2017-10-07, 23:09
Bannlyst
Karbonized Traitor - Go Down On Me
Äntligen hittar man lite porr-blackpunk som kan konkurrera med GG och Genocide SS
https://www.youtube.com/watch?v=jfALOq-LULk
Citera
2017-10-10, 21:43
Medlem
Mordum87s avatar
Kan ju bara förmedla att eminenta Voodus senaste släpp "Serpent Seducer Saviour" är så ini helvete jävla snorbra! Jag hoppas ju de flesta är bekanta med bandet och deras förra giv "NightQueen" , som kan vara bland det tjusigaste som släppts i modern tid här i vårat fittland.

Vad tycker pöbeln? Jävligt dålig aktivitet här nu tycker jag.
Citera
2017-10-11, 09:18
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Du lyssnar ju sannerligen skevt om du anser Imperator vara medioker. Deras klart bästa efter Mirium Occultum. Den senaste hamnar på en stadig tredjeplats.
Ah just det.

Np: Immolation - Close to a World Below.

Vad anser ni om Immolation då? Favoritskiva och varför etc..?
Debuten gills fan inte, för den väljer ju varenda jävel för att de inte lyssnat längre än så. Den ÄR bra, inget snack.. Men Immolation blev ju Immolation först på Here in After enligt min åsikt.

Så.. Fram med åsikterna nu.

Immolation pissar på meningslösheter såsom Malevolent Creation, Obituary, Cannibal corpse, Morbid Angel (fr.o.m år 2000) Monstrosity etc. Inget snack om saken. Immolation har mer djup, mörker och känsla än de flesta andra amerikanska dödsband. Trots det blir jag mätt och trött efter ett tag. Har mest lyssnat på Close to a World below och Unholy cult så det får väl bli dom som är bäst då. Idag har de väl släppt 18 plattor som låter typ snarlikt?
Sen kan man ju fråga sig varför man ska lyssna på ett Immolation som bara är "bra" när det finns band som Altarage och Irallian Oracle.

Voodus såg jag i Karlstad som ett av förbanden till Mayhem i våras. Halvbra band att se live då. Sen lyssnade jag mer på NightQueen EP`n och sakta men säkert begreps det vilket jäkla bra band det är. Tycker tyvärr att Nightqueen har ett ganska fattigt ljud, på ett dåligt sätt, men jävlar vilka låtar! Har inte lyssnat på Serpent.... än men det kommer garanterat ske.

Angående Dødsengel så är det nog ärligt talat sant som von_S sa att Imperator är sådär. Några låtar är snorbra, men minst hälften är ju mer eller mindre utfyllnad som knappast höjer plattan. Hade Imperator bara bestått av disc 1 med de två tre sämsta låtarna kapade så hade den varit så mycket bättre. Mirium occultum är tveklöst deras bästa.
Citera
2017-10-11, 21:59
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Immolation pissar på meningslösheter såsom Malevolent Creation, Obituary, Cannibal corpse, Morbid Angel (fr.o.m år 2000) Monstrosity etc. Inget snack om saken. Immolation har mer djup, mörker och känsla än de flesta andra amerikanska dödsband. Trots det blir jag mätt och trött efter ett tag. Har mest lyssnat på Close to a World below och Unholy cult så det får väl bli dom som är bäst då. Idag har de väl släppt 18 plattor som låter typ snarlikt?
Sen kan man ju fråga sig varför man ska lyssna på ett Immolation som bara är "bra" när det finns band som Altarage och Irallian Oracle.

Voodus såg jag i Karlstad som ett av förbanden till Mayhem i våras. Halvbra band att se live då. Sen lyssnade jag mer på NightQueen EP`n och sakta men säkert begreps det vilket jäkla bra band det är. Tycker tyvärr att Nightqueen har ett ganska fattigt ljud, på ett dåligt sätt, men jävlar vilka låtar! Har inte lyssnat på Serpent.... än men det kommer garanterat ske.

Angående Dødsengel så är det nog ärligt talat sant som von_S sa att Imperator är sådär. Några låtar är snorbra, men minst hälften är ju mer eller mindre utfyllnad som knappast höjer plattan. Hade Imperator bara bestått av disc 1 med de två tre sämsta låtarna kapade så hade den varit så mycket bättre. Mirium occultum är tveklöst deras bästa.

Fyfan jag tycker Imperator är ett sånt mästerverk rätt igenom. Verkligen storslagen!

Ja visst är det så. Unholy Cult håller jag som deras absolut främst verk dessutom. Otroligt rivig!
Ja det är ju lite så med Immolation, man vet vad man får helt enkelt. Men är nåt jag verkligen uppskattar med dom och även Incantation t.ex.. Otroligt konsekventa band båda två.

Ja kolla upp Serpent epn så snart du kan. Ljudet är ju en betydligt bättre historia där dessutom. Två ordentligt tjusigt ihopsnickrade låtar, det lovar jag.

I övrigt finns det ju inte så mycket att hurra för i år.. Grift som alla hypar är ju bara tokmediokert. Stilla likaså.
Ruins of Beverasts senaste däremot var ju otroligt jävla bra och står sig nog kanske som årets absolut bästa verk. Tycker den är flera snäpp bättre än Blood Vaults faktiskt. Hur den står sig mot Rain upon, vågar jag inte riktigt yttra mig om ännu.

Np: Revenge - Behold.Total.Rejection
Gillar man inte det här bandet så har man ju nåt seriöst fel på hypofysen f.ö.
Citera
2017-10-13, 14:56
Medlem
von_Ss avatar
Exuvia är årets släpp men du ska ju även höra Rebirth of Nefast Mordum. Ett härligt livsverkssläpp som nu efter ett halvår växt till en skiva jag kommer dra på med jämna mellanrum för all framtid.
Citera
2017-10-23, 15:10
Medlem
LVX156s avatar
NP: Deiphago - Satan Alpha Omega

Lite loungemusik från Filippinerna. Deiphago är ohotade kungar när det gäller bestial metal. Blasphemy, Diocletian och andra popband kan dra något gammalt över sig.
Citera
2017-10-25, 00:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
NP: Deiphago - Satan Alpha Omega

Lite loungemusik från Filippinerna. Deiphago är ohotade kungar när det gäller bestial metal. Blasphemy, Diocletian och andra popband kan dra något gammalt över sig.

Så fan att dom är. Mordvm bestämmer att du är ute och cyklar.
Iofs gillar jag dom mer än Diocletian. Men alltså bästa Bestial metal? Revenge, Genocide Shrines och i synnerhet Damaar får ju Deiphago att framstå som skolflickor!

Np: Aevangelist..
Aldrig hört dom innan och det är ju betydligt bättre än jag förväntat mig, men fan vet om det inte är för skevt stundtals.. Alltså skevt just för sakens skull. Larvigt.
Citera
2017-10-28, 13:13
Medlem
Glantons avatar
Perfekt höstmusik levereras av Polska Wędrujacy wiatr. Har för mig att någon tipsat om bandet tidigare i tråden, men jag hade i alla fall inte hört deras andra platta O turniach, jeziorach i nocnych szlakach innan. En stor miss skulle det visa sig.
Helvete så bra band och bra platta. Tidiga wittr, tidiga Drudkh, tidiga Ulver, men med en egen touch precis som de flesta band från mästarlandet Polen. Långa svepande låtar som trots keyboards, akustiska gitarrer och lite kvinnosång lyckas balansera på rätt sida utan att det blir för mjukt och mjäkigt. Vargar ylar i den vindpinade karpatiska skogen....
Bara att kolla upp, för bättre höstmangel finns knappt. Deras debutplatta verkar inte vara lika bra, men ska såklart ges ett gäng lyssningar den också!

Såklart inte lika hårt och tufft som ”bestial war metal” men fan så mycket bättre.

https://wedrujacywiatr.bandcamp.com

Det firas med en Kasztelan. Skål!
Citera
2017-10-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Så fan att dom är. Mordvm bestämmer att du är ute och cyklar.
Iofs gillar jag dom mer än Diocletian. Men alltså bästa Bestial metal? Revenge, Genocide Shrines och i synnerhet Damaar får ju Deiphago att framstå som skolflickor!

Np: Aevangelist..
Aldrig hört dom innan och det är ju betydligt bättre än jag förväntat mig, men fan vet om det inte är för skevt stundtals.. Alltså skevt just för sakens skull. Larvigt.

Mordvm får medhåll av mig. Conqueror, Blasphemy, Witchcraft/Black Feast, Diocletian, Bestial Warlust, Bestial Raids.... listan kan göras lång på bestial black/death som är bättre än Deiphago, även om jag gillar dem. Tycker dock att Satanik Eon och Filipino Antichrist slår Satan Alpha Omega med getlängder.

edit: HAHA hur kan jag glömma att nämna morbosidad (min egen avatar påminde mig). Morbosidad är de sanna härskarna när det kommer bestial metal.
Citera
2017-10-28, 18:18
Medlem
Concubines avatar
Fan vad bra Ash Borers senaste verkar då, hört lite om de tidigare släppen som ska ha fått dåligt omdöme från folk men denna var fet.
Citera
2017-10-29, 00:01
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Mordvm får medhåll av mig. Conqueror, Blasphemy, Witchcraft/Black Feast, Diocletian, Bestial Warlust, Bestial Raids.... listan kan göras lång på bestial black/death som är bättre än Deiphago, även om jag gillar dem. Tycker dock att Satanik Eon och Filipino Antichrist slår Satan Alpha Omega med getlängder.

edit: HAHA hur kan jag glömma att nämna morbosidad (min egen avatar påminde mig). Morbosidad är de sanna härskarna när det kommer bestial metal.

Morbosidad spelar i någon egen form av liga ja haha. Så jävla brutalt att det gränsar till rent oljud stundtals, utan att för den delen förvandlas till Tetragrammacide eller Nyogthaeblisz.. Som förvisso också är tjusiga akter.

Men såklart, gillar man "höstblack" i form av Wittr och sådant trams så lär det ju inte gå hem. 😎

Np: Impetuous Ritual - senaste..
Sanslöst bra som vanligt.
Citera
2017-10-30, 01:21
Medlem
Vad tycker alla om Throane? Franskt band man inte hört mycket om, vad jag vet i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=J0dVwTCcwiA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in