Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Immolation pissar på meningslösheter såsom Malevolent Creation, Obituary, Cannibal corpse, Morbid Angel (fr.o.m år 2000) Monstrosity etc. Inget snack om saken. Immolation har mer djup, mörker och känsla än de flesta andra amerikanska dödsband. Trots det blir jag mätt och trött efter ett tag. Har mest lyssnat på Close to a World below och Unholy cult så det får väl bli dom som är bäst då. Idag har de väl släppt 18 plattor som låter typ snarlikt?
Sen kan man ju fråga sig varför man ska lyssna på ett Immolation som bara är "bra" när det finns band som Altarage och Irallian Oracle.
Voodus såg jag i Karlstad som ett av förbanden till Mayhem i våras. Halvbra band att se live då. Sen lyssnade jag mer på NightQueen EP`n och sakta men säkert begreps det vilket jäkla bra band det är. Tycker tyvärr att Nightqueen har ett ganska fattigt ljud, på ett dåligt sätt, men jävlar vilka låtar! Har inte lyssnat på Serpent.... än men det kommer garanterat ske.
Angående Dødsengel så är det nog ärligt talat sant som von_S sa att Imperator är sådär. Några låtar är snorbra, men minst hälften är ju mer eller mindre utfyllnad som knappast höjer plattan. Hade Imperator bara bestått av disc 1 med de två tre sämsta låtarna kapade så hade den varit så mycket bättre. Mirium occultum är tveklöst deras bästa.
Fyfan jag tycker Imperator är ett sånt mästerverk rätt igenom. Verkligen storslagen!
Ja visst är det så. Unholy Cult håller jag som deras absolut främst verk dessutom. Otroligt rivig!
Ja det är ju lite så med Immolation, man vet vad man får helt enkelt. Men är nåt jag verkligen uppskattar med dom och även Incantation t.ex.. Otroligt konsekventa band båda två.
Ja kolla upp Serpent epn så snart du kan. Ljudet är ju en betydligt bättre historia där dessutom. Två ordentligt tjusigt ihopsnickrade låtar, det lovar jag.
I övrigt finns det ju inte så mycket att hurra för i år.. Grift som alla hypar är ju bara tokmediokert. Stilla likaså.
Ruins of Beverasts senaste däremot var ju otroligt jävla bra och står sig nog kanske som årets absolut bästa verk. Tycker den är flera snäpp bättre än Blood Vaults faktiskt. Hur den står sig mot Rain upon, vågar jag inte riktigt yttra mig om ännu.
Np: Revenge - Behold.Total.Rejection
Gillar man inte det här bandet så har man ju nåt seriöst fel på hypofysen f.ö.