Intressant diskussion med tänkvärda inlägg ovan, tack för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
iakttagare
En som verkar glömmas bort från toppen är Patrik. Den s. k. Barnexperten Vad var han expert på😖
Vid tioårsdagen av brotten 2004 intervjuades Patrik Waldau.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article18158727.ab
Inledningsvis imiterar Patrik ÅW:s typiska andhämtning, intonation, fördröjning på orden och mimik, där stirrande växlar med ögonbrynen uppdragna i vädjan. Patrik är inte sig själv. På ÅW:s sätt babblar han om hur han själv ”är” och förebrår media för att inte ha intresserat sig för hans rätta personlighet:
Citat:
- Jag har nog alltid varit väldigt mycket mer som du ser mig i dag. Men det fick inte media se då [2004]! Det var dom inte intresserade av då heller!
Vid Patriks sida sitter Urban tyst. Idag vet vi att Patrik vid den här tiden är rädd för UF. De kommande åren skulle UF förödmjuka Patrik.
Här gäller det för Patrik, att som i Bentzings sång, ”ljuga så bra”. Han gestikulerar och tar i så att både skjorta och bälte kunde spräckas. Men hans kropp säger något annat än orden. Tragikomisk höjdpunkt är när Patrik berömmer ÅW:s ”otroligt” fina ”konst” - och brister i skratt
01.12 - 03.33 in i sändningen (Patriks skrattutbrott 03.25)
Patrik W:
Citat:
- Den största skillnaden är ju för Åsa. Ehhh… som… som… ehhh. Hon… Hon är koncentrerad och jobbar med sin konst i första hand [
blundar med uppdragna ögonbryn]. Ehhh… vilket jag är djupt lycklig över [
ryckningar i ögonbrynet]. Ehh… Att det går! Ehhh … Åååh-och att hon får det [
skruvar på sig]… Ehhh av flera skäl. Dessutom för vad hon gör. För det är otroligt fint -
PJÄTT-frust-HEHEHE!!! 
Men sen [
försöker bli allvarlig 
]… Att hon får det. För sin del också. Att få göra det...”