2017-11-17, 11:56
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det är för att det uppenbarligen inte är tillräckligt bra. Jävla dussinband.

Äh, väx upp, lillfjanten.
Citera
2017-11-24, 13:29
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Np: Impetuous Ritual - senaste..
Sanslöst bra som vanligt.

Så du har fattat tycke för Impetuous Ritual nu som du jämförde med skitbandet Mitochondrion för ett par år sedan?

Nåja, det mesta låter väl skit i början innan hörselsinnet mognat lite.

NP: Blood Incantation: Starspawn
Citera
2017-11-26, 18:20
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Så du har fattat tycke för Impetuous Ritual nu som du jämförde med skitbandet Mitochondrion för ett par år sedan?

Nåja, det mesta låter väl skit i början innan hörselsinnet mognat lite.

NP: Blood Incantation: Starspawn

Ja det får jag faktiskt erkänna. Idag kan jag inte fatta hur jag ens gjorde jämförelsen då det är såpass olika, men förmodligen gjorde jag det för att göra er sura.

Men jo, visst är IR riktigt jävla bra när man är på det humöret. Mörkare än dom och ja, Grave Upheaval blir det ju fan inte.

Passar dock sig inte för vilket väder som helst.. Inte för min del iaf.
Citera
2017-12-01, 23:15
Medlem
mmas avatar
Jag skulle behöva få in lite färsk musik i mitt liv.

Bästa band just nu är Harakiri for the sky, och den typen av musik älskar jag. Deppig black med väldigt bra uppbyggd musik och sköna slingor.

Hit me.
Citera
2017-12-02, 15:16
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ett tag sedan jag hörde något som jag tyckte var värt att rekommendera, men följande föll mig verkligen i smaken: Kawir- Exilasmos.

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BcdTlfg98hY
Citera
2017-12-04, 01:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Ett tag sedan jag hörde något som jag tyckte var värt att rekommendera, men följande föll mig verkligen i smaken: Kawir- Exilasmos.

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BcdTlfg98hY

Tycker fan det var helt horribelt ärligt talat. Fruktansvärd sång!
Citera
2017-12-04, 22:38
Medlem
Glantons avatar
Är det ingen här som hört nya Aosoth-plattan? Svårt bra släpp som cementerar bandet slutgiltigt i den franska black metal adeln. Ett av det landets bästa band helt klart. Har haft en psykos med DsO, Antaeus, VI och just Aosoth i några dygn. Med lite distans till The synarchy of molten bones så är det bara att konstatera att den plattan dödar det mesta. Viva la France för Djävulen!
Mkm vrålar ju även i Martröd som även de var grymt bra. Tyvärr bara en EP släppt där. Folk från island..
Annars så ser året ut att domineras av Rebirth of Nefast och The ruins of beverast. Har svårt att se Tabernaculum och Exuvia slås på fingrarna av något annat band i år. Eller??
Citera
2017-12-05, 18:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Är det ingen här som hört nya Aosoth-plattan? Svårt bra släpp som cementerar bandet slutgiltigt i den franska black metal adeln. Ett av det landets bästa band helt klart. Har haft en psykos med DsO, Antaeus, VI och just Aosoth i några dygn. Med lite distans till The synarchy of molten bones så är det bara att konstatera att den plattan dödar det mesta. Viva la France för Djävulen!
Mkm vrålar ju även i Martröd som även de var grymt bra. Tyvärr bara en EP släppt där. Folk från island..
Annars så ser året ut att domineras av Rebirth of Nefast och The ruins of beverast. Har svårt att se Tabernaculum och Exuvia slås på fingrarna av något annat band i år. Eller??

Nä Aosoth har då aldrig fallit mig i smaken. Hyllades vilt här för en platta som hette nåt med Angel (va?) för nåt år sedan men den var ju bara platt och dötrist.

Nej inget bräcker de två i år men det ska ju heller inte vara möjligt. Körde för övrigt Unlock the Shrine ett par gånger under en lång resa i veckan och den är ju ball som bara fan. Helt jävla mentalsjuk är den på ett sätt som ingen annan ROB-platta.

NP: Monarque - Ad Nauseam
Citera
2017-12-06, 01:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Bästa plattan i år står Tetragrammacide för, punkt slut.

I övrigt håller jag med dig ang Molten bones.. Ponera att DsO nu skulle lägga ner så är det på absoluta toppen, för den plattan är verkligen utomjordligt bra.

Antaeus är ju förstås hur bra som helst.. Eller ja, Blood Libels och Condemnation iaf. De två första kan man ju klara sig utan, även fast de förvisso har sina spår de med. Inget smäller ju dock de två förstnämnda på fingrarna.
Aosoth har jag svårare för.. Mitt förakt för trumprogrammering där man verkligen hör att det är just det, har inte blivit lamare med åren kan jag säga! Eller de kanske har slutat med det tramset nu? Minns att jag tyckte Ashes of Angels var bra i början men att den riktigt föll ju mer jag lyssnade på den. Idag tycker jag den låter förjävla illa pga "trummorna".

Martröd har jag faktiskt aldrig hört så det får man ju kolla upp då givetvis!

Exuvia var runt tio ggr bättre än förra släppet men likväl några ggr sämre än Impure.
Men helt klart ett av årets bästa album oavsett.

Nej somsagt.. Tetragrammacide. Absolut jävla våld i ljudform. Det blir inte bättre än så i år!
Citera
2017-12-08, 17:29
Medlem
Adelaides avatar
Ett band som ni alla borde ge en chans - Dragged Into Sunligt.

Brittiskt death/black band som låter riktigt jävla bra! Det sägs även att de brukar ha med inspelningar från tal/intervjuer av riktiga seriemördare i sina låtar (skulle inte bli förvånad om det faktiskt vore så).

Mest uppmärksamma har de dock blivit för sina liveshower, där alla bandmedlemmarna spelar med ryggarna vända mot publiken. Tycker själv det ser väldigt coolt ut faktiskt: https://www.youtube.com/watch?v=Sou34PMeKwo&t=2501s

Länk till en bra låt från deras skiva "Hatred For Mankind": https://www.youtube.com/watch?v=yedkKccl2wc
Citera
2017-12-08, 23:31
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ett band som ni alla borde ge en chans - Dragged Into Sunligt.

Brittiskt death/black band som låter riktigt jävla bra! Det sägs även att de brukar ha med inspelningar från tal/intervjuer av riktiga seriemördare i sina låtar (skulle inte bli förvånad om det faktiskt vore så).

Mest uppmärksamma har de dock blivit för sina liveshower, där alla bandmedlemmarna spelar med ryggarna vända mot publiken. Tycker själv det ser väldigt coolt ut faktiskt: https://www.youtube.com/watch?v=Sou34PMeKwo&t=2501s

Länk till en bra låt från deras skiva "Hatred For Mankind": https://www.youtube.com/watch?v=yedkKccl2wc

Dom var väl på tapeten för flera år sen. Tror dom flesta i den här tråden är bekanta med det bandet.
Citera
2017-12-10, 18:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

bandet är ju split up nu visst, senaste skivan var heller ingen höjdare tycker jag jämfört med deras tidigare.. lite synd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in