honom det här....
Citera
2017-12-06, 12:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja det är pinsamt att lyssna på diverse förklaringar, OM han mår så dåligt varför går man och letar årklykor kl2 på natten, finns inte en förklaring som håller, enligt hans berättelse har tova åkt bil därifrån, då ska alltså den hon åkt med skjutsa tillbaka henne till gården, leta upp hammare och slå ihjäl henne ute vid lövhögen, gå in i köket och drälla blod, ta hans 2000kr medans han sover och då även ta hans mobil så stegräknaren räknar, ta av hans kläder och elda upp dom, skruva av en fälg på bilen och sätta dit en annan, knyta fast tova och fälgen i en skottkärra, lägga en silvertejprulle på hans bil och sen vara spårlöst borta, och allt detta utan att lämna ett enda spår efter sig....
Ja totalt omöjligt om ni frågar mig

Spot on! En mycket bra sammanfattning av hans osannolika och ihåliga berättelse!
Citera
2017-12-06, 12:47
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Fattar inte hur han tror att denna kavalkad av lögner ska få tingsrätten övertygad. Blir helt förstummad av alla lögner. Han är då fa-an inte smart den där Billy blyfa.
Hans agenda verkar då vara att få denna mystiska kompis som ev gärningsman.
Lustigt hur han kommer med nya historier också, tejprullen, somna på toa bla bla.

Fan vad jag hade velat vara där och upplevt spektaklet på plats idag i Hudiksvall
spelar ingen roll hur dåligt han ljuger, det som spelar roll är om han kan göra så rätten tvivlar..
Citera
2017-12-06, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
"Nu undrar åklagaren om när han och vänner åker in till stan igen under söndagen och varför han är så aktiv och vill laga båten när han varit så full och haft minnesluckor och spytt kvällen innan."

"Exet fortsätter och berätta om hur han har minnesluckor dagen efter, alltså på söndagen också."

"Åklagaren undrar varför han lämnade felaktiga uppgifter till polisen som kom till honom på söndagen. Exet säger att han ändrar sig sedan.
– Jag var väldigt paranoid, särskilt eftersom jag var drogpåverkad, säger exet."

"Där har han uppgett hur Tova ska ha varit hos honom i cirka två timmar."

"Åklagaren undrar om exet tänkte att det var viktigare för honom att inte bli inblandad än att Tova hittades. Enligt exet kändes det så då, säger han."

Ja stackars Billy. Han måste inte bara ha varit rädd för den namnlöse, utan även de otäckingarna som snodde hans pengar och även de personer som hördes ute på gården. För att inte tala om de otäcke utländske svarttaxichaffisen....Och Billy som alltid varit så rädd på gården. Och nu låg han hjälplös och spydde i badrummet och visste inget som hände runt om honom.

Vem av dom är mördaren, det undrar Billy? Vi väntar spänt på nästa avsnitt.....
Citera
2017-12-06, 12:55
Medlem
SmygarBerits avatar
hahaha, ja stackars lilla rädda Billy. Alldeles utslagen och illamående och lämnad åt sitt öde på toaletten.
Citera
2017-12-06, 13:13
Medlem
Mörkrädd verkar ju stackaren också vara...Inga hårdhetspoäng där inte..
Citera
2017-12-06, 13:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja,han har kanske lurat i henne tabletterna på något sätt. För det verkar som om Tova inte riktigt visste varför hon kom till gården (inte alls som någon förfest):

"Sammens tar upp att vännen sagt att Tova undrade "vad ska vi göra nu" när hon kom till gården och var lite malplacerad."

Jag tror att det handlade om pengar. Pengar som Billy var skyldig Tova.
Att hon åkte dit för att han gav sken av att allt var lugnt mellan dom och att hon skulle få tillbaka sina pengar. Det är därför halvsanningen om de 2000:- dyker upp idag.
Citera
2017-12-06, 13:23
Medlem
Gizurs avatar
Han borde ha kört en annan taktik istället för detta haveri av uppenbara lögner som knappast ens hans föräldrar tror på. Om han istället hade försökt få det till att han gjort sig skyldig till dråp eller rent av grovt vållande till annans död så skulle strafflängden kunnat ha kortats ner betydligt. Efter detta ska han ha fått panik och försökt gömma kroppen och göra sig av med bevis.

Ok, nu när mordvapnet är identifierat till en hammare och Tovas dagboksanteckningar om att hon var rädd att han skulle döda henne så vore det förmodligen rätt kört ändå, men hans chanser borde ändå ha varit större än i denna soppa som han placerat sig i nu.

Förmodligen är han för korkad för sig eget bästa, han känner av någon obegriplig anledning sig tvungen att hålla fast vid sitt inledande påhitt om den ”hemlige vännen” som varit hos honom vid tiden för mordet, som han absolut inte kan namnge för då kommer han att dödas. Detta håller han fast vid, trots att han rimligen förstår att ingen tror på det. Såvida han inte är så korkad att han inte ens förstår det.
Citera
2017-12-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att det handlade om pengar. Pengar som Billy var skyldig Tova.
Att hon åkte dit för att han gav sken av att allt var lugnt mellan dom och att hon skulle få tillbaka sina pengar. Det är därför halvsanningen om de 2000:- dyker upp idag.

Just det! Håller med om detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in