2017-10-30, 20:16
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Fan vad bra Ash Borers senaste verkar då, hört lite om de tidigare släppen som ska ha fått dåligt omdöme från folk men denna var fet.

Njae, senaste fullängdaren är ju visserligen inte kass, men ställd mot debuten och framförallt mästerverket Cold of ages står den sig slätt.
Jag menar, lyssna på Convict all flesh från Cold of ages till exempel. Arton minuters kall och kolsvart trans. Tycker inte The irrepasable gate når dit tyvärr, även fast den också är fullt godkänd.
Citera
2017-10-30, 22:55
Medlem
Concubines avatar
Får lyssna då. Är egentligen inte särskilt inlyssnad bortsett senaste.
Citera
2017-10-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Morbosidad spelar i någon egen form av liga ja haha. Så jävla brutalt att det gränsar till rent oljud stundtals, utan att för den delen förvandlas till Tetragrammacide eller Nyogthaeblisz.. Som förvisso också är tjusiga akter.

Men såklart, gillar man "höstblack" i form av Wittr och sådant trams så lär det ju inte gå hem. 😎

Np: Impetuous Ritual - senaste..
Sanslöst bra som vanligt.

Ja, Morbosidad och Necroholocaust är fan unika på det sättet. Brutala och BALANSERAT skräniga. Även om Necroholocaust har snäppet mer oljud i sitt sound än Morbosidad. På tal om Nyogthaeblisz, såg de härom dagen (tillsammans med Black Witchery), de var riktigt grymma live - inte lika noisiga som på plattorna, vilket föll mig bättre i smaken! Om det var efter eget önskemål eller på grund av ljudteknikern vet jag inte, men gissar på det senare..
Citera
2017-11-01, 17:10
Medlem
von_Ss avatar
Jag vet att Csejthe har nämnts tidigare i tråden och jag ger mig fan på att jag sågat dem också på ren slentrian, mycket tack vare att det finns så jävla mycket usel sådan musik så man till slut bara vill lägga sig på rygg och spy blodfontäner. Men nu när jag flyttat tillbaka ut i skogen fick jag cp-ryck och tankade hem en platta och gav mig ut och jävlar vad viss musik bara gör sig för vissa tillfällen. Blev smått frälst av Reminiscence som gav exakt samma sinnesstämning som Austeres To lay down like ashes eller vad fan den heter. Nån annan som gillar Csejthe? Nu har jag bara hört plattan en gång kanske ska sägas.
Citera
2017-11-01, 19:49
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Njae, senaste fullängdaren är ju visserligen inte kass, men ställd mot debuten och framförallt mästerverket Cold of ages står den sig slätt.
Jag menar, lyssna på Convict all flesh från Cold of ages till exempel. Arton minuters kall och kolsvart trans. Tycker inte The irrepasable gate når dit tyvärr, även fast den också är fullt godkänd.

Munter, dansant trams jämfört med In the Midst of Life, We Are in Death från den strålande debuten!
Citera
2017-11-08, 12:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Du kan väl lyssna kanske?

Men sitter du Fjättrad någonstans helt utan möjlighet till just det så tja..
Tänk dig Mare, Kaosritual och Dodsengel i ett mishmash.. Ren och dessvärre ganska platt produktion, men som man har överseende med tack vare hängivenheten som fullkomligt skriker ur högtalarna.

Bm som den vara skall helt enkelt.

Dommedagskvad är helt klart ett av årets bästa släpp. Tillsammans med Ofermod, Svartsyn, Black Cilice och fransmännen Karne - som förtjänar mer uppmärksamhet än de får, bästa skiten jag hört på länge - långt upp i toppen med riktigt jävla ond och slagkraftig black. Christ Dismembered har släppt en mycket stabil debut, 27 minuter tycker jag dessutom är perfekt speltid för en sådan skiva. Ukrainska Grave Circles EP är fan inte dum den heller.

Arckanum och Grift släppte varsin besvikelse. Tråkigt som fan.
Citera
2017-11-11, 22:30
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Dommedagskvad är helt klart ett av årets bästa släpp. Tillsammans med Ofermod, Svartsyn, Black Cilice och fransmännen Karne - som förtjänar mer uppmärksamhet än de får, bästa skiten jag hört på länge - långt upp i toppen med riktigt jävla ond och slagkraftig black. Christ Dismembered har släppt en mycket stabil debut, 27 minuter tycker jag dessutom är perfekt speltid för en sådan skiva. Ukrainska Grave Circles EP är fan inte dum den heller.

Arckanum och Grift släppte varsin besvikelse. Tråkigt som fan.

Black Cilice - Banished from time är så sjukt vansinnesbra och kolsvart hypnotisk. Lätt en av årets bästa plattor. Har tack vare den lärt mig att uppskatta de tidigare plattorna än mer. Banished är ju liiite mer lättlyssnad.....
Arckanum var mycket riktigt trist. Tråkigt då man vet att han kan prestera bättre. Antikosmos och Fran Marder är ju snudd på mästerverk till exempel.
Whoredom rife har för rent och fett/tjockt ljud för att jag ska dyrka på samma nivå som många andra verkar göra. Jag tycker till exempel Djevel är bra mycket bättre.
Grave circles är inhandlat på Bandcamp. Ukrainsk djävulsdyrkan är sällan dålig. Kanske orkar jag.....

NP: Furia - Martwa Polska Jesien
Citera
2017-11-13, 14:19
Medlem
gato12s avatar
Vad tycker ni om Watains senaste släpp? Eller ja; en ny låt och en cover av Tormentors Beyond.
Själv tyckte jag covern var bäst, kanske säger en del.
Citera
2017-11-15, 11:03
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Black Cilice - Banished from time är så sjukt vansinnesbra och kolsvart hypnotisk. Lätt en av årets bästa plattor. Har tack vare den lärt mig att uppskatta de tidigare plattorna än mer. Banished är ju liiite mer lättlyssnad.....
Arckanum var mycket riktigt trist. Tråkigt då man vet att han kan prestera bättre. Antikosmos och Fran Marder är ju snudd på mästerverk till exempel.
Whoredom rife har för rent och fett/tjockt ljud för att jag ska dyrka på samma nivå som många andra verkar göra. Jag tycker till exempel Djevel är bra mycket bättre.
Grave circles är inhandlat på Bandcamp. Ukrainsk djävulsdyrkan är sällan dålig. Kanske orkar jag.....

NP: Furia - Martwa Polska Jesien

Black Cilice är.. Stundtals bra. Personligen upplever jag det som om han försöker alldeles för skitnödigt oftast.. Han verkligen VILL vara trve kvlt genom sin sjukt dåliga produktion och skrattretande sätt att sjunga på.. Men.. Det funkar ibland. Iaf de gångerna jag inte är lika sur och dömande som idag.

Apropå Watain.. Jo den var absolut bra tyckte jag. En uppryckning helt solklart! Covers i alla dess former finner jag bara så jävla ointressanta så sådana tycker jag oftast ingenting om.

Np: Grave Upheaval - Untitled
Halvmörkt muller.. 😎
Citera
2017-11-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad tycker ni om Watains senaste släpp? Eller ja; en ny låt och en cover av Tormentors Beyond.
Själv tyckte jag covern var bäst, kanske säger en del.

Riktigt jävla bra, ser fram emot albumet.
Citera
2017-11-15, 19:19
Medlem
Frihetskrigets avatar
Sökte i tråden och kan inte se att någon har nämnt: Temple of Doom - Lords of Death. 2017. Bra death/doom. Har gått många gånger senaste månaderna.
Citera
2017-11-16, 10:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetskriget
Sökte i tråden och kan inte se att någon har nämnt: Temple of Doom - Lords of Death. 2017. Bra death/doom. Har gått många gånger senaste månaderna.

Det är för att det uppenbarligen inte är tillräckligt bra. Jävla dussinband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in