2017-12-05, 23:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nej, jag behöver inte se om dokumentären. Har du läst på om hur sexualsadistiska förövare fungerar än? Nej, just det, sådant är inte så intressant för här ska fokuseras på OFFRET och försöka hitta på så många icke smickrande egenskaper som det bara går.

Fruktansvärt osmakligt. Mönstret och tongångarna känns tyvärr igen från hur det dividerades i LH-tråden till och från.
Citera
2017-12-05, 23:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du låser fast dig vid det som hänt KW, glöm det nu. Det har ju inte hänt (i detta hypotetiska fallet). Du väntar på någon som åkt på en båttur, på kvällen, som skulle vara åter klockan åtta. Men ingen kommer tillbaka, ingen svarar på telefon. Du tänker givetvis inte att det skett ett mord. Men om en båt saknas, vad tänker du då? Någon skulle ta en liten rundtur för skojs skull. (Intervjun var ju redan avklarad på land innan avfärden). De flesta oroar sig för att något hänt med båten, att den sjunkit, att de ombord hamnat i nöd. Det är jag rätt övertygad om att du också skulle göra. Skulle du vänta till 0230 innan du ringde på hjälp? Det är för mig en väldigt konstig tidpunkt. Satt han upp och väntade oroligt så länge innan han ringde, för han kan väl knappast ha suttit vaken så länge utan att oroa sig, eller var han så lugn trots många timmars försening utan kontakt, att han gick och la sig för att sova?

När klockan närmar sig midatt, fyra timmar efter att din respektive skulle varit tillbaka, och du inte fått någon kontakt. Vad skulle du tänka då? Äsch, de åkte nog på en extra runda. Fyra timmar extra!?!?! Utöver de två planerade? Ärligt?

Jag tror faktiskt att jag aldrig tidigare hört påståendet att vännerna satt på någon resturang och följde u-båts turen. Det verkar väldigt skumt att de skulle gjort det men först larma så sent om de haft koll på u-båten under tiden. Jag tror inte att de suttit där annat än vid avfärden och en stund efteråt - om de överhuvudtaget gick på restaurang- de två utan KW.
Citera
2017-12-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
PM är tidigare ostraffad och såvitt det är känt har väl ingen anklagat honom för att utgöra en fara för någon tidigare. Att "råka illa ut" är dina ord.
Men att han inte varit behaglig att umgås med behöver inte betyda att han fysiskt skadat någon. Han har uppenbarligen råkar i luven på alla journalister som försökt intevjuva honom - och han har kastat verktyg omkring sig vid sina utbrott utan någon uppgift om hans träffsäkerhet.

Han verkar varit en svår person för journalister, snarstucken med kort stubin. inte riktigt drömkapten på en båttur för en ensam journalist.

Bra svar, jag borde kanske inte gå in, men tgn.... ( whatever) är en cobra, boa, eller annan orm, som jagar in i kaklet, och har ofta mycket på fötterna ( ja, all denna text ÄR OT, men jag kommer igen i nästa stycke)

Vi tycker nog ganska lika, PM är mer än rejält störd, och diskussionen handlar om att försöka hålla alla sinnen öppna, för vad som släckte KW's liv, och därmed ge PM en ärlig chans i det drev som går nu.

Det har en stor betydelse för påföljden för PM's del, som ska grundas på hans gärning (-ar). De flesta är överens om att det saknas mycket officiell information, som kan komma fram, och bör komma fram, klarna nog det mesta. Att bli osams om spekulativa slutsatser är inte produktivt......
Citera
2017-12-05, 23:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Om du tar och läser citaten från våra inlägg ovan så kanske du förstår hur dumt det var attt klanka ner på påståendet om att pojkvännen anmälde henne försvunnen först nästföljande dygn. Det var exakt det han gjorde - anmälde dygnet efter avfärden.

Spara diskussionen om hjärnceller och andra förolämpning - vi behöver inte hålla på så här, eller hur

Jag konstaterade bara att du på ett mycket lömskt sätt valde uttrycket "dygn", trots att du är väl medveten om att det bara rör sig om ca 6h.

Det faktum att du först gör det, och sedan ska göra en så stor sak av att försvara ditt lömska ordval, bekräftar ju bara hur rätt jag hade.
Citera
2017-12-06, 00:02
Medlem
Citat:
Jag konstaterade bara att du på ett mycket lömskt sätt valde uttrycket "dygn", trots att du är väl medveten om att det bara rör sig om ca 6h.

Det faktum att du först gör det, och sedan ska göra en så stor sak av att försvara ditt lömska ordval, bekräftar ju bara hur rätt jag hade.

trngw, du har ett tungt behov av att ha rätt, inser nog de flesta som läser. Ska du och Solglittret fortsätta att smitta ner tråden med ordklyveri.
Solglittret, det gäller dig också, fastna inte i ormens grepp.......ingen kommer ut bättre än ni gick in i det...

Vi (till båda), är citerare som reflekterar och försöker med olika lyft av tråden, och sticker ut från mainstream, någon/några måste göra det, om tråden ska leva, och andra borde uppskatta det ( jag gör det).

Just nu är det bara pajer, som kastas från hörn till hörn.....
Citera
2017-12-06, 00:02
Medlem
Citat:

Ärligt?

Nja, är inte den oroliga typen. Uppenbarligen inte min man heller.
Att jag är på sjön och kommer hem först efter 5-8 timmar förorsakar ingen oro hemmavid.

MEN detta är något helt annat.
Citera
2017-12-06, 00:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

?

Vad är lömskt med att konstatera att KW åkte ut på kvällen 10/8 men att pojkvännen först anmälde henne försvunnen vid 2.30 när det hade blivit ett nytt dygn och datum???

Det ÄR ju förvånade för oss som ännu inte har alla fakta, varför hon inte anmäldes saknad tidigare. Alldeles särskilt som hon var ute i Öresund i en hemmabyggd plåtburk utan flytväst - som tydligen inte ens hade lanternor i mörkret, dessutom men en man med känd journalist-antipati och kort stubin. En plåtburk som kanske gick ner och la sig på botten med 2 atmosfärers vattentryck ovanför.
Ännu mer förvånande om pojkvännen och en vännina skulle suttit kvar och väntat på KW - som aldrig kom. Och de istället skulle gått hem och lagt sig att sova om u-båten och KW försvann...?
Citera
2017-12-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursäkta, men vilket jäkla bullshit!

Men visa gärna att jag har fel. Allt som behövs är en kontrollerbar referens!

Jag säger som det är. Det uttalandet som väninnan gjorde är puts väck.
Citera
2017-12-06, 00:12
Medlem
Citat:
Det ÄR ju förvånade för oss som ännu inte har alla fakta, varför hon inte anmäldes saknad tidigare. Alldeles särskilt som hon var ute i Öresund i en hemmabyggd plåtburk utan flytväst - som tydligen inte ens hade lanternor i mörkret, dessutom men en man med känd journalist-antipati och kort stubin. En plåtburk som kanske gick ner och la sig på botten med 2 atmosfärers vattentryck ovanför.
Ännu mer förvånande om pojkvännen och en vännina skulle suttit kvar och väntat på KW - som aldrig kom. Och de istället skulle gått hem och lagt sig att sova om u-båten och KW försvann...?
Mycket post faktum-resonerande här. Det finns tusen förklaringar till att de inte dyker upp på tid som inte innebär styckmord och dumpning till sjös.
Citera
2017-12-06, 00:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Det är ett av skälen till att jag tjatar om vikten av att få fram förutsättningarna för turen, innan de la ut, jag tror de kan ge en förklaring till att det osannolika hände.....

Tjata på du, innan rättegången börjar eller före FUP blir offentligt kommer inget ske ändå.
Citera
2017-12-06, 00:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Just precis. Dina insinuationer om den "kända fara" PM skulle utgjort för KW, är just ingenting annat än insinuationer. Eller rent skitsnack, för att snacka ren svenska.

Japp det fanns ingen fara i den bemärkelse man vill ha det till här. Det är samma visa i alla ämnen som har med mord på kvinnor att göra. En enformig uppfattning ska inte förstöra en bra tråd angående mordet på KW.

Det fanns ingen som helst anledning för KW att öht ana oråd angående den här intervjun eller ubåtsresan. Vem tänker att ja nu kommer jag säkert att råka illa ut? Det finns ett skuldbeläggande gentemot ett offer som är ointressant för resten av befolkningen. Däremot så skulle kanske inte jag åkt i någon ubåt av den här typen men det handlar snarare om att ubåten är en skorv ingenting annat.

Innan man är klar så kommer KW få skylla sig själv att hon klev ombord med PM eftersom hon borde ha koll på hans humör. Ja, du ser ju själv hur jävla idiotiskt det låter. Vi får vara glada att dom har en hel KW att begrava och att PM aldrig bevistar sig i det fria någonsin mer.
Citera
2017-12-06, 00:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
trngw, du har ett tungt behov av att ha rätt, inser nog de flesta som läser. Ska du och Solglittret fortsätta att smitta ner tråden med ordklyveri.
Solglittret, det gäller dig också, fastna inte i ormens grepp.......ingen kommer ut bättre än ni gick in i det...

Vi (till båda), är citerare som reflekterar och försöker med olika lyft av tråden, och sticker ut från mainstream, någon/några måste göra det, om tråden ska leva, och andra borde uppskatta det ( jag gör det).

Just nu är det bara pajer, som kastas från hörn till hörn.....

Du har så rätt
Försökte nyligen med smileys be om att hjärncellers antal mm inte diskuteras.
Brukar hålla mig ovan för ytan med sådana påhopp och inte dyka ner i dyn.

Du har så riktigt påpekat det intressanta med upplägget inför PM och KW tu-man -hand utflykten. Att också fundera över vad som skedde timmarna efter - när hon inte dök upp- är också intressant. Det speglar lite vilket upplägg och vilka diskussioner som kan ha föregått båtturen. När och var skulle hon återvända? Varför gick de "avvinkande" därifrån? Ville man inte följa skorvens färd? Skulle han verkligen köra omkring i mörkret utan lanternor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in