2017-12-05, 09:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag resonerar så här. Det enda sättet att säkert veta vad som orsakar ljud från explosion är genomföra forensiska tester av det material som berörs av samma explosion.

Hävdar du nu att NIST trots allt har genomfört sådana tester på materialet och hur fan gjorde man i så fall det, givet att wtc 7’s rasmassor var helt försvunna vid tiden för NIST’s utredning?

Eller hävdar du nu att NIST trots allt testade dammet från hela wtc för spår av sprängämnen och att det i så fall negativa resultatet extrapolerades till att gälla även wtc 7?

Sedan vill jag naturligtvis påpeka att det givetvis inte mitt eller övriga allmänhetens fel att vi just tvingas ”gissa” i alla de fall NIST i egenskap av ansvarig utredare presenterar slutsatser utan att redovisa underlag och/eller metod i de fall man inte ignorerar frågeställningen helt.

JAG kan inte genomföra de forensiska testerna, men NIST kunde och kan. Istället gissar NIST och skiter i att gå vetenskapligt till väga med hänvisning till att fenomenet ifråga KAN bero på något annat.

Så, jag frågar dig igen, tycker du att det är bättre att ”gissa” än att genomföra vetenskapliga studier i de fall sådana studier är möjliga att genomföra av ansvariga utredare?

Nå?

En sak i taget.
Du påstår att NIST (eller någon annan utredning) inte har undersökt om smällen i filmen har en ”naturlig” förklaring.
Hur vet du det - för det kan väl inte vara en illa maskerad gissning??? Det vore ju väldigt illa med tanke på att du angriper andra som tydligt anger att de gissar...
Citera
2017-12-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En sak i taget.
Du påstår att NIST (eller någon annan utredning) inte har undersökt om smällen i filmen har en ”naturlig” förklaring.
Hur vet du det - för det kan väl inte vara en illa maskerad gissning??? Det vore ju väldigt illa med tanke på att du angriper andra som tydligt anger att de gissar...

1. Jag vet att enda sättet att ta reda på vad som har orsakat en explosion är att genomföra forensiska tester på resterna av det material som påverkats av samma explosion.

2. Jag vet att NIST säger man inte genomförde den typen av tester.

3. Jag vet att NIST inte undersökte vad som orsakade explosionen i den video vi diskuterar.

Så, jag frågar dig igen, är det bättre att ansvariga utredare ”gissar” än att genomföra definitiva vetenskapliga tester i de fall sådana är möjliga att inom rimlig tid- och kostnad genomföra?
Citera
2017-12-05, 09:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Jag vet att enda sättet att ta reda på vad som har orsakat en explosion är att genomföra forensiska tester på resterna av det material som påverkats av samma explosion.

2. Jag vet att NIST säger man inte genomförde den typen av tester.

3. Jag vet att NIST inte undersökte vad som orsakade explosionen i den video vi diskuterar.

Så, jag frågar dig igen, är det bättre att ansvariga utredare ”gissar” än att genomföra definitiva vetenskapliga tester i de fall sådana är möjliga att inom rimlig tid- och kostnad genomföra?

Vet du att NIST inte har konstaterat att ljudet kom från en kollaps?
Vet du att NIST inte har konstaterat att ljudet är manipulerat?
Vet du att NIST inte har konstaterat att ljudet uppkom från något annat ”naturligt”?
Vet du att NIST ens hade tillgång till filmklippet?

Eller gissar du bara när du påstår det? Det vore ju illa med tanke på att du angripit folk som tydligt anger när de ffamlägger gissningar.
Citera
2017-12-05, 09:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Alltid?
https://www.theguardian.com/world/video/2017/oct/08/natural-gas-explosion-shakes-accra-video

Alltid2? Människor som föll från tornen kraschade i backen med sån kraft att det beskrevs som explosioner (vilket även kan höras i bröderna Naudets dokumentär) - menar du att man bör/måste testa deras rester efter eventuella sprängmedelsrester också?

Citat:
Jag vet att NIST inte undersökte vad som orsakade explosionen i den video vi diskuterar.
Hur vet du det? Hur vet du att NIST inte konstaterat att det som hörs är t.ex något som faller i backen (typ en skyskrapa eller delar av en sådan)? En bil som exploderar? Att filmen är kraftigt manipulerad? Etc etc..

Så - menar du att du själv får lägga fram gissningar maskerade som påståenden medan vi andra inte får lägga fram gissningar ens om vi tydligt beskriver att det är gissningar? Det ser ju väldigt illa ut..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-05 kl. 09:55.
Citera
2017-12-05, 10:05
Medlem
Citat:
Alltid?
https://www.theguardian.com/world/video/2017/oct/08/natural-gas-explosion-shakes-accra-video

Alltid2? Människor som föll från tornen kraschade i backen med sån kraft att det beskrevs som explosioner (vilket även kan höras i bröderna Naudets dokumentär) - menar du att man bör/måste testa deras rester efter eventuella sprängmedelsrester också?
Inte om det går att säkerställa att precis samtliga explosioner som rapporterades och fastnade på video, går att härleda till fenomenet ifråga.

Är det något du och NIST vill hävda är gjort?

Citat:
Hur vet du det? Hur vet du att det som hörs inte är t.ex något som faller i backen (typ en skyskrapa eller delar av en sådan)? En bil som exploderar? Att filmen är kraftigt manipulerad? Etc etc..
Det är ju precis det jag säger. Det är omöjligt att veta innan ansvarig utredare tar reda på det. Det enda sättet att ta reda på om en eller flera av de rapporterade explosionerna orsakas av sprängmedel är ATT TESTA INGÅENDE MATERIAL FÖR SPÅR AV SPRÄNGMEDEL!!!

Fram till dess det är gjort går det bara lägga fram mer eller mindre väl underbyggda resonemang. Och, det är som sagt knappast kritikernas fel att ansvarig utredare inte fullgör sina ålägganden gentemot sina uppdragsgivare och arbetsgivare, det amerikanska folket.

Citat:
Så - menar du att du själv får lägga fram gissningar maskerade som påståenden medan vi andra inte får lägga fram gissningar ens om vi tydligt beskriver att det är gissningar? Det ser ju väldigt illa ut..
Jag frågade dig om du tycker att det är BÄTTRE med ”gissningar” än att ta reda på vad som faktiskt har hänt. Inte vad du FÅR skriva på ett publikt forum.

Så, jag frågar igen. Tycker DU att det är bättre att gissa vad som KAN ha hänt än att som ansvarig utredare ta reda på vad som faktiskt HAR hänt?

Ska det vara så djävla svårt att svara på?
Citera
2017-12-05, 12:51
Medlem
Citat:

Det är ju precis det jag säger. Det är omöjligt att veta innan ansvarig utredare tar reda på det. Det enda sättet att ta reda på om en eller flera av de rapporterade explosionerna orsakas av sprängmedel är ATT TESTA INGÅENDE MATERIAL FÖR SPÅR AV SPRÄNGMEDEL!!!

Men igår skrev du ju gällande explosioner:

”Jag har sprängt med TNT och vet när jag hör en explosion när jag hör en”

Så du vet ju enligt dig själv att det var explosioner av sprängmedel, trots att du nu säger att det är omöjligt att veta?
Citera
2017-12-05, 12:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte om det går att säkerställa att precis samtliga explosioner som rapporterades och fastnade på video, går att härleda till fenomenet ifråga.
Är det något du och NIST vill hävda är gjort?
Nej det tror jag är näst intill omöjligt - jag vet inte ens om NIST fick in alla filmer och rapporter. Vet du?
Du hävdade dock att du vet att ingen undersökning gjordes av t.ex NIST huruvida smällen i filmen vi diskuterade har en förklaring i kända explosioner eller kollapser - kan du belägga det påståendet eller var det en gissning?

Citat:
Så, jag frågar igen. Tycker DU att det är bättre att gissa vad som KAN ha hänt än att som ansvarig utredare ta reda på vad som faktiskt HAR hänt?

Nej jag tycket inte att det är bättre att gissa (det är därför jag brukar be om källor för påståenden...) men jag tycker det är bättre att vara ärlig och erkänna när man gissar (därav att jag skrev just "gissningsvis" i inlägget du märkligt nog retade dig på) - kan du nu vara ärlig och berätta om du själv gissade när du skrev att ingen undersökning gjorts av smällen i filmen?

Det finns bara 3 alternativ som jag kan se:
a) du har bevis för att NIST aldrig har undersökt var ljudet i filmen härstammar ifrån.
b) du anser att det råder olika regler angående gissningar för dig själv kontra för andra.
c) du ljuger.
så...vilket är det?

Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-05 kl. 13:34.
Citera
2017-12-05, 14:23
Medlem
Citat:
EDOT: För övrigt hittade jag en sida nu som visar att samtliga generatorer/transformatorer för reservkraft i wtc-byggnaderna hade redan exploderat eller stängts av när denna filmsekvens har tagits så jag tror mer på en efterexplosion av wtc 1 eller kollapsen av wtc 2 - men det är fortfarande också gissningsvis...

Då vet du ju nu att NIST hade fel när de påstod att inga explosioner fångades på video. Sedan att inga vittnen hörde något som kan klassas som kraftiga explosioner är den riktiga lögnen, när det finns vittne efter vittne som vittnar om mycket kraftiga explosioner.

NIST skriver,

Citat:
An emergency responder caught in WTC 7 between the 6th and 8th floors said he heard two loud booms. Isn't that evidence that there was an explosion?

The sound levels reported by all witnesses do not match the sound level of an explosion that would have been required to cause the collapse of the building.
https://www.nist.gov/el/faqs-nist-wtc-7-investigation

Detta är ren hästskit givetvis, att man kan mäta ljudnivån på vittnens vittnesmål om explosioner. Detta visar hur oärliga NIST är, och varför de inte var intresserade av några vittnen som hörde explosioner, eller t.ex. slängdes upp i luften av explosioner. Sedan så måste inte explosionerna starta kollapsen av byggnaden, de kan också ha i uppgift att försvaga byggnaden och att stänga människor inne i byggnaden så att folk garanterat dog i attacken.
Citera
2017-12-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Medan den officiella förklaringen är extremt väl stödd av kontrollerbara fakta och bevis.

Jag har precis visat dig att bevismaterialet angående WTC förstördes och inte undersöktes seriöst, och att experter klagade på detta. Därför är inte NIST utredning uppbackad av riktiga bevis, vilket en fd chef på NIST har pekat ut.

Sedan när det gäller 9/11-kommissionen utredning så har kommissionens egna medlemmar kallat utredningen för en skandal och en mörkläggning och att det behövs en ny utredning.

Förhören med de misstänkta terroristerna förstördes av CIA, vilket de fick skarp kritik för, tycker du det är okej att man förstör bevismaterial återigen?.

Det finns inga bevis för att AQ utförde attacken, jag har länkat tidigare i tråden till en svensk forskare som är expert på USA som säger att han har gått igenom 9/11-kommissionens rapport och kan konstatera att det inte finns några bevis för vem som låg bakom attacken.
Senast redigerad av Andy86- 2017-12-05 kl. 15:09.
Citera
2017-12-05, 14:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Då vet du ju nu att NIST hade fel när de påstod att inga explosioner fångades på video. Sedan att inga vittnen hörde något som kan klassas som kraftiga explosioner är den riktiga lögnen, när det finns vittne efter vittne som vittnar om mycket kraftiga explosioner.
Nej det vet vi inte eftersom de dels kan ha förklarat videon ifråga, t.ex. med att ljudet är en byggnad som kollapsar, en förklarad explosion utomhus, att ljudet är pålagt/förstärkt, att ljudet är en annan förklarad explosion/smäll alternativt att de aldrig fått in materialet för analys...

NIST concluded that blast event inside the building did not occur and found no evidence supporting the existence of a blast event.
In addition, no blast sounds were heard on the audio tracks of video recordings during the collapse of WTC 7 or reported by witnesses.

Smällen ifråga var på för oss ospecificerad plats, skedde av för oss okänd anledning, cirka 7 timmar innan WTC 7 kollapsade. Så vad menar du NIST har fel om?
Citera
2017-12-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Jag har precis visat dig att bevismaterialet angående WTC förstördes och inte undersöktes seriöst, och att experter klagade på detta. Därför är inte NIST utredning uppbackad av riktiga bevis, vilket en fd chef på NIST har pekat ut.

Sedan när det gäller 9/11-kommissionen utredning så har kommissionens egna medlemmar kallat utredningen för en skandal och en mörkläggning och att det behövs en ny utredning.

Förhören med de misstänkta terroristerna förstördes av CIA, vilket de fick skarp kritik för, tycker du det är okej att man förstör bevismaterial återigen?.

Det finns inga bevis för att AQ utförde attacken, jag har länkat tidigare i tråden till en svensk forskare som är expert på USA som säger att han har gått igenom 9/11-kommissionens rapport och kan konstatera att det inte finns några bevis på vem som låg bakom attacken.

Vi tar det igen....

Hur vet du att det du nu påstår, att det du citerat, verkligen är sant? Har du kontrollerat dessa påståenden, och hur?

Att några i en kommission påstår nåt är inte detsamma som att det alltid då är sant. Vad säger resten av kommissionen t ex?

Det finns oftast två sidor av myntet, av ett påstående, av en historia, och du verkar bara lyssna på den ena och ta allt som påstås från den sidan som sant och fakta. Man kan lätt tro att du går in i detta med en redan bestämd åsikt och vägrar lyssna på eller se andra fakta som kan tala mot din redan bestämda tro...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-12-05 kl. 15:27.
Citera
2017-12-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Men igår skrev du ju gällande explosioner:

”Jag har sprängt med TNT och vet när jag hör en explosion när jag hör en”

Så du vet ju enligt dig själv att det var explosioner av sprängmedel, trots att du nu säger att det är omöjligt att veta?
Skillnaden mellan att subjektivt veta något och att vetenskapligt bevisa något är att den senare lämpar sig väl när denna vetskap ska kontrolleras och bedömas av i det här fallet, det amerikanska folket och övriga världen.

Tycker du att det är bättre att gissa än att vetenskapligt fastställa i en situation där uppdraget är att ta reda på vad som faktiskt har hänt och därpå publicera underlag och slutsats till uppdragsgivare/arbetsgivare?

Eller är det bättre att nöja sig med att konstatera att det KAN ha varit si eller så och därpå rapportera det alternativet som var slutsatsen man går in med redan innan undersökningen ens påbörjats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in