2017-12-06, 00:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, är inte den oroliga typen. Uppenbarligen inte min man heller.
Att jag är på sjön och kommer hem först efter 5-8 timmar förorsakar ingen oro hemmavid.

MEN detta är något helt annat.

Jag är ofta på sjön längre än så, utan att någon blir orolig, men det var inte riktigt det det handlade om.

Jag vet inte om du verkligen inte förstod frågan/liknelsen, eller bara inte vill förstå. Men men, never mind.
Citera
2017-12-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
?

Vad är lömskt med att konstatera att KW åkte ut på kvällen 10/8 men att pojkvännen först anmälde henne försvunnen vid 2.30 när det hade blivit ett nytt dygn och datum???

Det ÄR ju förvånade för oss som ännu inte har alla fakta, varför hon inte anmäldes saknad tidigare. Alldeles särskilt som hon var ute i Öresund i en hemmabyggd plåtburk utan flytväst - som tydligen inte ens hade lanternor i mörkret, dessutom men en man med känd journalist-antipati och kort stubin. En plåtburk som kanske gick ner och la sig på botten med 2 atmosfärers vattentryck ovanför.
Ännu mer förvånande om pojkvännen och en vännina skulle suttit kvar och väntat på KW - som aldrig kom. Och de istället skulle gått hem och lagt sig att sova om u-båten och KW försvann...?

Där fick du in en faktor till, på ämnet att PM var en slarver, vad gällde säkerhet!!

Oavsett vad som hänt innan småtimmarna/nära midnatt, kommer ytterligare en detalj i dagern, vad gäller PM's inställning till säkerhet, inga lanternor på den svarta båten.......

Vi kommer återigen tillbaka till frågan, vad gjordes upp innan avfärd, vad hade pojkvännen och kompisen/-arna att förvänta sig, när skulle turen vara klar????

Eftersom pojkvännen gick hem och sov, är jag övertygad om att han haft minst en kontakt med KW under färden, som fått honom att slappa av efter det ganska onaturliga avskedet från hamn vid 19-tiden. Vad har fått honom att slappa av, och vad fick honom att super-larma 02.30??????
Citera
2017-12-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tjata på du, innan rättegången börjar eller före FUP blir offentligt kommer inget ske ändå.

Helt rätt.

Åtal utlovat före årsskiftet och tillika Madsens psykutlåtande.

Rättegång i början på mars.
Citera
2017-12-06, 00:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Mycket post faktum-resonerande här. Det finns tusen förklaringar till att de inte dyker upp på tid som inte innebär styckmord och dumpning till sjös.

Vem skulle ens i sin vildaste fantasi tänka sig att ens vännina och fästmö blivit styckmördad när hon inte kommer tillbaka efter en båttur..?
Däremot vore det nog rätt rimligt att bli orolig när någon ger sig ut i en farled med en hemmabyggd plåt u-båt och inte dyker upp igen. Betydligt fler båtar förliser än blir styckmordsbrottsplatser. Pojkvännen anmäler hennes försvinnande till polisen som larmar sjöräddningen.
Citera
2017-12-06, 00:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag är ofta på sjön längre än så, utan att någon blir orolig, men det var inte riktigt det det handlade om.

Jag vet inte om du verkligen inte förstod frågan/liknelsen, eller bara inte vill förstå. Men men, never mind.

Det fanns en ungefärlig utsatt tid för då ubåten skulle vara tillbaka. Att man klyver hår för att prata om pojkvännens larmande är kanske brist på nyheter. Dom flesta svaren kommer förmodligen vid åtal, och då många uppgifter kommer fram.
Citera
2017-12-06, 00:28
Medlem
Citat:
Tjata på du, innan rättegången börjar eller före FUP blir offentligt kommer inget ske ändå.

Det har du helt rätt i, har du en egen åsikt om vikten av att veta vad som gjordes upp innan seglatsen, eller ville du bara visa dig med en given kommentar?? Kommentera gärna fakta, den som jag lyfter fram, annars blir du snabbt "Bull" i sagan om Pelle S-lös
Citera
2017-12-06, 00:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det har du helt rätt i, har du en egen åsikt om vikten av att veta vad som gjordes upp innan seglatsen, eller ville du bara visa dig med en given kommentar?? Kommentera gärna fakta, den som jag lyfter fram, annars blir du snabbt "Bull" i sagan om Pelle S-lös
¨

Citat:
som fått honom att slappa av efter det ganska onaturliga avskedet från hamn vid 19-tiden. Vad har fått honom att slappa av, och vad fick honom att super-larma 02.30??????
Vad är det för onaturligt avsked du tar upp här? Och vad vet du vad pojkvännen och KW har sagt angående tiden för då ubåten skulle komma tillbaka? Fakta sa du så då utgår jag ifrån att du har den.
Citera
2017-12-06, 00:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Jag ville få stopp på ditt "tjatande" eftersom tråden är lång nog ändå. Du har framfört din åsikt åtskilliga gånger. Eftersom du får ändå får vänta till i mars kanske det vore på sin plats att inse just detta?
Citera
2017-12-06, 00:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det fanns en ungefärlig utsatt tid för då ubåten skulle vara tillbaka.
Källa? När då?
Citera
2017-12-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vem skulle ens i sin vildaste fantasi tänka sig att ens vännina och fästmö blivit styckmördad när hon inte kommer tillbaka efter en båttur..?
Däremot vore det nog rätt rimligt att bli orolig när någon ger sig ut i en farled med en hemmabyggd plåt u-båt och inte dyker upp igen. Betydligt fler båtar förliser än blir styckmordsbrottsplatser. Pojkvännen anmäler hennes försvinnande till polisen som larmar sjöräddningen.

Det finns EN skyldig sexualsadistisk mördare som förorsakat Kim Walls tragiska bortgång. Peter Madsen.

Att kasta Skuld på andra samt offret, är Vedervärdigt!

Checkar ut.
Citera
2017-12-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
¨

Vad är det för onaturligt avsked du tar upp här? Och vad vet du vad pojkvännen och KW har sagt angående tiden för då ubåten skulle komma tillbaka? Fakta sa du så då utgår jag ifrån att du har den.

Nej, fakta är att det är oklart, om du läst lite tillbaka, skulle du ganska snabbt förstått att jag efterlyser vad som hände/överenskoms, innan avsegling.

Det är etablerat sedan månader tillbaka, att turen skulle vara i två timmar. Därifrån vill jag veta mer detaljer, särskilt som att de redan missat det målet vid det sista dokumenterade mötet 20.30. När de dessutom går rakt norrut efter det, är tider ute för att komma tillbaka till 21, för länge sedan.
Citera
2017-12-06, 00:41
Medlem
Citat:
Jag ville få stopp på ditt "tjatande" eftersom tråden är lång nog ändå. Du har framfört din åsikt åtskilliga gånger. Eftersom du får ändå får vänta till i mars kanske det vore på sin plats att inse just detta?

Ska sluta, och konstatera att du inte klarar av att svara på frågan....no affence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in