Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Är det ingen här som hört nya Aosoth-plattan? Svårt bra släpp som cementerar bandet slutgiltigt i den franska black metal adeln. Ett av det landets bästa band helt klart. Har haft en psykos med DsO, Antaeus, VI och just Aosoth i några dygn. Med lite distans till The synarchy of molten bones så är det bara att konstatera att den plattan dödar det mesta. Viva la France för Djävulen!
Mkm vrålar ju även i Martröd som även de var grymt bra. Tyvärr bara en EP släppt där. Folk från island..
Annars så ser året ut att domineras av Rebirth of Nefast och The ruins of beverast. Har svårt att se Tabernaculum och Exuvia slås på fingrarna av något annat band i år. Eller??
Bästa plattan i år står Tetragrammacide för, punkt slut.
I övrigt håller jag med dig ang Molten bones.. Ponera att DsO nu skulle lägga ner så är det på absoluta toppen, för den plattan är verkligen utomjordligt bra.
Antaeus är ju förstås hur bra som helst.. Eller ja, Blood Libels och Condemnation iaf. De två första kan man ju klara sig utan, även fast de förvisso har sina spår de med. Inget smäller ju dock de två förstnämnda på fingrarna.
Aosoth har jag svårare för.. Mitt förakt för trumprogrammering där man verkligen hör att det är just det, har inte blivit lamare med åren kan jag säga! Eller de kanske har slutat med det tramset nu? Minns att jag tyckte Ashes of Angels var bra i början men att den riktigt föll ju mer jag lyssnade på den. Idag tycker jag den låter förjävla illa pga "trummorna".
Martröd har jag faktiskt aldrig hört så det får man ju kolla upp då givetvis!
Exuvia var runt tio ggr bättre än förra släppet men likväl några ggr sämre än Impure.
Men helt klart ett av årets bästa album oavsett.
Nej somsagt.. Tetragrammacide. Absolut jävla våld i ljudform. Det blir inte bättre än så i år!