Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-24, 11:39
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Här ska fan inte tas nån jävla hänsyn med tanke på hur han gick till väga med morde, samt betett sig under hela förhandlingen.
Han kommer att mörda igen.

Ja, jag förstår hur du känner. Så känner de flesta. Men av erfarenhet av de domar och rättsfall jag följt under åren så upplever jag att tingsrätten ibland är lite väl mjäsiga med just folk som är under 25 år.
Citera
2018-01-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Jag är väl medveten om vad man rent rättsligt kan döma efter och inte, men jag vill fortfarande inte ha en människa med den inställningen till vad han har gjort i ett samhälle jag bidrar till.
Billy kommer låsas in på lång tid. Tyvärr går det runt en hel massa arroganta parasiter i vårt samhälle. Både såna som skjuter, mördar, våldtar och misshandlar. Men det får vi ta i en helt annan tråd .
Citera
2018-01-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ja, jag förstår hur du känner. Så känner de flesta. Men av erfarenhet av de domar och rättsfall jag följt under åren så upplever jag att tingsrätten ibland är lite väl mjäsiga med just folk som är under 25 år.
Det håller jag med dig om.
Har följt en hel del rättsfall genom åren jag också.
Hoppas att Billy får livstids fängelse, han är inte allvarligt psykisk störd iallafall.
Citera
2018-01-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det håller jag med dig om.
Har följt en hel del rättsfall genom åren jag också.
Hoppas att Billy får livstids fängelse, han är inte allvarligt psykisk störd iallafall.
Första förhandlingsdagen är den 1 febr. Är det nån som har schemat för resten av dagarna? Det borde ju vara fler än en dag kan jag tänka, även om detta endast gäller längden på straffet. Eller?
Citera
2018-01-24, 13:37
Medlem
Ett par bilder i artikeln som jag inte sett förr.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-mordare-lider-inte-av-psykisk-storning/

Vacker var han definitivt inte. Och lönnfet. Vad tusan såg hon i den där killen egentligen? Ful, elak, arbetslös, parasiterande.... you name it.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-24 kl. 13:40.
Citera
2018-01-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Första förhandlingsdagen är den 1 febr. Är det nån som har schemat för resten av dagarna? Det borde ju vara fler än en dag kan jag tänka, även om detta endast gäller längden på straffet. Eller?

Saxat från expressens artikel:
"Rättegången återupptas för en sista förhandlingsdag den 1 februari.

Därefter kommer besked om hur Billy Fagerström straffas."
Citera
2018-01-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Saxat från expressens artikel:
"Rättegången återupptas för en sista förhandlingsdag den 1 februari.

Därefter kommer besked om hur Billy Fagerström straffas."
Ah. Tack!!
Citera
2018-01-24, 15:52
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit

Nja, nu tror jag att Du har feltänk. Straffrabatten gäller endast tills dess att Du har fyllt 21 år.
Överstigande 21 år så anses Du såsom vuxen och kan åtnjuta livstidsstraff oavsett ålder.
Att det skulle vara någon dold reduktion på de som är mellan 21-25 tror jag inte ett spår på.....
Citera
2018-01-24, 16:04
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nja, nu tror jag att Du har feltänk. Straffrabatten gäller endast tills dess att Du har fyllt 21 år.
Överstigande 21 år så anses Du såsom vuxen och kan åtnjuta livstidsstraff oavsett ålder.
Att det skulle vara någon dold reduktion på de som är mellan 21-25 tror jag inte ett spår på.....

Förvisso är det så, men jag tycker ändå att Tingsrätten ofta är restriktiv med livstidsdomar i större utsträckning än de borde vara. Jag hoppas såklart att min gissning är fel, att han blir dömd till livstid och att den sen fastställs i Hovrätten. Det vore ju det absoluta bästa.
Citera
2018-01-24, 17:47
Medlem
Usch hade nästan hoppats att han va sjuk... Hur en frisk människa kan göra detta känns nästan värre
Tror ni han kommer överklaga?
Citera
2018-01-24, 18:09
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Usch hade nästan hoppats att han va sjuk... Hur en frisk människa kan göra detta känns nästan värre
Tror ni han kommer överklaga?

Överklaga vad? Utlåtandet från Rättspsykiatern, kan det överklagas?
Eller menar du den kommande domen? Ja vi får ju hoppas på livstid och den kommer säkert att överklagas.
Citera
2018-01-24, 18:29
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Överklaga vad? Utlåtandet från Rättspsykiatern, kan det överklagas?
Eller menar du den kommande domen? Ja vi får ju hoppas på livstid och den kommer säkert att överklagas.
får han tex 14 år så tror jag advokaten avråder att överklaga.

livstid överklagas med största sannolikhet, men det blir ett slag i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in